Προβληματισμός για την εκπροσώπηση γυναικών στο Χόλυγουντ το 2018


Μόλις το 8% των ταινιών της περασμένης χρονιάς με τα μεγαλύτερα έσοδα είχαν γυναίκες στην καρέκλα του σκηνοθέτη.

Με μια πρόχειρη ματιά, το 2018 φαίνεται πως ήταν μια ιδιαίτερα καλή χρονιά για τις γυναίκες μπροστά από την κάμερα, καθώς ταινίες όπως τα «Χήρες», «Η ευνομούμενη», «Η συμμορία των οχτώ» και το ριμέικ του «Suspiria» τα πήγαν περίφημα. Όσο όμως και να βελτιώνονται τα πράγματα μπροστά από την κάμερα, τόσο χειροτερεύουν πίσω από αυτή (οι τέσσερις προαναφερθείσες ταινίες έχουν άνδρες σκηνοθέτες) καθώς μια νέα έρευνα δείχνει πως το 2018 ο αριθμός των γυναικών σκηνοθετών σε μεγάλες παραγωγές μειώθηκε.

Η ετήσια έρευνα που πραγματοποίησε το San Diego State University δείχνει πως το 2018 υπήρξαν λιγότερες γυναίκες σκηνοθέτες από ότι το 2017. Πιο συγκεκριμένα η έρευνα αποκαλύπτει πως το 2017 μόλις 11% των σκηνοθετών που γύρισαν τις 250 ταινίες με τις μεγαλύτερες εισπράξεις ήταν γυναίκες. Την επόμενη χρονιά, το 2018, το συγκεκριμένο ποσοστό υποχώρησε στο 8%.

Παρά τις προσπάθειες για μεγαλύτερη εκπροσώπηση το τελευταίο διάστημα, ο αριθμός των γυναικών που εργάστηκαν ως σεναριογράφοι, παραγωγοί και μοντέρ αυξήθηκε ελάχιστα σε αυτό το διάστημα – από 1 έως 5%. H έρευνα έδειξε πως μόνο το 27% των ταινιών της λίστας της έρευνας είχαν γυναίκες σεναριογράφους, το 26% είχαν γυναίκες στο μοντάζ και μόλις 4% είχαν γυναίκες στην διεύθυνση φωτογραφίας.

Σύμφωνα με την εκτελεστική διευθύντρια του κέντρου σπουδών για τις γυναίκες στον κινηματογράφο και την τηλεόραση του San Diego State University Dr. Martha Lauzen, η «ριζική υποεκπροσώπηση» των γυναικών στον χώρο του θεάματος θα αλλάξει μονάχα όταν τα μεγάλα στούντιο και παράγοντες αποφασίσουν να στηρίξουν τις σχετικές προσπάθειες. «Αν δεν υπάρξει μια μεγάλης κλίμακας προσπάθεια από τους μεγάλους παράγοντες – τα στούντιο, γραφεία ταλέντων, συντεχνίες και ενώσεις – τότε είναι απίθανο να δούμε ουσιαστική αλλαγή» τόνισε η Dr. Lauzen.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ