Η αλλαγή ρεζέρβας είναι κάτι που κάθε οδηγός οφείλει να γνωρίζει. Αν εσύ που διαβάζεις το κείμενο νιώθεις ότι αν τύχει και σου σκάσει το λάστιχο τότε ο κόσμος τελειώνει εκεί, καλό θα ήταν να αναθεωρήσεις.
Η αλλαγή λάστιχου δεν είναι και τόσο ζόρικη δουλειά. Αρκεί να ξέρεις τι να κάνεις.
Βήμα 1ο
Διάλεξε το σωστό σημείο να σταματήσεις ώστε να είσαι ασφαλής από τα διερχόμενα οχήματα. Φρόντισε να είναι επίπεδο και άναψε τα αλάρμ. Βάλε το τριγωνάκι σε απόσταση 30-50 μέτρων από το όχημα.
Βήμα 2ο
Βγάλε από το πορτ μπαγκάζ τη ρεζέρβα μαζί με τα εργαλεία (γρύλος, κλειδί μπουλονιών). Αν είσαι σε κεκλιμένο επίπεδο, βάλε κάποιο αντικείμενο αντί σφήνας κάτω από τη ρόδα που βρίσκεται απέναντι από το σκασμένο λάστιχο, για να μην κυλήσει το όχημα στην κατηφόρα.
Βήμα 3ο
Βγάλε το τάσι της ζάντας και χρησιμοποιώντας το κλειδί για τα μπουλόνια χαλάρωσέ τα. Στην αρχή θα είναι ζόρικο και ίσως χρειαστεί να πιέσεις το κλειδί με το πόδι σου. Μην τα βγάλεις τελείως, απλά ξέσφιξέ τα.
Βήμα 4ο
Ώρα για ανύψωση. Βάλε τον γρύλο κάτω από το πλαίσιο του αυτοκινήτου στην ειδική βάση, μπροστά από τα πίσω λάστιχα ή πίσω από τα μπροστινά και ξεκίνα να τον υψώνεις με το ειδικό κλειδί μέχρι να έρθει σε επαφή με το πλαίσιο. Σιγουρέψου ότι έχει “κουμπώσει” σωστά και συνέχισε την ανύψωση μέχρι το αυτοκίνητο να σηκωθεί περί τα 15 εκατοστά από το έδαφος.
Βήμα 5ο
Ξεβίδωσε τελείως τα μπουλόνια και (ετοιμάσου να λερώσεις τα χέρια σου – ή βάλε γάντια) βάλ’τα κάπου κοντά σου. Βγάλε το σκασμένο λάστιχο.
Βήμα 6ο
Βάλε στη θέση του τη ρεζέρβα, και ευθυγράμμισε τις τρύπες της με αυτές της ζάντας για να «κουμπώσει». Ξεκίνα να βάζεις τα μπουλόνια ένα ένα, όχι όμως τελείως, ίσα ίσα να κρατήσουν τη ρεζέρβα στη θέση της.
Βήμα 7ο
Κατέβασε το αυτοκίνητο με το γρύλλο μέχρι να ακουμπήσουν οι ρόδες στο έδαφος και ξεκίνα να σφίγγεις καλά και διαδοχικά τα παξιμάδια σταυρωτά – δηλαδή το κάθε ένα με το απέναντί του «χιαστί».
Βήμα 8ο και τέλος
Βάλε το σκασμένο λάστιχο εκεί που ήταν η ρεζέρβα, μάζεψε το γρύλλο και το κλειδί για τα μπουλόνια, τσέκαρε αν έχεις ξεχάσει κάτι και συνέχισε τη διαδρομή σου προς το κοντινότερο βουλκανιζατέρ προσέχοντας να μην ξεπεράσεις τα 70-80 χλμ. ή όσα αναγράφει η ρεζέρβα απάνω.