Μήνυση στην Ford για κλοπή πατέντας!


Σε μπελάδες πανεπιστημιακού επιπέδου έχει μπει η Ford, η οποία κατηγορείται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων από 3 καθηγητές του MIT! Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.{loadposition Fordcarcenter}

Οι Leslie Bromberg, Daniel R. Cohn και John B. Heywood είναι κάτοχοι έδρας μηχανολογίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας της Μασαχουσέτης, ευρύτερα γνωστό ως Massachusetts Institute of Technology και πασίγνωστο ως ΜΙΤ. Οι 3 τους ανέπτυξαν μια φόρμουλα με την οποία συνδύαζαν τον έμμεσο με τον άμεσο ψεκασμό, βελτιστοποιώντας την καύση και μεγιστοποιώντας την θερμοδυναμική απόδοση του κινητήρα. Το MIT αναγνώρισε την ευρεσιτεχνία τους και αργότερα ιδρύθηκε μια εταιρία, προκειμένου να μπορούν να διαχειρίζονται εμπορικά τα δικαιώματα της τεχνολογίας.

Το 2014 οι Bromberg, Cohn και Heywood δηλώνουν ότι προσέγγισαν την Ford για να προωθήσουν την ιδέα τους, όμως το «Μπλε Οβάλ» απέρριψε την πρότασή τους. Λίγο αργότερα, ωστόσο, τα πράγματα άλλαξαν. Και εδώ είναι που γίνονται ενδιαφέροντα. Το 2017 η αμερικανική εταιρία παρουσίασε ένα σύστημα ψεκασμού, το οποίο εναλλάσσει την έγχυση καυσίμου στους αυλούς εισαγωγής με τον απευθείας ψεκασμό στον θάλαμο καύσης. Η εν λόγω τεχνολογία συναντάται στους περισσότερους κινητήρες των μοντέλων που διατίθενται στις Η.Π.Α., περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων τον ατμοσφαιρικό V6 των 3.3 λίτρων, τους V6 EcoBoost των 2.7 και 3.5 λίτρων, αλλά και τον 5λιτρο V8. Μεταξύ των μοντέλων που τους χρησιμοποιούν είναι τα F-150, Fusion (το Mondeo στην Αμερική), Εxplorer, Mustang, ακόμα και το υπεραυτοκίνητο της φίρμας, το GT.

Σύμφωνα με τους ενάγοντες καθηγητές του ΜΙΤ, η Ford πρακτικά έκλεψε την ιδέα τους αφού την παρουσίασαν και δεν κατέβαλε ποτέ το απαραίτητο ποσό για την χρησιμοποίηση μιας πατενταρισμένης τεχνολογίας. Με λίγα λόγια, καταπάτησε τους κανόνες περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Αναφέρουν, μάλιστα, πως ο αρμόδιος εκπρόσωπος της Ford συναντήθηκε μαζί τους το 2015 και τους ζήτησε να μην κινήσουν νομικές διαδικασίες εναντίον του κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά να φτάσουν σε εξωδικαστικό συμβιβασμό ο οποίος θα περιελάμβανε την χρήση κάποιων άλλων τεχνολογιών της εταιρίας τους.

Η περίπτωση, πάντως, μόνο εύκολη δεν είναι για τα 3 φερόμενα «θύματα». Καταρχάς, δεν είναι μόνο η Ford που χρησιμοποιεί τεχνολογία του είδους. Ο κομπρεσοράτος V8 των 6.2 λίτρων, 750 ίππων και 969 Nm ροπής της Corvette ZR1, αλλά και ο 2λιτρος boxer στα Toyota GT86/Subaru BRZ επωφελούνται από την εναλλαγή έμμεσου-άμεσου ψεκασμού. Κάτι που σημαίνει ότι οι εμπειρογνώμονες θα πρέπει να διαπιστώσουν αν η Ford «ξεσήκωσε» την ιδέα των καθηγητών απαράλλαχτη. Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί το μεγάλο κενό στις ενέργειές τους. Σύμφωνα με τα λεγόμενα των ίδιων, συναντήθηκαν με ανθρώπους της Ford για το συγκεκριμένο ζήτημα το 2015. Για ποιον λόγο έπρεπε να περάσουν 4 χρόνια για να αποφασίσουν να κινηθούν νομικά εναντίον της; Ένα νομικό σίριαλ με πολλά επεισόδια φαίνεται πως ετοιμάζεται…


Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ