ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024: «1-2-3» για τη Hyundai με ηγέτη τον Thierry Neuville


Σαν σε επεισόδιο που παίζεται σε επανάληψη, η Hyundai Shell Mobis επανέλαβε φέτος το θρίαμβο του 2022, «βάφοντας» και τις τρεις θέσεις του βάθρου στα χρώματά της, με τον Thierry Neuville να κατακτά για δεύτερη φορά τη νίκη επί ελληνικού εδάφους

Η ιστορική επιτυχία των Hyundai i20 N Rally1 έρχεται έπειτα από έναν μαραθώνιο ειδικών διαδρομών, που έφτασε ανθρώπους και μηχανές στα όρια των αντοχών τους και απαίτησε υπομονή, καθαρό μυαλό και χαρακτήρα· τα στοιχεία που επέδειξε στο έπακρο ο Βέλγος Thierry Neuville, ο οποίος τέθηκε επικεφαλής του αγώνα στην 9η ειδική και παρέμεινε εκεί αποφεύγοντας το περιττό ρίσκο, χωρίς να παρεκκλίνει στιγμή από τη στρατηγική και το καλά καταστρωμένο πλάνο του.

Από την πρώτη κιόλας ημέρα φάνηκε πως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις θα εξελισσόταν σε μάχη επιβίωσης. Τα μηχανικά προβλήματα και τα κλαταρίσματα ελαστικών χτύπησαν σχεδόν όλα τα πληρώματα, φέροντας την ευθύνη για αρκετές ανακατατάξεις καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αλλά και για σκληρές μάχες μέχρι την τελευταία ειδική διαδρομή, το Ελευθεροχώρι-Wolf Power Stage.

Εκεί όπου ένα οδηγικό λάθος στοίχισε στον Sebastien Ogier τη δεύτερη θέση της γενικής κατάταξης και στέρησε πολύτιμους βαθμούς από την Toyota Gazoo Racing στην προσπάθεια διεκδίκησης του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών. Τουλάχιστον ο Γάλλος οδηγός κατάφερε να φτάσει με το λαβωμένο GR Yaris Rally1 στον τερματισμό, ελαχιστοποιώντας τις απώλειες, αφού, αν και 16ος στην τελική κατάταξη, θα καρπωθεί τους βαθμούς της τρίτης θέσης για τις δύο πρώτες ημέρες του αγώνα.

Mε τα Toyota GR Yaris Rally1 των Elfyn Evans και Takamoto Katsuta και το Ford Puma Rally1 του Adrien Fourmaux μακριά από την κορυφή σήμερα, τον Thierry Neuville στο βάθρο πλαισίωσαν οι Dani Sordo και Ott Tanak, σφραγίζοντας το θρίαμβο της Hyundai, που αύξησε τη διαφορά της από την Toyota σε 35 βαθμούς στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.

Αντίστοιχα, ο Thierry Neuville πλησιάζει ένα βήμα πιο κοντά στην κατάκτηση του πρώτου του τίτλου στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WRC, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο -πλέον- Ott Tanak σε 34 βαθμούς, καθώς ο Sebastien Ogier έπεσε στην τρίτη θέση.

Δραματικό ήταν το φινάλε ωστόσο και στο WRC2: Ο επικεφαλής ήδη από τα μέσα της χθεσινής ημέρας, Sami Pajari (Toyota GR Yaris Rally2), είχε κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, που του στοίχισε 28,5 δλ. – ακριβώς όσο και η διαφορά του με τον Robert Virves (Skoda Fabia RS)! Παρ’ ότι οι δύο οδηγοί είχαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο έπειτα από 305 χλμ. ειδικών διαδρομών, η νίκη κατοχυρώθηκε -σύμφωνα με τους κανονισμούς του WRC- στον Pajari, καθώς είχε κερδίσει την πρώτη ειδική του αγώνα.

Χαρούμενοι μετά τη μεταξύ τους μάχη με τα Ford Fiesta Rally3 στην κατηγορία WRC3/JWRC μπορεί να είναι τόσο ο Νorbert Maior όσο και ο Romet Jürgenson. Ο πρώτος, πρωταθλητής του Junior ERC, σημείωσε την πρώτη του νίκη σε παγκόσμιο επίπεδo, ενώ ο δεύτερος κατέκτησε το Πρωτάθλημα WRC3/JWRC.

Αντίθετα, με 11 ταχύτερους χρόνους σε 15 ειδικές στην κατηγορία του, ο Armin Kremer (Skoda Fabia RS) δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης και σημείωσε ακόμα μία νίκη, που τον φέρνει πιο κοντά στο στόχο της κατάκτησης του WRC Masters Cup.

Έπειτα από σταθερά αξιόλογες επιδόσεις, ο Παναγιώτης «Ρουστέμης» (Skoda Fabia RS Rally2) ολοκλήρωσε πρώτος μεταξύ των ελληνικών πληρωμάτων, στη 12η θέση της γενικής κατάταξης, ακολουθούμενος από τον Ιορδάνη Σερδερίδη (Ford Puma Rally1) και τον Θέμη Χαλκιά (Renault Clio Rally3). Την ίδια ώρα, νικητής στην κατηγορία RC4 αναδείχθηκε ο Σάββας Λευκαδίτης (Peugeot 208 Rally4).

Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις του 2024 επιβεβαίωσε για ακόμα μία φορά το χαρακτήρα του σκληρού, αναπάντεχου και χωρίς προγνωστικά αγώνα, μάρτυρες του οποίου έγιναν χιλιάδες θεατές, απόλυτα «συντονισμένοι» με μια εικόνα που μόνο θετικά μηνύματα για την Ελλάδα πέρασε σε κάθε γωνιά του πλανήτη. Ένα πραγματικό Ακρόπολις, που -διόλου τυχαία- συγκαταλέγεται στους κορυφαίους αγώνες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA.

Δηλώσεις οδηγών

#11 Thierry NEUVILLE / Martijn WYDAEGHE

«Είμαι χαρούμενος με τη νίκη, έπειτα από τέτοιο Σαββατοκύριακο, και επίσης γιατί αυξήσαμε τη διαφορά μας στο Πρωτάθλημα, το οποίο προφανώς είναι ο κύριος στόχος μας για αυτήν τη χρονιά. Δεν περίμενα τόσο βαθμούς και τη νίκη εδώ, αλλά γνωρίζαμε πως χρειαζόμασταν την ενδεδειγμένη προσέγγιση. Ημασταν καλά προετοιμασμένοι για τις σκληρές συνθήκες, το αυτοκίνητο ήταν αρκετά καλό. Ένα ακόμα “1-2-3”, που σημαίνει πως δουλεύουμε στη σωστή κατεύθυνση. Στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών αυξήσαμε τη διαφορά, ωστόσο τίποτα δεν έχει τελειώσει, πρέπει να μείνουμε εστιασμένοι και συγκεντρωμένοι».

#17 Sébastien OGIER / Vincent LANDAIS

«Δεν ξέρω αν είμαι απογοητευμένος ή αν ήταν απλώς ένα Σαββατοκύριακο που πήγε στραβά. Κάναμε ένα λάθος στην τελευταία ειδική, πριν από αυτό σταθήκαμε άτυχοι με το τούρμπο την Παρασκευή και κατέληξα να παίρνω ρίσκο όλο το Σαββατοκύριακο για να ανακτήσω όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσα. Δυστυχώς είχα κλατάρισμα στη Wolf Power Stage, δεν αντέδρασα νωρίς στα επόμενα φρένα και βγήκαμε από το δρόμο. Στο τέλος παίρνω την ευθύνη και η ζωή προχωρά».

#8 Ott TÄNAK / Martin JÄRVEOJA

«Περίμενα αρκετό δράμα εδώ, έτσι ήταν και στο παρελθόν, αλλά αυτό το Σαββατοκύριακο ήταν πραγματική λοταρία. Είναι κρίμα που δεν μπορέσαμε να το διαχειριστούμε. Είναι απογοητευτικό, αλλά σε κάθε περίπτωση είναι ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα για την ομάδα, το “1-2-3” είναι σίγουρα ένα σπουδαίο συναίσθημα».

#33 Elfyn EVANS / Scott MARTIN

«Ήταν δύσκολο να ανακάμψουμε από τα προβλήματα της Παρασκευής. Κάποιες στιγμές δεν ήμασταν κακοί, αλλά συνολικά ήταν ένα κακό Σαββατοκύριακο. Θα ήθελα να τα έχουμε πάει καλύτερα σήμερα. Πρέπει να προσπαθήσω να επανέλθω στους επόμενους αγώνες».

#16 Adrien FOURMAUX / Alexandre CORIA

«Ήταν το καλύτερο ξεκίνημά μου στη σεζόν. Φυσικά απογοητεύτηκα με ό,τι έγινε την Παρασκευή. Δεν τα παρατάω ποτέ. Αν θέλω κάτι πάρα πολύ, προσπαθώ ακόμα περισσότερο. Και θα κρατήσω αυτή την προσέγγιση».

#18 Takamoto KATSUTA / Aaron JOHNSTON

«Απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για εμάς. Η αρχή ήταν σπουδαία, το αυτοκίνητο επίσης, αλλά έκανα ένα μικρό λάθος. Πολλά λάθη αυτήν τη χρονιά. Είμαι απογοητευμένος από τον εαυτό μου. Πρέπει να διατηρώ την ψυχραιμία μου. Όταν αισθάνομαι καλά, τα δίνω όλα. Πρέπει να συγκρατηθώ. Να το πάω βήμα βήμα».

#6 Daniel SORDO / Cándido CARRERA

«Είμαι ευχαριστημένος από την ταχύτητα και το αποτέλεσμα. Είναι σημαντικό που βοήθησα την ομάδα. Σίγουρα έχω κίνητρο. Βρισκόμαστε εδώ για να παλέψουμε για τις νίκες».

#19 Jourdan SERDERIDIS / Frédéric MICLOTTE

«Πολλά πράγματα συνέβησαν στο τέλος. Όπως με τον Ogier. Καταφέραμε να τερματίσουμε στη 15η θέση, που είναι το καλύτερο αποτέλεσμά μου στο Ακρόπολις. Είμαι πολύ χαρούμενος. Και επίσης θα ήθελα να συγχαρώ τον Παναγιώτη Ρουστέμη. Έκανε ένα τέλειο ράλλυ και αξίζει το αποτέλεσμα».


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ