Ο Αρκάς σχολιάζει με το δικό του χαρακτηριστικό τρόπο την επικαιρότητα και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν πολλοί Έλληνες εν όψει των καλοκαιρινών διακοπών λόγω της αυξημένης ακρίβειας. Στο σημερινό του σκίτσο, αποτυπώνει την έντονη επιθυμία για διακοπές, αλλά και την αδυναμία πολλών να ταξιδέψουν εξαιτίας των υψηλών τιμών στον τουριστικό κλάδο.
Στο σκίτσο, ο ήρωας του Αρκά φοράει το μαγιό του και, αντί να κατευθυνθεί σε κάποιον προορισμό, ετοιμάζεται να κάνει τις διακοπές του στην μπανιέρα του, υποδεικνύοντας έτσι την αδυναμία πολλών να αντέξουν το οικονομικό βάρος των πραγματικών διακοπών. Το σκίτσο είναι μια σαρκαστική απάντηση στην ακρίβεια που πλήττει τον τουρισμό και υπογραμμίζει τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κόσμος.
Πολλοί, λόγω του παρατεταμένου καύσωνα και της ανάγκης για ξεκούραση, σκέφτονται ξανά και ξανά πώς μπορούν να βρουν οικονομικές λύσεις για να περάσουν τις διακοπές τους. Ο Αρκάς, αν και έτοιμος για διακοπές, φαίνεται πως και αυτός ακόμη δεν έχει καταφέρει να φύγει, αποτυπώνοντας με βιτριολικό χιούμορ την πραγματικότητα πολλών συμπολιτών μας.
Το σκίτσο του Αρκά, όπως πάντα, συνδυάζει το χιούμορ με την κοινωνική κριτική, θίγοντας ένα θέμα που αφορά πολλούς αυτήν την περίοδο.
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.