Αν δεν σταματά κανείς σε φανάρι και πιο γρήγορα φτάνει στον προορισμό του και πιο οικονομικά. H Audi θέλει να κάνει αυτή την ιδανική κατάσταση πραγματικότητα.
Του Γιάννη Σκουφή
Η διαχείριση της κυκλοφορίας σε μια μεγαλούπολη είναι μια δύσκολη και πολυσύνθετη διεργασία, στην οποία οι φωτεινοί σηματοδότες παίζουν καθοριστικό ρόλο για την ομαλοποίηση της κατάστασης.
Από την άλλη η λειτουργία τους σημαίνει αυξομειώσεις της ταχύτητας, στάσεις και εκ νέου επιτάχυνση των αυτοκινήτων, κάτι που κοστίζει τόσο σε χρόνο όσο και σε χρήμα, λόγω αύξηση της κατανάλωσης. Κατά συνέπεια και αύξηση της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος.
Η ιδεατή κατάσταση θα ήταν το λεγόμενο «πράσινο κύμα» στο οποίο όπως φαντάζεστε όλα τα φανάρια που συναντά ένα αυτοκίνητο στο δρόμο του είναι πράσινα, κάτι που εύκολα το λες αλλά δύσκολα το επιτυγχάνεις. Η Audi πάντως φιλοδοξεί να το πετύχει και έτσι το τεχνολογικό πακέτο της με την ονομασία Connect Prime διαθέτει μια λειτουργία που λέγεται Green Light Optimization Speed Advisory.
Η λειτουργία αυτή επιτρέπει την επικοινωνία, φυσικά μέσω διαδικτύου και σε όποια αστικά κέντρα είναι αυτό εφικτό, του αυτοκινήτου και των συστημάτων του με το κέντρο ελέγχου της κυκλοφορίας. Έτσι «μαθαίνει» και ταυτόχρονα κοινοποιεί και στον οδηγό το χρονικό διάστημα στο οποίο το πρώτο φανάρι που θα συναντήσει θα αλλάξει ένδειξη. Ταυτόχρονα του υποδεικνύει, με ένδειξη στον πίνακα οργάνων και με ποια ταχύτητα θα πρέπει να κινηθεί ώστε όταν φτάσει σε αυτό να είναι πράσινο και να μην πρέπει να σταματήσει. Αν μη τι άλλο έξυπνο ως σκέψη και μένει να δούμε κατά πόσο θα λειτουργεί και στην πράξη.