Reuters: «Μπαράζ» απειλητικών email των Χούθι σε ελληνικές ναυτιλιακές


Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης έχουν εντείνει τις απειλές τους προς ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες μέσω μιας οργανωμένης εκστρατείας αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων. Από τον Μάιο του 2024, τουλάχιστον έξι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες έχουν λάβει δεκάδες απειλητικά μηνύματα που προειδοποιούν για επικείμενες επιθέσεις σε πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα. Οι Χούθι, υποστηριζόμενοι από το Ιράν, έχουν στοχεύσει κυρίως πλοία με δεσμούς με το Ισραήλ, τις ΗΠΑ και τη Βρετανία, αλλά πλέον επεκτείνουν τις προειδοποιήσεις τους σε ολόκληρους στόλους, ανεξαρτήτως άμεσων σχέσεων με το Ισραήλ.

Η εκστρατεία αυτή συμπίπτει με την αυξανόμενη ένταση στη Μέση Ανατολή και τη συνεχιζόμενη σύγκρουση στην Υεμένη. Οι Χούθι έχουν πραγματοποιήσει σχεδόν 100 επιθέσεις σε πλοία από τον Νοέμβριο, χρησιμοποιώντας πυραύλους, οπλισμένα drones και εκρηκτικά. Στόχος τους είναι να επιβάλουν την απαγόρευση διέλευσης πλοίων που ελλιμενίζονται σε ισραηλινά λιμάνια ή που θεωρούνται μέρος της «άξονας αντίστασης» τους. Αυτό έχει προκαλέσει ανησυχία στις ναυτιλιακές εταιρείες, αυξάνοντας τα ασφάλιστρα και κάποιες από αυτές αποφάσισαν να διακόψουν τα ταξίδια τους μέσω της Ερυθράς Θάλασσας για λόγους ασφαλείας.

Σε μία προσπάθεια προστασίας, ο συνασπισμός Aspides της ΕΕ, ο οποίος έχει βοηθήσει περισσότερα από 200 πλοία να ταξιδέψουν με ασφάλεια στην περιοχή, προέτρεψε τα πλοία να απενεργοποιούν τα συστήματα Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS), προκειμένου να μειώσουν τον κίνδυνο επίθεσης. Με ενεργοποιημένο το σύστημα AIS, οι επιθέσεις των Χούθι είναι 75% πιο ακριβείς, αλλά όταν το AIS είναι απενεργοποιημένο, το ποσοστό επιτυχίας πέφτει δραματικά​.

Το κόστος για τη ναυτιλία στην περιοχή έχει εκτοξευτεί, ενώ ορισμένα ελληνικά πλοία, όπως το MV Groton της Conbulk Shipmanagement, δέχθηκαν επανειλημμένες επιθέσεις τον Αύγουστο του 2024, γεγονός που οδήγησε την εταιρεία να διακόψει εντελώς τις διελεύσεις από την Ερυθρά Θάλασσα​.  Η κατάσταση παραμένει ασταθής, με ορισμένες εταιρείες να συνεχίζουν τις διελεύσεις λόγω δεσμευτικών συμβολαίων, αλλά τα γεωπολιτικά δεδομένα καθιστούν την περιοχή μια από τις πιο επικίνδυνες στον κόσμο για τη ναυτιλία.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ