Όπως και οι πολύ χαμηλές θερμοκρασίες έτσι και οι πολύ υψηλές μπορούν να επηρεάσουν τη χημεία των μπαταριών και κατά συνέπεια την αυτονομία.
Του Γιάννη Σκουφή
Μια νέα μελέτη έρχεται να δείξει πως η υπερβολική ζέστη μπορεί να μειώσει σημαντικά την αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα δεδομένα είναι παρόμοια με εκείνα από άλλες μελέτες που δείχνουν πώς το υπερβολικό κρύο επηρεάζει επίσης την αυτονομία.
Την έρευνα πραγματοποίησε η Recurrent με έδρα το Σιάτλ που μελετά και δοκιμάζει χιλιάδες ηλεκτρικά κάθε χρόνο προκειμένου να αναλύσει τη σχέση μεταξύ των μπαταριών και της αυτονομίας.
Τα πιο πρόσφατα συμπεράσματα καταλήγουν πως σε συνθήκες καύσωνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορούν να χάσουν σχεδόν το 1/3 της εργοστασιακής τους αυτονομίας.
Και μπορεί η Recurrent να μην έδωσε συγκεκριμένα παραδείγματα, όμως στην έρευνα αναφέρει πως ορισμένα μοντέλα είχαν πτώση της αυτονομίας τους έως και κατά 31% όταν οι θερμοκρασίες ξεπέρασαν τους 38 βαθμούς Κελσίου.
Η Recurrent είναι η ίδια εταιρεία που διαπίστωσε πέρυσι ότι οι θερμοκρασίες ψύχους έχουν σχεδόν πανομοιότυπο αποτέλεσμα. Τόσο η Ford Mustang Mach-E όσο και το Volkswagen ID.4 παρουσίασαν μείωση της αυτονομίας κατά 30% όταν η εξωτερική θερμοκρασία έπεσε κάτω από τους 0 βαθμούς Κελσίου.
Ωστόσο, ξεκαθαρίζεται πως σε λιγότερο ακραίες θερμοκρασίες οι μπαταρίες και οι αυτονομίες επηρεάζονται σαφώς λιγότερο.