Τα αποτελέσματα των δοκιμών σύγκρουσης επικεντρώνονται ολοένα και περισσότερο στην παρουσία οδηγικών βοηθημάτων και ηλεκτρονικών συστημάτων κάθε είδους. Οπότε, το πιθανότερο είναι σε ένα πολύ κοντινό μέλλον, ένα μοντέλο να πρέπει να διαθέτει «μαύρο κουτί» και αυτόματο περιοριστή ταχύτητας για να πιάσει τη μέγιστη βαθμολογία.
Εν πάση περιπτώσει, αυτός είναι ο δρόμος που κλήθηκαν να ακολουθήσουν οι κατασκευαστές από τότε που η αρχική κοινοβουλευτική επιτροπή ψήφισε υπέρ της ενσωμάτωσης του περιοριστή ταχύτητας και του μαύρου κουτιού σε όλα τα νέα αυτοκίνητα έως το 2022.
Πιο συγκεκριμένα, ο περιοριστής ταχύτητας θα χρησιμοποιεί το GPS για να γνωρίζει τα όρια στους δρόμους και θα τα εφαρμόζει αυτόματα, προκειμένου ο οδηγός να μην τα υπερβεί. Παρόλο που θα είναι αδύνατο να απενεργοποιηθεί πλήρως, ο οδηγός θα μπορεί να τον απενεργοποιήσει προσωρινά, πατώντας τέρμα το γκάζι, ειδικά στις προσπεράσεις.
Το «μαύρο κουτί» αποτελεί απαίτηση πολλών ευρωβουλευτών εδώ και μήνες, προκειμένου να αναλύονται τα δεδομένα σε περίπτωση ατυχήματος. Ωστόσο, εξακολουθεί να υπάρχει το ακανθώδες θέμα της προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των δεδομένων, ειδικά απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες που το βλέπουν ως έναν εξαιρετικό τρόπο βελτίωσης των ασφαλίστρων ανάλογα με τον οδηγό.
Εν τω μεταξύ, το νομοσχέδιο που, όπως είπαμε έχει ήδη περάσει το πρώτο στάδιο ενώπιον μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής, τίθεται σε τελική ψηφοφορία μεταξύ 11 και 14 Μαρτίου. Μέχρι τότε θα ξέρουμε αν στα καινούργια αυτοκίνητα θα γίνουν το 2022 αυτές τις συσκευές υποχρεωτικές ή όχι.