Eνα ακόμη σκάνδαλο «Shrinkflation» συγκλονίζει τους καταναλωτές. Γνωστή εταιρεία τροφίμων αφαιρεί τη γέμιση απο τα αγαπημένα μπισκότα, συνεχίζοντας την τάση κολοσσών να πωλούν στην ίδια τιμή λιγότερο προϊόν
Η Σέιν Ράνσονετ καταναλώνει εδώ και χρόνια τα αγαπημένα της μπισκότα με την υπογραφή μίας αμερικανικής πολυεθνικής εταιρείας τροφίμων, ποτών και σνακ με έδρα το Σικάγο. Πριν από μερικούς μήνες, άνοιξε μια συσκευασία οπως έκανε συνήθως, τρύπησε με το πιρούνι τη γέμιση κρέμας ενός μπισκότου για να το βυθίσει σε ένα ποτήρι γάλα. Το μπισκότο έσπασε.
Το ίδιο όπως διαπίστωσε συνέβαινε και με άλλα προϊόντα, οπως οι γκοφρέτες που έχουν πλέον απειροελάχιστη στρώση κρέμας. Είναι μία απο τους χιλιάδες καταναλωτές που καταγγέλλουν τα τελευταία χρόνια αυτό που θα μπορούσε να είναι ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα πληθωρισμού που έχουν χτυπήσει μέχρι σήμερα τα σούπερ μάρκετ. Η γέμιση δεν φτάνει πλέον στις άκρες της γκοφρέτας. Άλλοι λένε ότι τα μπισκότα μοιάζουν πλέον ελάχιστα με τις εικόνες με γέμιση κρέμας που εικονίζονται στη συσκευασία.
Η καχυποψία για τις αλλαγές έχει ωθήσει ορισμένους πιστούς των προϊόντων να διαμαρτυρηθούν για αυτό που πιστεύουν ότι είναι η πιο πρόσφατη συνωμοσία ή να προσπαθήσουν να αποκαλύψουν την αλήθεια για την κρέμα. Πολλοί γυρίζουν βίντεο με τους εαυτούς τους να «σκάβουν» τα μπισκότα για να αποκαλύψουν τη λιγοστή γέμιση, ενώ άλλοι διαφημίζουν ανταγωνιστές.
Η 60χρονη Μπέβερλι Κούπερ από το Λίνκολν, είπε ότι η ίδια και ο σύζυγός της έχουν αντέξει αλλαγές σε πολλά από τα αγαπημένα τους φαγητά πρόσφατα, από τα δημητριακά μέχρι το παγωτό. Αλλά το να ανακαλύπτουν απειροελάχιστη ποσότητα κρέμας στα μπισκότα ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι.
«Είναι ένα σημάδι των καιρών», είπε ο Κούπερ. «Αυτός είναι ο τρόπος του κόσμου τώρα». Στο r/shrinkflation, ένα φόρουμ του Reddit με 100.000 χρήστες για καταναλωτές που παραπονιούνται για όλα τα είδη προϊόντων, οι χρήστες θρηνούν για την αντιληπτή μείωση της κρέμας και διαφωνούν για το πότε πραγματοποιήθηκε. «Σήμερα υπάρχει υποψία γέμισης στα μπισκότα».
Οι κολοσσοί τροφίμων έχουν χρησιμοποιήσει ποικίλες στρατηγικές τα τελευταία χρόνια για να καταπολεμήσουν το υψηλότερο κόστος για συστατικά όπως το κακάο και η ζάχαρη, από την αύξηση των τιμών χονδρικής έως τη μείωση των εκπτώσεων έως τη συρρίκνωση των μεγεθών συσκευασίας.
Η αντίληψη μπορεί εύκολα να θολώσει την πραγματικότητα, σύμφωνα με αναλυτές της βιομηχανίας τροφίμων και εμπειρογνώμονες, οι οποίοι είπαν ότι η δυσπιστία των καταναλωτών προς τις μεγάλες εταιρείες έχει αυξηθεί καθώς ο πληθωρισμός απαιτεί από τους καταναλωτές να πληρώνουν περισσότερα για το ίδιο ποσό ή λιγότερο σε σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής τους.
Σε πολλές περιπτώσεις, οι αυξήσεις των τιμών προήλθαν από κρυφές αλλαγές σε προϊόντα ή υπηρεσίες, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι διαρκώς σε εγρήγορση, λένε οι αναλυτές. Ο Nίκολας Φέρντει εκτελεστικός διευθυντής τροφίμων και καταναλωτικών τάσεων για τη Rabobank, είπε, πως είται δικαιολογείται είτε όχι, οι καταναλωτές μπορεί να γίνουν ιδιαίτερα καχύποπτοι, όταν υποψιάζονται ότι πειράζουν μια εμβληματική μάρκα.