ΚΕΠΕ: Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να καταπολεμήσει την ακρίβεια στα σούπερ μάρκετ


Η πρόσφατη ανάλυση επικαιρότητας από το Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών για το 2024 (ΚΕΠΕ) με τίτλο «Μπορεί η τεχνολογία καταναλωτικής πληροφόρησης και τεχνητής νοημοσύνης να “χτυπήσει” την ακρίβεια στα σουπερμάρκετ;», καταδεικνύει τη σημαντική συμβολή των τεχνολογιών πληροφόρησης και της τεχνητής νοημοσύνης στις στρατηγικές τιμολόγησης των σούπερ μάρκετ. Η ανάλυση υπογραμμίζει ότι οι τεχνολογίες αυτές επιτρέπουν στους καταναλωτές να συγκρίνουν τιμές σε πραγματικό χρόνο, οδηγώντας σε μειωμένη διασπορά τιμών και χαμηλότερες μέσες τιμές στην αγορά.

Αυξημένη διαφάνεια και βελτιωμένη εμπιστοσύνη Η αυξημένη διαφάνεια ενισχύει την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και μειώνει τους αντιληπτούς κινδύνους τόσο στις διαδικτυακές όσο και στις φυσικές αγορές. Παράλληλα, οι διαδραστικές εφαρμογές και τα συστήματα πληροφόρησης βελτιώνουν τις αγοραστικές επιλογές, προωθώντας πιο υγιεινές και οικονομικές λύσεις.

Αντιμετώπιση της ασύμμετρης πληροφόρησης Οι νέες τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ) αντιμετωπίζουν τα προβλήματα της ασύμμετρης πληροφόρησης και ενισχύουν τον ανταγωνισμό και την οικονομική αποδοτικότητα. Τα διαδραστικά συστήματα και οι εφαρμογές που παρέχουν σχόλια και στοχευμένη πληροφόρηση βελτιώνουν τις επιλογές των καταναλωτών, οδηγώντας σε πιο ασφαλείς και οικονομικές αγορές.

Επιτάχυνση λόγω COVID-19 Η πανδημία COVID-19 επιτάχυνε την υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου και των προηγμένων τεχνολογιών, όπως το IoT και το cloud computing, αυξάνοντας την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και μειώνοντας τους αντιληπτούς κινδύνους των διαδικτυακών αγορών. Παρά τις προκλήσεις, οι τεχνολογίες πληροφόρησης παίζουν κρίσιμο ρόλο στη μείωση των τιμών των σούπερ μάρκετ και την προώθηση ενός ανταγωνιστικότερου περιβάλλοντος αγοράς.

Προτεινόμενη εφαρμογή κινητού τηλεφώνου Η ανάλυση προτείνει την ανάπτυξη μιας εφαρμογής κινητού τηλεφώνου που θα αξιολογεί τους τιμοκαταλόγους των σούπερ μάρκετ, προσφέροντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να βρει τις πιο συμφέρουσες προσφορές, ενισχύοντας την πίεση για χαμηλές τιμές και αυξάνοντας τον ανταγωνισμό.

Συνολικά, η υιοθέτηση αυτών των τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις δημιουργεί ένα πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον αγοράς, προωθώντας την οικονομική αποδοτικότητα και δημιουργώντας ένα υγιές ανταγωνιστικό περιβάλλον. Οι καταναλωτές επωφελούνται από χαμηλότερες τιμές, καλύτερη ποιότητα προϊόντων και αυξημένη διαφάνεια, ενισχύοντας την εμπιστοσύνη και την ικανοποίησή τους.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ