Δεν κρύβουν λόγια οι Γερμανοί για την κορυφαία έκδοση της 8ης γενιάς του Golf, με τον επικεφαλής του τμήματος R να δηλώνει ενθουσιασμένος με το επερχόμενο χάτσμπακ της VW.
O Jost Capito ανέφερε πως το νέο Golf R θα αποτελεί την «κορωνίδα των επιδόσεων για την γκάμα της VW» και «θα είναι φανταστικό». Πώς μεταφράζεται όλος αυτός ο ενθουσιασμός, τώρα. Για αρχή, γνωρίζουμε πως το R γλίτωσε από την υβριδική λαίλαπα και θα παραμείνει αμιγώς βενζινοκίνητο. Και τετρακίνητο. Σύμφωνα με τον Capito, το αγοραστικό κοινό της κατηγορίας ενδιαφέρεται για ιπποδυνάμεις στην περιοχή των 300 ίππων και κόστος αγοράς κάτω από 50.000 ευρώ (τιμές Γερμανίας). Το σημερινό Golf R κοστολογείται στις 44.405 ευρώ και παράγει 300 ίππους από τον 2λιτρο TSI. Ο Capito, δηλαδή, προεξοφλεί πως το νέο R δεν έχει διάθεση να αναμετρηθεί με τα «μεγάλα κεφάλια» της κατηγορίας, που κυμαίνονται από 350-400 άλογα (βλέπε Ford Focus RS, Audi RS 3 και Mercedes-AMG A 45). Αυτός ήταν και ο λόγος εξάλλου, που δεν μπήκε στην παραγωγή το πρωτότυπο R400.
Οπότε τι μπορούμε να περιμένουμε από την επόμενη εκδοχή του Golf R; Το πιο πιθανό ενδεχόμενο αφορά μια μικρή αύξηση στην ιπποδύναμη, της τάξης των 10-15 ίππων. Δεδομένου ότι το νέο GTI θα φτάσει τα 245 άλογα, μια διαφορά 70 ίππων με το κορυφαίο παράγωγο του Golf θεωρείται ιδανική από την VW. Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion και το 7αρι DSG, η επιτάχυνση για τα 100 χλμ./ώρα από στάση υπολογίζεται να πέσει στα 4,4 δλ, με την τελική να παραμένει ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 250 χλμ./ώρα.
Εκτός από το Golf και το T-Roc, σήματα R αναμένεται να φορέσουν και τα Tiguan με το Arteon μεγαλώνοντας την οικογένεια των πολύ γρήγορων VW.