Γερμανία: Έντονη πολιτική αντιπαράθεση έχει ξεσπάσει για την φρεγάτα «Έσση», η οποία παραλίγο να καταρρίψει αμερικανικό drone στην Ερυθρά Θάλασσα. Έλλειψη πυρομαχικών καταγγέλλει η αντιπολίτευση
Έντονη πολιτική αντιπαράθεση προκαλεί η αποστολή της φρεγάτας «Έσση» στην Ερυθρά Θάλασσα, μετά το χθεσινό περιστατικό με την παραλίγο κατάρριψη αμερικανικού drone που πετούσε στην περιοχή. Για «συγκάλυψη» του γεγονότος κατηγορεί την κυβέρνηση το Χριστιανοδημοκρατικό Κόμμα (CDU), ενώ από την πλευρά της Bundeswehr, των γερμανικών ενόπλων δυνάμεων, τονίζεται ότι το πλήρωμα της γερμανικής φρεγάτας ενήργησε «σύμφωνα με τις διαδικασίες».
Επιπλέον, πληθαίνουν τα ερωτήματα σχετικά με το εάν η «Έσση» διαθέτει επάρκεια πυρομαχικών προκειμένου να επιτελέσει τον ρόλο της στο πλαίσιο της ευρωπαϊκής αποστολής «Ασπίδες».
Σύμφωνα με δημοσίευμα της BILD, οι ένοπλες δυνάμεις, όπως οφείλουν, έστειλαν κατεπείγουσα και λεπτομερή αναφορά προς το προεδρείο της Επιτροπής ‘Αμυνας του Ομοσπονδιακού Κοινοβουλίου, ενημερώνοντας για τα δύο drones των Χούθι που είχαν καταρριφθεί από την φρεγάτα «Έσση» στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά όχι και για το ατυχές περιστατικό με την παραλίγο κατάρριψη του drone των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με το περιοδικό Der Spiegel, η γερμανική φρεγάτα άνοιξε δύο φορές πυρ εναντίον του drone, αλλά αστόχησε, για να διαπιστωθεί εκ των υστέρων ότι επρόκειτο για αμερικανικό μέσο. «Οι πανηγυρικές αναφορές κυκλοφορούν αμέσως, αλλά τα δυσάρεστα νέα σπρώχνονται κάτω από το χαλί.
Αυτό δείχνει πώς αντιλαμβάνεται ο (υπουργός ‘Αμυνας) Μπόρις Πιστόριους τον όρο «κοινοβουλευτικός στρατός» – ως μια διαδρομή για το εγώ του και όχι ως υπεύθυνη ενημέρωση του Κοινοβουλίου», δήλωσε ο αρμόδιος της Χριστιανικής Ένωσης (CDU/CSU) για θέματα ‘Αμυνας Φλόριαν Χαν, ενώ ο ειδικός του CDU σε αμυντικά θέματα Ίνγκο Γκεντέχενς δήλωσε «εξοργισμένος» και ανέφερε ότι η συμπεριφορά του υπουργού ‘Αμυνας προκαλεί την αγανάκτηση των βουλευτών. «Οι βουλευτές έδωσαν την έγκρισή τους για την συμμετοχή της φρεγάτας στις επιχειρήσεις και γι’ αυτό και πρέπει στη συνέχεια να είναι πλήρως ενημερωμένοι για όλα», πρόσθεσε.
Σύμφωνα πάντως με τον επιθεωρητή του γερμανικού Πολεμικού Ναυτικού Γιαν Κρίστιαν Κάακ, το πλήρωμα της φρεγάτας «Έσση» ενήργησε «όπως ακριβώς προβλέπουν οι διαδικασίες», καθώς το αμερικανικό drone, ελλείψει άλλης ενημέρωσης, χαρακτηρίστηκε «εχθρικό» και οι βολές έγιναν σε συνεννόηση με την διοίκηση. «Θα είχα ενεργήσει ακριβώς με τον ίδιο τρόπο», τόνισε ο κ. Κάακ μιλώντας στο Γερμανικό Πρακτορείο Ειδήσεων dpa και συνεχάρη τα μέλη του πληρώματος.
Ο κ. Χαν επιπλέον δήλωσε σήμερα ότι η «Έσση» θα αντιμετωπίσει σύντομα πρόβλημα πυρομαχικών, επειδή «για ορισμένα από τα πυρομαχικά δεν υπάρχει η αντίστοιχη δυνατότητα παραγωγής από την βιομηχανία». Όταν εξαντληθούν τα αποθέματα, συνέχισε ο αρμόδιος της Χριστιανικής Ένωσης για θέματα ‘Αμυνας, «το Πολεμικό Ναυτικό δεν θα μπορεί να τα αναπληρώσει και έτσι η φρεγάτα θα πρέπει να αποσυρθεί».
Η Bundestag ενέκρινε την αποστολή χωρίς προφανώς να γνωρίζει ότι υπήρχε πρόβλημα με τα πυρομαχικά, σημείωσε, ενώ ο κ. Γκεντέχενς πρόσθεσε ότι «κάθε περιττή βολή αποτελεί πρόβλημα και έχει άμεσο αντίκτυπο στην επιχειρησιακή ικανότητα της φρεγάτας μας» και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι απέκρυψε τα σχετικά στοιχεία, τα οποία αποκαλύπτονται τώρα από τα ΜΜΕ. «Θα αναπληρώσουμε τα πυρομαχικά το συντομότερο δυνατόν», διαβεβαίωσε από την πλευρά του ο επιθεωρητής του Πολεμικού Ναυτικού, απορρίπτοντας τις κατηγορίες.
Σε συνέντευξή του ωστόσο στην ραδιοτηλεόραση Βόρειας Γερμανίας NDR, ο διοικητής της μεγαλύτερης ναυτικής μονάδας μάχης ναύαρχος ‘Αξελ Σουλτς προειδοποιεί για το ενδεχόμενο «κάποια στιγμή να ξεμείνουμε από πυρομαχικά υψηλής ποιότητας» και επισημαίνει ότι, σε αυτή την περίπτωση, «η αποστολή για μας θα έχει τελειώσει ούτως ή άλλως, καθώς δεν μπορούμε να στέλνουμε πλοία οπουδήποτε χωρίς πυρομαχικά».
Ο ίδιος πάντως διαβεβαίωσε ότι ακόμη και σε αυτή την περίπτωση δεν κινδυνεύουν τα μέλη του πληρώματος, αλλά παραδέχθηκε και ότι «εκπέμπεται μήνυμα αδυναμίας». Ως σημαντικότερο πρόβλημα ο γερμανός ναύαρχος ανέδειξε την έλλειψη προσωπικού, γεγονός το οποίο, όπως είπε, αναγκάζει τα υπάρχοντα πληρώματα π.χ. να μένουν στη θάλασσα ακόμη και επί 230 ημέρες, «κάτι που καθιστά αυτή τη δουλειά ακόμη λιγότερο ελκυστική».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ