Η περίπτωση μη αποζημίωσης ιδιοκτήτη επειδή «δεν είχε παρκάρει σε ασφαλές σημείο», άνοιξε τον ασκό του Αιόλου
Τα παράθυρα του αυτοκινήτου έχουν μείνει ανοιχτά και τα νερά της βροχής προκαλούν καταστροφές. Σε σημείο που δεν υπάρχουν κάμερες, ένα όχημα τυλίγεται στις φλόγες και καταστρέφεται ολοσχερώς. Μετά από κλοπή ο ιδιοκτήτης έχει στα χέρια του μόνο το ένα κλειδί της εταιρείας γιατί το δεύτερο το είχε χάσει σε ανύποπτο χρόνο παλιότερα.
Σε αυτές και άλλες πολλές περιπτώσεις, ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αρνηθεί να αποζημιώσουν και η συνέχεια δόθηκε στα δικαστήρια, με την απόφαση του Αρείου Πάγου να δικαιώσει την εταιρεία μετά από κλοπή οχήματος στη Ροδόπη σε έναν δρόμο που κρίθηκε ότι εξυπηρετούσε τα σχέδια των δραστών, χωρίς περίφραξη και χωρίς κάμερες ασφαλείας, να αλλάζει και να δημιουργεί νέα δεδομένα για το μέλλον.
Τα «ψιλά γράμματα»
Όπως φαίνεται, οι ασφαλιστικές εταιρείες διευρύνουν τα όρια που μπορούν να κινηθούν για να φρενάρουν και στο τέλος να αποτρέψουν την καταβολή αποζημίωσης, με όλο και περισσότερες υποθέσεις τα τελευταία χρόνια να καταλήγουν στα δικαστήρια.
Στην Ξάνθη, ακόμα ένας οδηγός βρίσκεται στα δικαστήρια με την ασφαλιστική του, επειδή, όπως λέει στο MEGA, η εταιρεία αρνείται να τον αποζημιώσει μετά την κλοπή.
«Πάρκαρα το αυτοκίνητο πολύ κοντά στο σπίτι των γονιών μου στο χωριό. Είναι πιστεύω παράλογο να μιλάμε ότι η στάθμευση αυτοκινήτου σε ένα χωριό, ήτοι μια κατοικημένη περιοχή, προκαλεί μια κλοπή αυτοκινήτου καθώς με αυτό το σκεπτικό θα φθάσουμε να πιστεύουμε ότι είναι πιο πιθανό να κλέβονται αυτοκίνητα στα χωριά από τις μεγάλες πόλεις».
Η διαμάχη με την ασφαλιστική του συνεχίζεται και σε λίγες μέρες η δικαιοσύνη θα κληθεί να αποφασίσει.
«Αναρωτιέμαι γιατί η ασφαλιστική εταιρία δέχτηκε να με ασφαλίσει χωρίς να με ενημερώσει ότι πρέπει να λάβω κάποια συγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας για να μην βρεθώ στη δυσάρεστη θέση να μην αποζημιωθώ. Εγώ βλέπω πλήρη αδιαφορία από την ασφαλιστική εταιρία για την κλοπή που τελέστηκε που την αποδίδει σε δική μου αμέλεια και μάλιστα βαριά για να γλιτώσει την αποζημίωση».
Η βαριά αμέλεια που «πατούν» οι ασφαλιστικές
Οι ασφαλιστικές εταιρείες δεν αποζημιώνουν σε περίπτωση που διαπιστωθεί δόλος ή βαριά αμέλεια του οδηγού. Τα όρια όμως φαίνεται να αλλάζουν το τελευταίο διάστημα.
«Δείτε το μέρος, δείτε ότι δεν υπάρχει πουθενά κάτοικος, σπίτι, κατάστημα. Δεν υπάρχει στοιχειώδης κίνηση».
Όπως λέει ο δικηγόρος Ανδρέας Καλλέργης στο MEGA έχει τύχει μετά από κλοπή το θύμα να έχει στα χέρια του μόνο το ένα κλειδί της εταιρείας. Το δεύτερο το είχε χάσει, αλλά η ασφαλιστική τού καταλόγισε βαριά αμέλεια που προκάλεσε την κλοπή.
«Θα πρέπει ο κάθε ασφαλισμένος να προστατεύει το περιουσιακό του στοιχείο σαν να είναι ανασφάλιστος».
Σε άλλη περίπτωση οδηγός ξέχασε να κλείσει το παράθυρο του αυτοκινήτου και τα νερά της βροχής προκάλεσαν ζημιές, με την ασφαλιστική να του ξεκαθαρίζει ευθύς εξαρχής ότι δεν πρόκειται να τον αποζημιώσει.
Όλο και περισσότεροι οδηγοί δηλώνουν πως δεν είχαν ενημερωθεί για τους όρους και δεν πρόσεξαν τα λεγόμενα «ψιλά γράμματα» του συμφωνητικού. Περίπλοκο είναι και το ζήτημα της φωτιάς σε ένα ΙΧ, με τις ασφαλιστικές να περιμένουν καταρχήν το πόρισμα της Πυροσβεστικής και στη συνέχεια να εστιάζουν στο σημείο που το όχημα ήταν παρκαρισμένο.
Μετά από πλημμύρες, μετά από φωτιές και εμπρηστικές επιθέσεις, μετά από ζημιές αλλά και κλοπές αυτοκινήτων, το θέμα της αποζημίωσης φαίνεται πως δεν είναι όπως πολλοί το έχουν στο μυαλό τους.
«Η βαριά αμέλεια, ασφαλιστικά, σημαίνει να γνωρίζω ότι υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μου κλέψουν το αυτοκίνητο εκεί που το παρκάρω», λέει ο ασφαλιστικός πράκτορας Ανδρέας Καλλέργης.
Το όλο θέμα παραμένει στο προσκήνιο, με τις καταγγελίες στο τηλεφωνικό κέντρο του MEGA να συνεχίζονται και τις αντιδράσεις το τελευταίο διάστημα να διαδέχονται η μία την άλλη.