Χιλιάδες φορτηγά και βαν σαπίζουν σε αλάνες της Ελλάδας – Τι πραγματικά συμβαίνει και δεν μπορούν να τα δώσουν οι ιδιοκτήτες τους;
Εγκλωβισμένοι στα γρανάζια των νέων Νόμων είναι χιλιάδες επαγγελματίες που κλείνουν τις επιχειρήσεις τους και δεν μπορούν να μεταβιβάσουν τα επαγγελματικά τους οχήματα, εξασφαλίζοντας μια μικρή οικονομική ανάσα.
Αν λοιπόν, ένας επαγγελματίας θέλει να πουλήσει το ΙΧ φορτηγό του, εκτός της υπόλοιπων εγγράφων που θα χρειαστεί, με νέο Νόμο που ισχύει το τελευταίο έτος, θα πρέπει να έχει και ασφαλιστική ενημερότητα από τον ΕΦΚΑ.
Αποτέλεσμα αυτής της απαίτησης, είναι να σαπίσουν χιλιάδες φορτηγά και βαν σε αλάνες, αδυνατώντας οι ιδιοκτήτες τους να τα μεταβιβάσουν λόγω χρεών στα ασφαλιστικά ταμεία.
Κολλάνε στην ασφαλιστική ενημερότητα
Οι 9 στις 10 περιπτώσεις επαγγελματιών που έχουν κόλλημα στην μεταβίβαση, αφορά οφειλές σε ΙΚΑ και πρώην ΟΑΕΕ μας λέει διεκπαιρεωτής, ενώ μόνο η μια περίπτωση αφορά τέλη κυκλοφορίας ή άλλο πρόβλημα.
“Είναι απλό. Εάν ένας επαγγελματίας έχει οφειλές στα ασφαλιστικά ταμεία, συνήθως είναι από 30 έως 50 χιλιάδες ευρώ. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η δόση θα είναι 1500 με 2000 ευρώ τον μήνα. Ποιος τα έχει αυτά τα χρήματα σήμερα για να μπει σε ρύθμιση και να πάρει ασφαλιστική ενημερότητα; Κανείς…” μας λέει χαρακτηριστικά λογιστής.
Δεν μεταβιβάζονται τα οχήματα που οι ιδιοκτήτες τους χρωστάνε, τα οχήματα λόγω μη χρήσης πετιούνται κυριολεκτικά σε αλάνες και κανείς δεν κερδίζει. Ούτε το κράτος από τα έσοδα από μεταβίβαση, υπεραξία και παράβολα, ούτε ο επαγγελματίας που εγκλωβίζεται με ένα πάγιο χωρίς να ξέρει τι να το κάνει.
Δεν αγοράζουν νέα επαγγελματικά οχήματα
Στα κάγκελα και οι έμποροι επαγγελματικών αυτοκινήτων, που βλέπουν την αδυναμία της αγοράς να ανταλλάξει παλαιότερα οχήματα με νεότερου τύπου, αφού οι επαγγελματίες που χρωστάνε, δεν μπορούν να δώσουν το παλιό ως ανταλλαγή για να πάρουν νεότερης τεχνολογίας. “Φαύλος κύκλος” λέει γνωστός και παλιός έμπορος, ενώ συνεχίζει “Μας τσάκισαν τα leasing, ήρθε και αυτό με την ασφαλιστική ενημερότητα και πάγωσαν όλα. Είναι θέμα χρόνου να βάλουμε λουκέτο στις επιχειρήσεις μας, αφού δεν υπάρχει πλέον αγοραστικό ενδιαφέρον. Όλοι χρωστάμε”…
“Πρέπει να αλλάξει ο Νόμος για να κινηθεί η αγορά” τονίζει αναλυτής. “Υπάρχει μια ανησυχητική στασιμότητα που μόνο κακό κάνει στην αγορά, παρά καλό”.
Η ουσία είναι, ότι χιλιάδες παρατημένα επαγγελματικά οχήματα έχουν τραβήξει χειρόφρενο και ουσιαστικά σαπίζουν σε μια θέση πάρκινγκ ή μια αλάνα, με αποτέλεσμα να χάνονται χιλιάδες ευρώ από τα κρατικά ταμεία.