Πρόσφατο περιστατικό παραλίγο σιδηροδρομικού ατυχήματος που φέρνει στην μνήμη την τραγωδία στα Τέμπη έφερε στην επιφάνεια τα προβλήματα που ταλανίζουν τον ΟΣΕ και τις σιδηροδρομικές γραμμές. Ο Παναγιώτης Τερεζάκης, διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, αναγνώρισε ότι τα συμβάντα αυτά έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα και τόνισε την ανάγκη για συστηματική διερεύνηση των αιτίων.
Το περιστατικό στη Δουκίσσης Πλακεντίας
Το πιο πρόσφατο περιστατικό συνέβη όταν αμαξοστοιχία του προαστιακού βρέθηκε σε γραμμή του μετρό στη Δουκίσσης Πλακεντίας. Παρόλο που δεν υπήρξε πραγματικός κίνδυνος σύγκρουσης, το γεγονός θορύβησε το κοινό, καθώς ο προαστιακός παραβίασε δύο σήματα που του απαγόρευαν την είσοδο στη γραμμή. Ο Παναγιώτης Τερεζάκης εξήγησε ότι το τμήμα ήταν υπό πλήρη τηλεδιοίκηση, αλλά ο τηλεδιοικητής δεν αντιλήφθηκε έγκαιρα την παραβίαση, επιτρέποντας τη συνέχιση της πορείας.
ΟΣΕ: Τα λάθη και οι ασφαλιστικές δικλείδες
Ο ΟΣΕ κινήθηκε άμεσα, απομακρύνοντας από τα καθήκοντά τους τους εμπλεκόμενους και ξεκίνησε τη διαδικασία εκπόνησης πορισμάτων, τα οποία θα υποβληθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) και τον ΕΟΔΑΣΑΑΜ. Ο Τερεζάκης τόνισε ότι η παραβίαση σηματοδότη δεν σημαίνει αυτόματα κίνδυνο σύγκρουσης, καθώς υπάρχει πάντα ένα “μήκος επικάλυψης” που επιτρέπει γρήγορες διορθώσεις.
Προβλήματα εκπαίδευσης και πειθαρχίας
Ο διευθύνων σύμβουλος υπογράμμισε ότι τα προβλήματα δεν σχετίζονται μόνο με την τεχνολογία αλλά και με την εκπαίδευση και την πειθαρχία των μηχανοδηγών. Παρά τα ξεκάθαρα μηνύματα των σηματοδοτήσεων, ορισμένοι μηχανοδηγοί παραβιάζουν κανονισμούς, θέτοντας ερωτήματα για την τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας.