Πτωτικά συνέχισε να κινείται η ναυλαγορά των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων την εβδομάδα 1-5 Οκτωβρίου 2018.
Σύμφωνα με ναυτιλιακούς αναλυτές, πτωτικά συνέχισε να κινείται η αγορά των Containerships την εβδομάδα που πέρασε με περιορισμένη δραστηριότητα κυρίως λόγω των διαφόρων αργιών στην Ασία, με αποτέλεσμα επτά κατηγορίες να υποχωρήσουν και μονάχα μία να ενισχυθεί. Παράλληλα, η διαθέσιμη χωρητικότητα αργά αλλά σταθερά συνεχίζει να αυξάνεται ειδικά στα μικρότερης χωρητικότητας Panamax όπου η υπερπροσφορά του τονάζ έχει αρχίσει να αμαυρώνει την εικόνα της αγοράς. Γενικά, δεν αναμένεται αλλαγή του σκηνικού το επόμενο διάστημα ενώ προβλέπεται κάποιες κατηγορίες να γίνουν ελκυστικότερες κοντά στο 2019.
Συγκεκριμένα, στην κατηγορία των Post-Panamaxes, η αγορά εν μέρει και λόγω των αργιών στην Κίνα ήταν σχεδόν ανενεργή με την ζήτηση να έχει μειωθεί αισθητά καθώς οι operators των τακτικών γραμμών δίσταζαν, παρά το γεγονός ότι τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία χωρητικότητας 5500/6500 TEU ήταν χαμηλότερα από εκείνα των Panamaxes, να δεσμεύσουν παραπάνω πλοία.
Επιπροσθέτως, δεδομένου του μεγάλου αριθμού διαθέσιμων πλοίων, οι ναύλοι στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία της κατηγορίας αυτής αναμένεται να παρουσιάσουν περαιτέρω διόρθωση. Από την άλλη, θετικότερα κινήθηκε η αγορά των πλοίων μεγαλύτερης χωρητικότητας δηλαδή άνω των 8000 TEU όπου η προσφορά του διαθέσιμου τονάζ έδειχνε πιο διαχειρήσιμο.
Παράλληλα, στην κατηγορία των Panamaxes, η ζήτηση από τους Operators τακτικών γραμμών ειδικά σε διαθέσιμα spot/prompt πλοία παρέμεινε αρκετά μειωμένη με αποτέλεσμα και τα επίπεδα των ναύλων να κινηθούν χαμηλότερα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.
Από την άλλη, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας των 3500 TEU, η αγορά συνέχισε να κινείται σε σταθερά επίπεδα παρόλο που η εβδομάδα κύλισε σε υποτονικούς τόνους ενώ δεν αναμένεται σημαντική πτώση στους ναύλους καθώς για την ώρα το διαθέσιμο τονάζ που βρίσκεται σε αναζήτηση νέας απασχόλησης παραμένει περιορισμένο.
Στην κατηγορία των 2800 TEU, παρά τις αργίες της Κίνας την εβδομάδα που πέρασε, υπήρξε αύξηση στην κινητικότητα της αγοράς κυρίως σε επεκτάσεις παρόντων ναυλώσεων ενώ παράλληλα θετική για τους πλοιοκτήτες ένδειξη ήταν η απροθυμία των ναυλωτών να ελευθερώσουν πλοία της κατηγορίας αυτής. Ενδεικτική επέκταση υπάρχουσας ναύλωσης ήταν σε πλοίο τύπου Mipo 2800 στον Περσικό κόλπο στα $11Κ ημερησίως, συμφωνία που κινήθηκε στα τρέχοντα επίπεδα της αγοράς παρόλο που το συγκεκριμένο φράγμα ενδέχεται να βρεθεί το προσεχές διάστημα υπό συζήτηση, καθώς μερικά πλοία κυρίως στην Άπω Ανατολή, αναμένονται να ελευθερωθούν από παρούσες ναυλώσεις.
Στην γειτονική κατηγορία των 2500 TEU τώρα, οι ναύλοι στην Άπω Ανατολή κινήθηκαν περίπου στα επίπεδα των $10Κ ημερησίως ενώ υπήρξαν μερικές νέες απαιτήσεις στην αγορά αναπτερώνοντας έτσι και το ηθικό των πλοιοκτητών με διαθέσιμο τονάζ στην περιοχή. Αντίθετα, το αναμενόμενο διαθέσιμο τονάζ στον Ατλαντικό ήταν πιο περιορισμένο όμως παράλληλα αντίστοιχα λιγοστές ήταν και οι προσφερόμενες απαιτήσεις των ναυλωτών.
Παράλληλα, στην κατηγορία των πλοίων χωρητικότητας 1700 TEU, η αγορά της Ασίας ήταν δραστήρια όμως οι ναύλοι βρέθηκαν υπό πτωτική πίεση. Επίσης, στην περιοχή του Περσικού κόλπου μερικά πλοία δυσκολεύονται να βρουν κατάλληλη απασχόληση ενώ τα επίπεδα των ναύλων σε πλοία τύπου B-170 κυμάνθηκαν κοντά στα $9Κ ημερησίως δηλαδή οριακά χαμηλότερα σε σχέση με προηγούμενες ναυλώσεις σε παρόμοιου τύπου πλοία.
Τέλος, οι ναύλοι στην περιοχή της Ασίας σε πρότυπου τύπου πλοία χωρητικότητας 1100-700TEU, εκτιμήθηκαν στα μεσαία με υψηλά επίπεδα των $6Κ ημερησίως ενώ παράλληλα η διαθέσιμη χωρητικότητα άρχισε να αυξάνεται με τους πλοιοκτήτες να ελπίζουν ότι μετά το πέρας των αργιών της Κίνας η κινητικότητα της αγοράς μπορεί και να ενισχυθεί.
Επίσης, μειωμένη ήταν η κινητικότητα στην αγορά της Ασίας και στα μικρότερης χωρητικότητας πλοία των 700 TEU με τους ναύλους να παραμένουν στα επίπεδα των $5Κ ημερησίως.