Τρικάκι επικοινωνίας ή όχι εκ μέρους της ρωσικής εταιρείας Promobot, η οποία σε μεγάλο βαθμό αναμετέδωσε το ατύχημα ως το θέμα ενός από τα δελτία Τύπου της με τίτλο «Ένα ρομπότ Promobot σκοτώθηκε από αυτόνομο αυτοκίνητο της Tesla»;
Ναι, μπαίνουμε στον πειρασμό να σκεφτούμε ότι ήταν φτιαχτό με βάση προηγούμενα περιστατικά. Ειδικά όταν το 2016, ένα παρόμοιο ρομπότ είχε διαφύγει από την εποπτεία των σχεδιαστών του αρκετές φορές, διακόπτοντας την κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης του Perm κοντά στα Ουράλια -που από το 1940 έως το 1957 ονομαζόταν Molotov!
Σύμφωνα με τον Oleg Kivokurtsev, επικεφαλής εξέλιξης της Promobot, ήταν στις 19:00 της Κυριακής της 6ης Ιανουαρίου, όταν τα ρομπότ κινούνταν εφ’ ενός ζυγού για να μεταβούν στο σταντ της ρωσικής εταιρείας στο CES. Ένας από αυτά ξέφυγε από τη γραμμή και σταμάτησε στην οδό Παραδείσου (πράγματι, έτσι ονομάζεται! Δεν το βγάλαμε από το κεφάλι μας!), στον αριθμό 3.000.
Ήταν δε εκείνη τη χρονική στιγμή που κάποιος George Caldera είχε την ιδέα να δοκιμάσει την αυτόνομη λειτουργία ενός Tesla Model S. Σύμφωνα με τη μαρτυρία του, ο Caldera πίστευε ότι το Model S θα απέφευγε το ρομπότ. Αλλά οι εικόνες δείχνουν ότι το αυτοκίνητο χτύπησε το ανδροειδές που έκανε μια στροφή γύρω από τον εαυτό του και σωριάστηκε στο πλάι –ούτε ο Ανεμοδουράς δεν θα το έγραφε καλύτερα.
Το χτύπημα δεν φαίνεται να ήταν πολύ βίαιο, αλλά ήταν αρκετό για να προξενήσει σοβαρή βλάβη στο ρομπότ. «Τα μέρη του “σώματος”, οι μηχανισμοί των βραχιόνων, η πλατφόρμα κίνησης και η κεφαλή καταστράφηκαν», εκτίμησε η Promobot, η οποία επιβεβαίωσε ότι δεν ήταν δυνατή η επισκευή του. «Το ρομπότ δεν μπορεί πλέον να συμμετέχει στην έκθεση και πιθανώς δεν υπάρχει τρόπος να επισκευαστεί», δήλωσε μετά λύπης του ο Ρώσος κατασκευαστής.
Φαίνεται κομμάτι παιδαριώδες σε σύλληψη, ωστόσο η Promobot δεν παρέλειψε να αναφέρει εκτενώς στο δελτίο Τύπου τις πιθανές χρήσεις των προϊόντων της.