Όσο δελεαστικό και να σας φαίνεται να δώσετε στο παιδί ένα tablet προκειμένου να παραμείνει απασχολημένο ενώ εσείς μαγειρεύετε, καλό είναι να επιλέξετε πιο δραστήριες εναλλακτικές, αλλά μακριά από αιχμηρά αντικείμενα και μη ασφαλές περιβάλλον.
Η δύναμη του να κάνει ότι είναι άλλος. Με αυτόν τον τρόπο χρησιμοποιεί τη φαντασία του και αποδεδειγμένα είναι ένα πιο χαρούμενο παιδί, συγκριτικά με εκείνα που δεν παίζουν ρόλους. Υποκριθείτε ότι είστε στο αγαπημένο εστιατόριο του παιδιού και αφήστε το να φτιάξει το τραπέζι και τις καρέκλες με τα αρκουδάκια του ως πελάτες. Ή κάντε ότι πηγαίνετε για πικνίκ και ρωτήστε το παιδί τι καιρό κάνει, τι φαγητά θα βάλει στο καλάθι και πόσο θα καθίσει.
Κάντε το σεφ. Μπορεί να θέλει και το παιδί να κάνει ό,τι μαγειρεύει, όπως κι εσείς. Φτιάξτε ένα μικρό τραπεζάκι στη γωνία της κουζίνας με πλαστικά κουζινικά και δώστε ακίνδυνα υλικά για μαγειρική.
Φτιάξτε ιστορίες. Η δημιουργία ιστοριών βοηθά το παιδί να διευρύνει το λεξιλόγιό του και να οργανώσει τις σκέψεις του. Μπορείτε να το έχετε μαζί στην κουζίνα και να ανταλλάσσετε ιδέες και ιστορίες ενώ εσείς φτιάχνετε το δείπνο.
Δραστηριότητες με το χέρι. Δώστε του ξηρά υλικά και ένα κουταλάκι για να μπορεί να τα ανακατέψει σε ένα μπολ. Απλώς να έχετε το νου σας γιατί τα παιδιά σε πολύ μικρές ηλικίες τείνουν να βάζουν τα μικρά αντικείμενα στο στόμα ή τη μύτη τους.
Κάντε το βοηθό σας. Αναθέστε του να κάνει τα πιο εύκολα πράγματα, όπως το πλύσιμο των λαχανικών, το ανακάτεμα υλικών και να υπολογίζει ποσότητες με τη δική σας βοήθεια. Μπορεί επίσης να φτιάξει πίτσα μαζί σας με έτοιμη ζύμη και να ρίχνει υλικά της αρεσκείας του.
Να διαχωρίσει τα υλικά. Μπορεί να μάθει την έννοια της κατηγοριοποίησης με το να χωρίσει τα υλικά και τα σκεύη. Ταυτόχρονα κάντε του ερωτήσεις για τη χρήση του κάθε αντικειμένου.
Η εξερεύνηση του ντουλαπιού. Αφήστε το να βρει τα σκεύη και να παίξει, αρκεί να μην υπάρχει κάτι αιχμηρό ή επικίνδυνο εκεί μέσα.