Η κοροϊδία με τον τριπλό κόμβο του Σκαραμαγκά


Το έργο του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά έχει χαρακτηριστεί «εθνικής σημασίας», αλλά παραμένει στα συρτάρια, παρόλο που θα διευκολύνει όλους όσους μετακινούνται από και προς Πελοπόννησο, Πειραιά, δυτική Αθήνα κλπ…

του Χρήστου Θεμιστοκλή Χελιώτη

Η ολοκλήρωσή του κρίνεται επιτακτική δεδομένου ότι θα αποσυμφορήσει σημαντικά την κίνηση των οχημάτων τόσο στην Εθνική Οδό από και προς Κόρινθο, όσο και στις λεωφόρους Σχιστού και Αθηνών και θα αναβαθμίσει την δυτική Αθήνα.

Από το 1997 έως το 2024… κατάφεραν μόνο δυο τρύπες στο βουνό, με κόστος για τον Έλληνα φορολογούμενο 22 εκατομμύρια ευρώ. Έργο ζωτικής σημασίας για τη Δυτική Αθήνα, τη Δυτική Αττική αλλά και ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα, παραμένει στα συρτάρια.

Πρόκειται για την κυκλοφοριακή αναβάθμιση του ανισόπεδου κόμβου Σκαραμαγκά, που θα βελτίωνε θεαματικά την κυκλοφορία στην Εθνική Οδό και την Λεωφόρο Σχιστού.

Το έργο, που ξεκίνησε στο τέλος του προηγούμενου αιώνα, προκάλεσε ανυπολόγιστη περιβαλλοντική καταστροφή και ρούφηξε άφθονο χρήμα με μελέτες και ημιτελείς εργασίες.

Η Περιφέρεια Αττικής το επανέφερε προς στιγμήν το 2012, μα το εξαφάνισε και πάλι. Τελικά από αυτό έμειναν μόνο κάποιες τρύπες να χάσκουν στον Σκαραμαγκά…

Προχθές το Δημοτικό συμβούλιο Περάματος ομόφωνα αποφάσισε την διεκδίκηση του οδικού έργου κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης στον Σκαραμαγκά, δηλαδή τον Τριπλό Κόμβο στην περιοχή, που θα αποσυμπιέσει τη Λεωφόρο Σχιστού, τη Λεωφόρο Αθηνών και την Περιφερειακή Αιγάλεω.

“Αποτελεί μεγάλης σημασίας έργο για τους πολίτες και τις επιχειρήσεις του ευρύτερου Πειραιά, της Δυτικής Αττικής και Αθήνας”, τονίζει η ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Περάματος. Οι εκάστοτε δημοτικές αρχές του Δήμου Πειραιά, διεκδικούν διαχρονικά το συγκεκριμένο έργο, καθώς θα οδηγήσει στην αποσυμφόρηση του Πειραιά.

Όπως επισημαίνεται στην ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Περάματος, το έργο είναι υψηλής οικονομικής και περιβαλλοντικής αξίας. Είναι ώριμο, αφού διαθέτει ΑΕΠΟ σε ισχύ.

Έχει χαρακτηριστεί, ως έργο Εθνικού Επιπέδου (Υπουργική Απόφαση ΓΔΣΥ/297365/17-11-2021, ΦΕΚ Β’ 5333). Έχει οριστεί ο Τεχνικός Σύμβουλος του Έργου (ΣΑΛΦΩ Α.Ε.). Τα τεύχη δημοπράτησης του έργου, σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του Δήμου Περάματος, είναι έτοιμα και εγκεκριμένα.

Και όμως ένα τέτοιο έργο παραμένει “στα συρτάρια” από το 1985. Οι πρώην Περιφερειάρχες Αττικής Γιάννης Σγουρός και Γιώργος Πατούλης, είχαν δεσμευθεί για την υλοποίηση του έργου του τριπλού κόμβου Σκαραμαγκά. Πρόσφατα σημειώθηκε ατύχημα με την ανατροπή βυτιοφόρου, το οποίο προκάλεσε κυκλοφοριακή ασφυξία όχι μόνο στο Πέραμα αλλά σε όλη την ευρύτερη περιοχή, ανάγκασε τις αρχές να απομακρύνουν εκατοντάδες ανθρώπους λόγω της επικινδυνότητας του φορτίου, δυσχέρανε την λειτουργία χιλιάδων επιχειρήσεων και βέβαια ταλαιπώρησε χιλιάδες ανθρώπους που κινούνταν στους δρόμους της περιοχής.

Το Δημοτικό Συμβούλιο αποφάσισε ομόφωνα «την έκδοση ψηφίσματος και εξουσιοδότηση του Δημάρχου, ώστε να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής με σκοπό την επίσπευση των διαδικασιών προκήρυξης και κατασκευής του Οδικού έργου κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης της Λεωφόρου Σχιστού, της Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω και της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου μέχρι τη γέφυρα Ασπροπύργου» ενώ από τις τοποθετήσεις ων δημοτικών Συμβούλων δεν αποκλείστηκε, αν χρειαστεί, να προχωρήσουν και σε κινητοποιήσεις.

Με την κατασκευή του τριπλού κόμβου θα υπάρχει απευθείας σύνδεση της Εθνικής Οδού με τη Λ. Σχιστού, θα συνδεθεί η ημιδιανοιγμένη στο νότιο άκρο της, Περιφερειακή Αιγάλεω, ενώ θα ολοκληρωθούν και θα λειτουργήσουν και ο διανοιγμένες Σήραγγες “φάντασμα” που είναι στη στροφή προς Σκαραμαγκά και πριν την Λίμνη Κουμουνδούρου.

Παράλληλα θα εξεταστεί η κατάσταση των δύο ημιτελών σηράγγων. Αποτελούν μέρος της εργολαβίας και θα πρέπει να διερευνηθεί εξονυχιστικά η σημερινή τους κατάσταση. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ.Αθηνών.

Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά. Αναμένουμε έργα και όχι αλλά λόγια, καθώς από το 1987 παραμένουν τα σχέδια στα συρτάρια του υπουργείου υποδομών και της περιφέρειας Αττικής και το ίδιο το υπουργείο υποδομών, πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ, το έχει χαρακτηρίσει ως έργο εθνικής σημασίας.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ