Αν οδηγείς αρκετά χρόνια, είναι πιθανό να θυμάσαι τους γονείς σου να «ζεσταίνουν» το αυτοκίνητο τις κρύες μέρες του χειμώνα πριν ξεκινήσουν να οδηγούν
Υπάρχουν όμως καλά νέα… αυτές οι μέρες ανήκουν οριστικά στο παρελθόν!
Εάν το όχημά σου δεν είναι της δεκαετίας του ’80, δεν υπάρχει κανένας λόγος να περιμένεις (τουρτουρίζοντας) να ζεσταθεί η μηχανή του!
Τα αυτοκίνητα εκείνης της εποχής είχαν τα γνωστά σε όλους μας καρμπιρατέρ (εξαερωτήρες). Ο εξαερωτήρας είναι ένας μηχανισμός που επιτυγχάνει την αυτόματη ανάμειξη του αέρα και των ατμών υδρογονανθράκων σε κατάλληλη αναλογία.
Στη συνέχεια το μείγμα αυτό τροφοδοτείται στη μηχανή, προκειμένου να καεί και να παραχθεί η ισχύς, η οποία οδηγεί την μηχανή σε μία ποικιλία από συνθήκες λειτουργίας όπως για παράδειγμα ψυχρό ξεκίνημα το χειμώνα.
Αν όμως το καρμπιρατέρ είναι πολύ κρύο, δεν δουλεύει με τον σωστό τρόπο. Αυτό μπορεί να μεταβάλει την αναλογία καυσίμου με αέρα – παραπάνω αέρας και όχι αρκετό καύσιμο ή αντίστροφα – κάνοντας το αμάξι να σταματήσει ή να αρχίσει να βγάζει καπνούς. Και αυτό, όπως καταλαβαίνεις, δεν είναι καλό.
Ευτυχώς, τα νέα οχήματα έχουν ηλεκτρονικά συστήματα έγχυσης καυσίμου τα οποία χρησιμοποιούν αισθητήρες για να κρατάνε την αναλογία αέρα-καυσίμου, στα σωστά επίπεδα.
Επιπλέον, αυτά τα συστήματα δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα με τις χαμηλές θερμοκρασίες!
Ακόμα λοιπόν και αν σου σηκώνεται η τρίχα μόνο με τη σκέψη του να μπείς στο κρύο αμάξι για να πας στη δουλειά, τουλάχιστον να θυμάσαι οτι η μηχανή σου είναι κατάλληλα εξοπλισμένη ώστε να μπορεί να δουλέψει την ώρα που τη χρειάζεσαι.
Αυτό βέβαια, δε σημαίνει οτι μπορείς να πατάς τέρμα τα πεντάλ με το που το βάλεις μπρος!
Σύμφωνα με τις οδηγίες εξοικονόμησης ενέργειας (EPA), οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων συνιστούν να αρχίζεις να αυξάνεις την ταχύτητα μαλακά, μετά από 30’’.
Παιδιά ολα θέλουν ζέσταμα βενζινες πετρέλαια… Καθιερώθηκε το οχι πολλα λεπτα δε κάνει.. Ο μοναδικός λογος που. Δε Κανει είναι γιατί επιβαρύνει το περιβάλλον με τους ρύπους για αυτο υπάρχει τελευταια το σταρτ στοπ σε ολα τα αυτοκίνητα.. Καλο είναι το ζεσταμα ανάλογα τη θερμοκρασία ο καθε οδηγός μπορεί να κρίνει εκεινη την ωρα τ λεπτά που χρειαζονται
Η ανάγκη για ζέσταμα του κινητήρα και μάλιστα μέχρι τη θερμοκρασία που θα δουλεύει για την επόμενη ώρα δεν εκπορεύεται μόνο από την ανάγκη να προετοιμαστεί το καύσιμο προς καύση. Κυρίως πρέπει να γίνεται για να διασταλλουν τα μέταλλα και να δημιουργηθούν οι ανοχές που προβλέπονται από τον κατασκευαστή.
Επιπλέον τα λάδια για να αποδώσουν και να λεπτύνουν, δηλαδή να ρευστοποιηθούν ώστε να ρέουν σε όλα τα σημεία του κινητήρα, χρειάζεται να αναπτύξουν θερμοκρασία. Επομένως εάν αγαπάτε το αυτοκίνητο σας, ζεστάνετε το καλά, ακόμα και αν είναι μοντέλο του 2018.
Εάν αγαπάτε μόνο το περιβάλλον και όχι το αυτοκίνητό σας τότε ξεκινήστε το αμέσως….
Όλα καλά αυτά για τό καρμπιρατέρ .. μόνο πού θεωρώ πώς τό νά περιμένει κάποιος εκείνες τις μέρες τό αμάξι τού νά ζεσταθεί είναι ποίο σωστό για την καλύτερη λειτουργία του οχήματος.. Ιδιαίτερα αν μιλάμε για ένα τούρμπο κινητήρα η καδένα.. τό λάδι του αυτοκινήτου σας στις πολύ χαμηλές θερμοκρασίες αργεί να δουλέψει. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα νά ακούμε έναν έντονο θόρυβο από τό μοτέρ μας πού προέρχεται από την καδένα και τα οστιρια … Καλό θα είναι νά περιμένουμε έστω να πέσουν οι στροφές του αυτοκινήτου μας προτού πατήσουμε το γκάζι..
Το αυτοκινητο θελει δυο λεπτα στο ρελαντι για να ρευστοποιηθουν λιγο τα λαδια και οχι για το καυσιμο,οπως αναφερει το σχολιο.
Ξεχναμε ομως το σασμαν του αυτοκινητου…δεν γινεται να ειναι κρυο το αμαξι και να μην θελει εστω ενα 5λεπτο να ψιλοζεσταθει….θα καταστρςψεις και το σασμαν και την μηχανη…στους μειον 3, 4 και αντιστοιχα δεν ειναι δυνατον να το βαζουμε μπρος και να φευγουμε.