Αρκάς: Με ένα νέο σκίτσο με αιχμή, μας καλημερίζει και σήμερα Τετάρτη ο διάσημος σκιτσογράφος μόλις λίγα 24ωρα μετά τη νίκη του Στέφανου Κασσελάκη, τις ανακατατάξεις, τις παραιτήσεις και γενικότερα τον κακό χαμό που επικρατεί στους κόλπους του ΣΥΡΙΖΑ.
Σε πόλεμο φθοράς αποδίδουν από το περιβάλλον του Στέφανου Κασσελάκη και όχι μόνο τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη και άλλων στελεχών της εσωκομματικής αντιπολίτευσης με στόχο όπως σημειώνουν να ψαλιδιστούν οι προσδοκίες που δημιουργούνται από την αλλαγή ηγεσίας και εποχής στο ΣΥΡΙΖΑ.
Τα πυρά είναι έντονα κυρίως από εκείνους που βρίσκονται εκτός Βουλής και δεν διακινδυνεύουν κάποιο βουλευτικό προνόμιο ή προσωπικό πολιτικό κόστος.
Αποτιμώντας το αποτέλεσμα της εσωκομματικής κάλπης, ο κ. Φίλης παρατήρησε πως «είμαστε σε ένα κόμμα που την Κυριακή αυτήν, ηττήθηκε. Ποτέ δεν μιλήσαμε για τις πρώτες δύο ήττες». «Η τρίτη ήττα είναι πιο επώδυνη, διότι ηττηθήκαμε από ανθρώπους, ένα μεγάλο μέρος των οποίων δεν έχει σχέση με τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο ΣΥΡΙΖΑ ηττήθηκε για τρίτη φορά, γιατί απεμπολεί την ιστορία του και την δύναμη του», κατέληξε ο κ. Φίλης.
Στην αντίθετη οδό από αυτήν των παραιτήσεων, ο κ. Κασσελάκης δέχτηκε χθες, κατά πληροφορίες, εισηγήσεις για τη διαγραφή του Νίκου Φίλη, αλλά και άλλες περί παραπομπής του στην Επιτροπή Δεοντολογίας, δηλαδή το Πειθαρχικό, ερμηνεύοντας σχετικά το Καταστατικό.
Πάντως το επιθετικό στυλ αλλαγών και ομολογουμένως χωρίς πολιτικό τάκτ που επέλεξε το στρατόπεδο Κασσελάκη στις αρχικές αλλαγες σε διευθυντή ΚΟ και εκπρόσωπο Τύπου, δίνει τώρα τη θέση του σε πιο συντεταγμένες και προσεκτικές κινήσεις.
Ο ρόλος σκιώδη προέδρου που επιφυλάσσει για τον Παύλο Πολάκη ο νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ φαίνεται ότι προκάλεσε πολλές ενστάσεις και ανησυχίες στο εσωτερικό της ΚΟ καθώς ελάχιστοι είναι εκείνοι που δεν θα είχαν πρόβλημα συνεργασίας μαζί του.
Οι καραμπόλες δεν έχουν ακόμη κλείσει τον κύκλο τους και σήμερα αναμένεται ο κ. Κασσελάκης να κλειδώσει κάποιες αν όχι όλες τις εκκρεμότητες με τις χρεώσεις τομέων και αρμοδιοτήτων στη Βουλή.
Με τον κ. Τσακαλώτο ή την κα Αχτσιόγλου να βγαίνουν από το κάδρο οριστικά ανοίγει ο δρόμος για την ανάθεση των τομέων ευθύνης.
Ο Νίκος Παππάς φαίνεται ότι θα αναλάβει το χαρτοφυλάκιο των οικονομικών και η Ρένα Δούρου αναμένεται να οριστεί τομεάρχης εξωτερικών. Η κα Τζάκρη πάντως φαίνεται να έχει κλειδώσει στη θέση της γραμματέως της ΚΟ με τον δρόμο να ανοίγει στον Διονύση Καλαματιανό για πιο ενεργό ρόλο στην ολομέλεια αναλαμβάνοντας κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος.
Ποιος είναι ο σκιτσογράφος Αρκάς
Ο Αρκάς είναι Έλληνας σκιτσογράφος και συγγραφέας. Ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’80 δημοσιεύοντας τη σειρά Ο Κόκκορας στο περιοδικό Βαβέλ και στη συνέχεια στο Παρά Πέντε και στο Μικρό Παρά Πέντε. Το έργο του αποτελείται κυρίως από σειρές με συγκεκριμένο θέμα – πρωταγωνιστές που δημοσιεύονται σε περιοδικά και εφημερίδες και συγκεντρώνονται στη συνέχεια σε άλμπουμ. Από τα έργα του ο Ισοβίτης έχει γίνει σειρά με μαριονέτες για την ελληνική τηλεόραση από τον Μάνθο Σαντοριναίο. Δουλειές του έχουν μεταφραστεί σε άλλες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά, ιταλικά, ισπανικά, πορτογαλικά, πολωνικά, ρουμανικά, σέρβικα και βουλγάρικα), ενώ έχει γράψει και θεατρικά έργα.
Το πραγματικό ονοματεπώνυμο του εν λόγω συγγραφέα είναι άγνωστο, καθώς ο ίδιος δεν το έχει αποκαλύψει, ενώ τα ονόματα Αντώνης Ευδαίμων και Γεράσιμος Σπανοδημήτρης που έχει χρησιμοποιήσει σε έργα του, θεωρούνται ψευδώνυμα. Επίσης, έχει προταθεί το όνομα Άρης Καστρινός (απ’ όπου υποτιθέμενα προέρχεται και το ΑΡ-ΚΑΣ).
Κατά καιρούς ασκήθηκε κριτική στο έργο του, κυρίως (αλλά όχι αποκλειστικά) από τον πολιτικό χώρο της Αριστεράς. Οι επικρίσεις αφορούν κυρίως ορισμένα σκίτσα του που κατηγορήθηκαν ότι είναι μισογυνικά και “χοντροφοβικά”. Τον Ιούλιο του 2019 η σελίδα του στο Facebook, σύμφωνα με τον ίδιο, απενεργοποιήθηκε για διάστημα μίας εβδομάδας λόγω συνεχών αναφορών από χρήστες που κατηγόρησαν τις αναρτήσεις του.
Αρκάς: ΜΜΕ & αρθρογράφοι έχουν εστιάσει στις πολιτικές του πεποιθήσεις
Ο ίδιος ο Αρκάς, καθώς και ΜΜΕ και αρθρογράφοι, χαρακτήρισαν τις επικρίσεις απόπειρα λογοκρισίας, ενώ υποστήριξαν ότι η σάτιρα του Αρκά στοχεύει το φαινόμενο της πολιτικής ορθότητας, επειδή το θεωρεί επικίνδυνο και ικανό να απειλήσει κατοχυρωμένα δημοκρατικά δικαιώματα και την ελευθερία του λόγου.
Λόγω της αλλαγής του περιεχομένου και των πολιτικών μηνυμάτων των έργων του ανά τα χρόνια καθώς και της ανωνυμίας του ορισμένοι εικάζουν πως ο αυθεντικός Αρκάς έχει πεθάνει και πλέον τα υποτιθέμενα έργα του δημιουργούνται από τρίτους.