Αεροπορική εταιρεία απαγορεύει την είσοδο σε ζευγάρι μετά από καυγά για την ανάκλιση του καθίσματος


Μια αεροσυνοδός προσπάθησε να μεσολαβήσει προτείνοντας στη γυναίκα να σηκώσει το κάθισμά της, αλλά εκείνη αρνήθηκε και η κατάσταση κλιμακώθηκε

Η αεροπορική εταιρεία Cathay Pacific, με έδρα το Χονγκ Κονγκ, απαγόρευσε την είσοδο δύο επιβατών στις πτήσεις της μετά από διαφωνία για την εθιμοτυπία της ανάκλισης των καθισμάτων που κατέληξε σε ξενοφοβικές ύβρεις.

Σύμφωνα με το BBC, το περιστατικό συνέβη κατά τη διάρκεια μιας πτήσης από το Χονγκ Κονγκ προς το Λονδίνο στις 17 Σεπτεμβρίου και μια επιβάτης από την ηπειρωτική Κίνα αφηγήθηκε την εμπειρία της σε ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο Xiaohongshu (Μικρό Κόκκινο Βιβλίο), την κινεζική εκδοχή του Instagram.

«Η κυρία που καθόταν πίσω μου μου ζήτησε να σηκώσω το κάθισμά μου γιατί εμπόδιζε τη θέα του συζύγου της στην τηλεόραση. Αρνήθηκα ευγενικά και άρχισε να απλώνει τα πόδια της στο μπράτσο μου, να κλωτσάει το χέρι μου και να με βρίζει σαν τρελή», είπε.

Μια αεροσυνοδός προσπάθησε να μεσολαβήσει προτείνοντας στη γυναίκα να σηκώσει το κάθισμά της, αλλά εκείνη αρνήθηκε και η κατάσταση κλιμακώθηκε.

«Όταν (η γυναίκα επιβάτης) συνειδητοποίησε ότι τα καντονέζικα μου δεν ήταν και τόσο καλά, άρχισε να πετάει μερικά άσχημα σχόλια, αποκαλώντας με «κορίτσι της ηπειρωτικής χώρας» και άλλα υποτιμητικά πράγματα», είπε η γυναίκα.

Οι άνθρωποι από το Χονγκ Κονγκ μιλούν κυρίως καντονέζικα, ενώ οι Κινέζοι της ηπειρωτικής χώρας μιλούν κυρίως μανδαρινικά.

«Μόλις άρχισα να τραβάω βίντεο, ο σύζυγος που βρισκόταν πίσω μου έσπρωξε ακόμη και το χέρι του στο μπράτσο μου και άρχισε να το κουνάει σαν τρελός. Ένιωσα ότι ο προσωπικός μου χώρος είχε παραβιαστεί εντελώς», πρόσθεσε η γυναίκα, η οποία είπε ότι στη συνέχεια παρενέβησαν άλλοι επιβάτες.

Στα πλάνα από το περιστατικό που ανέβασε η γυναίκα, ακούγεται μια γυναικεία φωνή να λέει στα μανδαρινικά: «Είσαι αρκετά μεγάλος – γιατί εκφοβίζεις ένα νεαρό κορίτσι;».

Και άλλοι ακούγονται να φωνάζουν στα καντονέζικα: «Μας φέρνεις σε δύσκολη θέση εμάς τους κατοίκους του Χονγκ Κονγκ!» και «Σταμάτα να λες ότι είσαι από το Χονγκ Κονγκ!».

«Αφού κάποιοι επιβάτες μίλησαν υπέρ μου, η αεροσυνοδός είπε τελικά ότι μπορούσα να αλλάξω θέση. Ένιωσα ότι αυτό ήταν παράλογο – τι θα γινόταν αν κανείς δεν με είχε υποστηρίξει; Θα με άφηναν να το αντιμετωπίσω μόνη μου;» είπε η επιβάτης.

«Ως μεγάλη αεροπορική εταιρεία, η Cathay δεν θα έπρεπε να γνωρίζει πώς να χειρίζεται τέτοιες διαφορές; Δεν θα έπρεπε η διαφορετική μεταχείριση των επιβατών να έχει κάποιες συνέπειες;»

Σε ανακοίνωση που εξέδωσε το Σάββατο, η Cathay Pacific δήλωσε ότι ήθελε να ζητήσει «ειλικρινά συγγνώμη» για τη «δυσάρεστη εμπειρία».

«Διατηρούμε μια πολιτική μηδενικής ανοχής για οποιαδήποτε συμπεριφορά που παραβιάζει τους κανονισμούς αεροπορικής ασφάλειας ή δεν σέβεται τα δικαιώματα άλλων πελατών», ανέφερε η αεροπορική εταιρεία.

«Θα αρνηθούμε τα μελλοντικά ταξίδια σε οποιεσδήποτε πτήσεις του ομίλου Cathay στους δύο πελάτες που εμπλέκονται σε αυτό το περιστατικό».

Ενώ το περιστατικό προστίθεται στη μακροχρόνια και συχνά έντονη συζήτηση σχετικά με την εθιμοτυπία γύρω από τα ανακλινόμενα καθίσματα στα αεροπλάνα, αναδεικνύει επίσης την ένταση μεταξύ των ανθρώπων από την ηπειρωτική Κίνα και των κατοίκων του Χονγκ Κονγκ – αποτέλεσμα των διαφορετικών πολιτικών απόψεων και πολιτισμικών ταυτοτήτων και τροφοδοτείται από τις διαδηλώσεις υπέρ της δημοκρατίας στο Χονγκ Κονγκ το 2019.

Η γυναίκα δημοσίευσε αργότερα ένα επόμενο βίντεο στο οποίο δήλωσε ότι θεωρεί ότι το περιστατικό ήταν «μια μεμονωμένη περίπτωση και ένα προσωπικό ζήτημα- δεν χρειάζεται να μεγεθύνεται».

«Είτε στο αεροπλάνο είτε στο διαδίκτυο, πολλοί κάτοικοι του Χονγκ Κονγκ ήρθαν να με βοηθήσουν και να με υποστηρίξουν. Υπάρχουν ακόμα πολλοί καλοί άνθρωποι σε αυτόν τον κόσμο!» πρόσθεσε.

Ωστόσο, η Cathay, ο αερομεταφορέας του Χονγκ Κονγκ, έχει έρθει σε αντιπαράθεση με τις κινεζικές αρχές στο παρελθόν.

Κάποιοι από το προσωπικό της συμμετείχαν στις διαδηλώσεις του 2019, με αποτέλεσμα να υπάρξουν αντιδράσεις από την κινεζική κυβέρνηση, ενώ αυτό δεν είναι το πρώτο περιστατικό με υποτιθέμενες αντι-κινεζικές διακρίσεις σε πτήση της Cathay.

Τον Μάιο του 2023, η αεροπορική εταιρεία δήλωσε ότι απέλυσε τρία μέλη του πληρώματος καμπίνας μετά από καταγγελία επιβάτη από την ηπειρωτική Κίνα για διακρίσεις.

Σε δήλωσή του με την οποία ανακοίνωσε τις απολύσεις, ο διευθύνων σύμβουλος της Cathay Pacific Ronald Lam δήλωσε ότι θα ηγηθεί προσωπικά μιας ομάδας εργασίας για τη βελτίωση των υπηρεσιών και την αποφυγή παρόμοιων περιστατικών στο μέλλον.

«Πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όλοι οι υπάλληλοι της Cathay Pacific πρέπει να σέβονται ανά πάσα στιγμή τους πελάτες από διαφορετικά υπόβαθρα και κουλτούρες και ότι παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες με συνέπεια σε όλες τις αγορές που εξυπηρετούμε», δήλωσε.


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ