Οι παρεμβάσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Οι εικόνες ντροπής έξω από το κτήριο της υπηρεσίας του Κτηματολογίου στην Αθήνα, με τις ατελείωτες ουρές πολιτών που επιθυμούσαν να διεκπεραιώσουν τις υποθέσεις τους αλλά και την παρουσία… επιτήδειων οι οποίοι πωλούσαν αριθμούς προτεραιότητας έναντι χρηματικού ποσού, έφεραν άμεσες παρεμβάσεις του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Ύστερα από την ενεργοποίηση της πλατφόρμας για την ηλεκτρονική κατάθεση συμβολαίων από τους πολίτες την 25η Ιουλίου, ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, ανακοίνωσε ένα ακόμη «εργαλείο» για όσους επιλέγουν να εξυπηρετηθούν από το Κτηματολόγιο διά ζώσης.
Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή πλατφόρμα, η οποία –έπειτα από ταυτοποίηση των στοιχείων του αιτούντα πολίτη– θα δίνει ψηφιακά αριθμό προτεραιότητας και ο πολίτης θα παρακολουθεί από το κινητό του, την πορεία εξυπηρέτησης, ώστε να μην περιμένει στην ουρά.
Η νέα πλατφόρμα θα ενεργοποιηθεί τη Δευτέρα 28 Αυγούστου στα Κτηματολογικά Γραφεία Αθηνών & Πειραιώς, τα οποία αντιμετωπίζουν πρόβλημα κοσμοσυρροής και αποτελεί το δεύτερο βήμα ενός ευρύτερου σχεδίου, μέσω του οποίου η κυβέρνηση επιδιώκει να βρει τη λύση στις χρόνιες παθογένειες του Κτηματολογίου, ψηφιοποιώντας σταδιακά το σύνολο των παρεχόμενων υπηρεσιών, σύμφωνα με τον κ. Κυρανάκη.
Πώς θα λειτουργεί η νέα ψηφιακή πλατφόρμα προτεραιότητας
Οι πολίτες θα συνδέονται με χρήση των προσωπικών τους κωδικών TaxisNet και θα εκδίδουν από τον υπολογιστή ή το κινητό τους, έως τέσσερις (4) αριθμούς σειράς προτεραιότητας ανά ημέρα, για την εξυπηρέτησή τους.
Στη συνέχεια, μέσω της ίδιας εφαρμογής, η οποία είναι διασυνδεδεμένη με τα Κτηματολογικά Γραφεία, θα έχουν τη δυνατότητα να ενημερώνονται σε πραγματικό χρόνο για τον αριθμό προτεραιότητας που εξυπηρετείται κάθε στιγμή, ενώ, η πλατφόρμα θα παρέχει και εκτίμηση χρόνου για τη δική τους εξυπηρέτηση, προκειμένου να επισκεφθούν τα καταστήματα μόνο μερικά λεπτά πριν έλθει η σειρά τους.
Η χρήση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας προτεραιότητας είναι υποχρεωτική
Η νέα πλατφόρμα θα είναι υποχρεωτική και θα αποτελεί το μόνο κανάλι για την εξυπηρέτηση διά ζώσης στα Κτηματολογικά Γραφεία, θέτοντας τέλος σε φαινόμενα εμπορευματοποίησης της σειράς προτεραιότητας, με επιτήδειους να πωλούν χαρτάκια προτεραιότητας σε πολίτες έναντι αντιτίμου. Με το νέο σύστημα, κάθε αριθμός προτεραιότητας θα είναι αυστηρά προσωπικός και πριν από την εξυπηρέτηση, θα προηγείται η ταυτοπροσωπία κάθε συναλλασσόμενου, όπως τόνισε ο Κωνσταντίνος Κυρανάκης.
Ο κ. Υπουργός επεσήμανε ότι «οι πολίτες και οι επαγγελματικές ομάδες πρέπει να γνωρίζουν πως πλέον, οι πράξεις που υποβάλλουν ψηφιακά θα διεκπεραιώνονται κατά προτεραιότητα. Οδεύουμε προς την πλήρη ψηφιοποίηση των υπηρεσιών, αυτός είναι ο στόχος μας και η δέσμευση του Πρωθυπουργού.
Ωστόσο, δε μπορούσαμε να επιτρέψουμε να συνεχισθεί η τριτοκοσμική κατάσταση με τα “χαρτάκια” ακόμη κι αν μειωθούν οι ουρές, γι’ αυτό και κινηθήκαμε άμεσα με τον Δημήτρη Παπαστεργίου (Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης) ολοκληρώνοντας την πλατφόρμα εντός Αυγούστου, ώστε ο Σεπτέμβρης να εκκινήσει με μία πολύ πιο ανθρώπινη κατάσταση για τους πολίτες, τους δικηγόρους και όλους τους επαγγελματίες που θέλουν να εξυπηρετηθούν. Η συνολική εμπειρία μεταβίβασης ακινήτου στην Ελλάδα, είναι προσωπικό μας στοίχημα να απλοποιηθεί και να ψηφιοποιηθεί πλήρως», μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων.