Σήμερα πολλά πράγματα θεωρούνται δεδομένα. Όπως είναι τα φώτα που ανάβουν από μόνα τους, οι κινητήρες που παίρνουν μπροστά με ένα κουμπί ή οι υαλοκαθαριστήρες που γυρίζουν με την πρώτα σταγόνα που θα πέσει στο παρμπρίζ.
Του Γιάννη Σκουφή
Και κάπως έτσι θεωρούμε δεδομένο κάθε αυτοματισμό που υπάρχει σε ένα αυτοκίνητο. Όπως για παράδειγμα τους αυτόματους υαλοκαθαριστήρες. Πάντως, οι μεγαλύτεροι σε ηλικία θα θυμούνται τους απλούς που είχαν το πολύ 3-4 σκάλες, ενώ αργότερα εμφανίστηκε και η ρύθμιση της ταχύτητας με την οποία λειτουργούσαν οι υαλοκαθαριστήρες.
Όπως θα δείτε στο βίντεο που ακολουθεί ένας πωλητής προσπαθεί να εξηγήσει πως λειτουργούν οι αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες σε μία BMW σειράς 7 της δεκαετίας του ‘80. Ναι, εκείνη την εποχή μόνο οι ναυαρχίδες των εταιρειών είχαν αυτά τα προνόμια.
Όπως μπορείτε να δείτε στο βίντεο ο κύριος εξηγεί πως οι υαλοκαθαριστήρες μπορούν να προγραμματιστούν π.χ. στα 4,4 δευτερόλεπτα, αν και δεν δείχνει να συμπαθεί τέτοιου είδους τεχνολογίες. Προέρχεται από μια εποχή όπου ο οδηγός αποφάσιζε πότε θα ενεργοποιηθούν τα πάντα, όπως και οι υαλοκαθαριστήρες και πόσος χρόνος θα περάσει πριν από την επόμενη κίνηση τους.
Εκείνη την εποχή το να προγραμματίζει κανείς το χρονικό διάστημα των υαλοκαθαριστήρων ήταν εντυπωσιακό. Όχι όμως και πολύ πρακτικό αφού οι περισσότεροι οδηγοί κατέφευγαν στην συμβατική επιλογή.
Όπως και να έχει το βιντεάκι μας θυμίζει ότι οι Γερμανοί κατασκευαστές ήταν ευρηματικοί σε σχέση με τους Αμερικάνους. Για παράδειγμα. Μία Lincoln του 1987 είχε δερμάτινα καθίσματα με ηλεκτρική κεραία ραδιοφώνου. Αντίθετα, μία 7άρα της εποχής είχε μετωπικούς αερόσακους, ABS, στερεοφωνικό με ενσωματωμένο RDS, και φυσικά τους προγραμματιζόμενους καθαριστήρες που προαναφέραμε.