Βαρυσήμαντη δήλωση, που προέρχεται από το «Consumer Reports» και τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνάς του σχετικά με την ποιότητα, την αξιοπιστία και την ικανοποίηση που προσφέρουν τα νέα μοντέλα στους καταναλωτές.
Η διαδικασία της ανάδειξης του καλύτερου αυτοκινήτου ανά κατηγορία και κατασκευαστή γενικότερα, περιλαμβάνει την εξέταση 4 διαφορετικών παραμέτρων: την αξιολόγηση των δοκιμαστών του αμερικανικού περιοδικού, την καταγραφή των εμπειριών οδηγών σχετικά με την αξιοπιστία και την ικανοποίηση που προσφέρουν τα αυτοκίνητά τους μέσα από σχετικό ερωτηματολόγιο, ενώ τέλος -αλλά εξίσου σημαντικά- είναι τα αποτελέσματα στις δοκιμές πρόσκρουσης και η παρουσία συστημάτων ασφαλείας. Το Consumer Reports, μάλιστα, αγοράζει τα αυτοκίνητα που δοκιμάζει -ανώνυμα κιόλας- για να διαπιστώσει ακριβώς την συμπεριφορά και τα προϊόντα που απολαμβάνουν οι καταναλωτές από τις εταιρίες.
Με όλα αυτά κατά νου, λοιπόν, μεγάλος νικητής αναδείχθηκε η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία! 6 από τις 10 πρωτιές στις επιμέρους κατηγορίες προέρχονται από την Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, με την Toyota να κατακτά τις 4 εξ αυτών και την Subaru άλλες 2. Στην γενική κατάταξη, ωστόσο, η μικρότερη γκάμα των «Πλειάδων» επιτρέπει την συγκέντρωση υψηλότερου μέσου όρου, με αποτέλεσμα την πανηγυρική πρώτη θέση. Αξίζει να σημειωθεί δε πως τα νέα Forester, Impreza, Crosstrek (το δικό μας XV) και Ascent ανέβασαν την Subaru κατά 6 θέσεις σε σχέση με πέρσι, ενώ έρχεται και το καινούργιο Legacy. Ελάχιστα πίσω βρέθηκαν οι συνήθεις ύποπτες σε έρευνες του είδους, Genesis και Porsche, με την Audi να ακολουθεί στην 4η θέση και τις Lexus–Mazda να μοιράζονται την 5η.
Εντύπωση προκαλεί το γεγονός πως παρότι έχει τις περισσότερες πρωτιές ανά κατηγορία, η Toyota βρίσκεται μόλις στην 9η θέση της γενικής, καθώς δοκιμάστηκαν συνολικά 17 αυτοκίνητα (ο μεγαλύτερος αριθμός, μαζί με αυτόν των Nissan και Chevrolet) και επηρέασαν το συνολικό σκορ. Ενδεικτικό είναι ότι από πάνω της συναντάμε την Lincoln, η οποία έχει μόλις 5 μοντέλα στην γκάμα – εκ των οποίων συστήνονται τα 2 από το Consumer Reports (συγκριτικά με το 13/17 της Toyota). Η BMW έπεσε 4 θέσεις σε σχέση με πέρσι και βρέθηκε στην 7η, ενώ την δεκάδα συμπλήρωσε η Hyundai ένα «τσακ» μπροστά από την VW.
Η Mercedes-Benz τερμάτισε στην 17η θέση, η Volvo ακόμα πιο πίσω -στην 23η-, ενώ Alfa Romeo και Jeep βελτίωσαν μεν τις επιδόσεις τους κατά 3 και 4 θέσεις αντίστοιχα, όμως δεν ήταν αρκετό για να ξεφύγουν από τα νούμερα 28 και 29 της τελικής κατάταξης. Η πεπαλαιωμένη γκάμα της Mitsubishi στις Η.Π.Α. (Eclipse Cross, L200 και ASX δεν διατίθενται εκεί) δεν της επέτρεψε κάτι καλύτερο από την 30η θέση, ενώ Jaguar και Land Rover δεν ξέφυγαν από τα συνήθη -χαμηλά- στάνταρ τους, με την Fiat να κλείνει τον «βαθμολογικό» πίνακα.
Αναλυτικά οι πρωτιές ανά κατηγορία:
Μικρά: Toyota Yaris
Μεσαία: Toyota Camry Hybrid
Μεγάλα: Toyota Avalon Hybrid
Πολυτελή μεσαία: Audi A4
Compact SUV: Hyundai Kona
Μεσαία SUV: Subaru Forester
Πολυτελή SUV: BMW X5
Pick-up: Ford F-150
Και ο πίνακας της τελικής κατάταξης