Το υπουργείο Μεταφορών επιχειρεί να βάλει τέλος στα “λαδώματα” και τις δωροδοκίες για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης
Με κάμερες και μικρόφωνα εντός των αιθουσών εξέτασης και των οχημάτων, με ηλεκτρονικό καθορισμό του ζεύγους εξεταστή- εξεταζόμενου πριν από την εξέταση του υποψηφίου, συστηματικούς και έκτακτους ελέγχους και επιθεωρήσεις, αλλά και δημιουργία Κέντρου Ελέγχου σε συνδυασμό με τις πειθαρχικές ποινές και τα βαριά πρόστιμα θα επιχειρήσει το υπουργείο Μεταφορών να βάλει φρένο στα “λαδώματα” και τις δωροδοκίες για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης.
Αυτό προκύπτει από την τελική μορφή του νομοσχεδίου του υπουργείου που θεσμοθετεί τη συνοδευόμενη οδήγηση από την ηλικία των 17 ετών. Αποτέλεσμα του νέου οπτικοακουστικού συστήματος είναι η οριστική χορήγηση των αδειών οδήγησης να διαρκεί έως και πέντε εργάσιμες ημέρες, ώστε να ελεγχθεί το υλικό που έχει συγκεντρωθεί.
Κάθε υποψήφιος οδηγός θα υποβάλλεται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον επιτύχει, θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς, η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια που μπορούν να προγραμματίζονται και την ίδια ημέρα. Το πρώτο στάδιο θα είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο θα εξετάζονται οι δεξιότητες των υποψηφίων. Ο υποψήφιος θα εξετάζεται στο δεύτερο στάδιο μόνο εφόσον πετύχει στο πρώτο, ενώ αν αποτύχει στο δεύτερο θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Διαβάστε και αυτό: Αλήθειες και Ψέματα για το δίπλωμα οδήγησης και τα περίεργα «φθηνά πακέτα» που κυκλοφορούν στη πιάτσα
Η δοκιμασία προσόντων θα διενεργείται από έναν εξεταστή, ενώ δεν θα επιτρέπεται να βρίσκεται εντός του οχήματος ο εκπαιδευτής του υποψηφίου οδηγού. Για την εξέταση όσων θέλουν να αποκτήσουν δίπλωμα δικύκλου, προβλέπεται στη μοτοσικλέτα να βρίσκεται μόνο ο υποψήφιος. Με το σχέδιο νόμου αυξάνονται τα εξέταστρα για τη θεωρητική και πρακτική άσκηση στα 15 ευρώ από 10 ευρώ σήμερα, με το 1/3 του ποσού να αποδίδεται στις Περιφέρειες ώστε να διατεθεί σε αυτές τις ανάγκες.
Δίπλωμα οδήγησης από τα… 17! Αλλάζουν όλα για τους νέους οδηγούς
Εξετάσεις με βάση το αμερικανικό μοντέλο δρομολογούν στην κυβέρνηση – Θα είναι ωστόσο πιο αυστηρές για τους κάτω των 18 – Αφαίρεση αδειών και μεγάλες «καμπάνες» για όσους προσπαθήσουν να αλλοιώσουν τη διαδικασία εξέτασης
Αλλάζουν όλα στον τρόπο εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, αλλά και στον τρόπο χορήγησης του διπλώματος οδήγησης, βάσει του νομοσχεδίου που είναι έτοιμο να κατατεθεί στη Βουλή.
Η κυβέρνηση υιοθετεί το αμερικανικό μοντέλο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα σε 17χρονους να οδηγούν υπό κάποιες ωστόσο προϋποθέσεις, όπως την υποχρεωτική παρουσία ενός ενηλίκου.
Το πρόσφατο άλλωστε τραγικό περιστατικό στην Κυπαρισσία με τα τρία 15χρονα που πήραν το αυτοκίνητο χωρίς δίπλωμα και σκοτώθηκαν στην Κυπαρισσία, δημιουργεί προβληματισμό ως προς την εκπαίδευση που πρέπει να παίρνουν τα παιδιά.
Πώς θα παίρνουν δίπλωμα οδήγησης οι 17χρονοι οδηγοί
Με βάση το νομοσχέδιο, οι 17χρονοι οδηγοί θα μπορούν να καθίσουν στο τιμόνι αφού πρώτα περάσουν από θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση, ενώ το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται όταν κλείσουν τα 18 και πάλι μετά από πρακτική εξέταση. Επιπλέον, σύμφωνα με Τα Νέα, περιλαμβάνει την πλήρη χρήση ψηφιακών οπτικοακουστικών µέσων σε κάθε στάδιο της εξεταστικής διαδικασίας, ενώ προβλέπει ελέγχους και επιθεωρήσεις όλων των εµπλεκοµένων.
Ο ανήλικος υποχρεούται σε ασφαλιστική κάλυψη µε ευθύνη έναντι τρίτων λόγω σωµατικής βλάβης ή ζηµιών, περιλαµβανοµένης και της χρηµατικής ικανοποίησης λόγω ηθικής βλάβης. Ο ενήλικος που θα τον συνοδεύει θα πρέπει να είναι ηλικίας τουλάχιστον 30 ετών, κάτοχος άδειας οδήγησης επί µία πενταετία και να µην του έχει καταλογιστεί κανένας βαθµός ποινής στο point system για χρονικό διάστηµα ενός έτους.
Με τη συµπλήρωση των 18 ετών, ο ενδιαφερόµενος θα µπορεί να λάβει την κανονική άδεια οδήγησης, υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα έχει υποπέσει σε παραβάσεις για τις οποίες καταλογίζονται βαθµοί ποινής στο Σύστηµα Ελέγχου Συµπεριφοράς Οδηγών.
Στις σκέψεις που υπάρχουν είναι και ο ανήλικος να έχει τη δυνατότητα πριν από τα 18 έτη να οδηγεί για διάστημα έξι μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 μπορούν να πραγματοποιηθούν μια ώρα μετά τη δύση του Ηλίου.
Το λεγόμενο σύστημα συνοδευόμενης οδήγησης προβλέπει για άτομα 17 ετών εκπαίδευση από ειδικό εκπαιδευτή, διεξαγωγή θεωρητικής εκπαίδευσης και βεβαίωση από την οικεία Διεύθυνση Μεταφορών.
Ποιος θα είναι ο τρόπος εξέτασης για το δίπλωμα οδήγησης
Κατά την εξέταση των υποψηφίων κάθε εκπαιδευτικό όχηµα θα πρέπει απαραίτητα να διαθέτει διαδικτυακή σύνδεση για συνεχόμενη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου του υπουργείου.
Εντός του οχήµατος πρέπει να τοποθετείται κάµερα µε µικρόφωνο που θα απεικονίζει ευδιάκριτα ολόκληρη την καµπίνα του οχήµατος ή τις θέσεις ανάβασης των µοτοσικλετών, σε αδιάλειπτη σύνδεση µε το κέντρο ελέγχου. Η θεωρητική εξέταση και η δοκιµασία προσόντων θα µεταδίδονται σε πραγµατικό χρόνο και θα καταγράφονται µε τη χρήση οπτικοακουστικών µέσων, απεικονίζοντας τον χώρο, τους συµµετέχοντες, το εσωτερικό του εκπαιδευτικού οχήµατος και το οδικό δίκτυο στο οποίο κινείται.
Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα σε θεωρητική εξέταση και µόνο εφόσον αυτή είναι επιτυχής θα ακολουθεί η δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς.
Η πρακτική εξέταση θα διενεργείται σε δύο στάδια, την ίδια ηµέρα. Στο πρώτο στάδιο θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες οδήγησης (πορεία) και εφόσον αυτό ολοκληρωθεί µε επιτυχία, θα ακολουθεί η εξέταση στις ειδικές δοκιµασίες. Αν ο υποψήφιος αποτύχει στο δεύτερο στάδιο, θα επανεξετάζεται και στο πρώτο.
Οι εξεταστές για το δίπλωμα οδήγησης και οι «καμπάνες»
Η δοκιµασία προσόντων και συµπεριφοράς θα διενεργείται µόνο από έναν εξεταστή, χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή εντός του οχήµατος, ενώ και στα δίκυκλα οι υποψήφιοι θα είναι µόνοι τους επί της εκπαιδευτικής µοτοσικλέτας.
Ο εξεταστής για κάθε υποψήφιο θα προκύπτει µέσω ηλεκτρονικής κλήρωσης πριν από την εξέταση κάθε σταδίου, ενώ οι εξεταστές θα είναι αποκλειστικής απασχόλησης.
Μεγάλες «καμπάνες» επιβάλλουν οι νέες ρυθμίσεις και για όσους παρεμποδίζουν ή αλλοιώνουν τα αποτελέσματα των εξετάσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα αφαιρούνται –μεταξύ άλλων – από τους εκπαιδευτές και τις σχολές οδηγών οι σχετικές άδειες.
Οι παραβάσεις που σχετίζονται µε τη διαδικασία χορήγησης διπλωµάτων θα διαχωριστούν σε τρεις κατηγορίες: τις πολύ σοβαρές, στις οποίες θα συµπεριληφθούν η δωροδοκία και η αλλοίωση των αποτελεσµάτων εξέτασης, τις σοβαρές και τις ελαφρές.
Υπενθυμίζεται ότι λόγω κινητοποιήσεων των εξεταστών δεν διενεργούνται εξετάσεις εδώ και καιρό με αποτέλεσμα να είναι εγκλωβισμένοι πάνω από 40 χιλιάδες υποψήφιοι οδηγοί.
δεν θα σταματησει ποτε αυτο οτι και να κανουν…
οσα μικροφωνα οσες καμερες και ναβαλουν η κομπινα θα γινεται
πριν την εξεταση θα ειναι ολα μιλημενα και ολα καλα..
βγαζουν πολλα χρηματα δεν θα το αφησουν ετσι..