Τα προβλήματα που ψάχνουν λύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο όλης της χώρας
Προσπάθεια τα ελληνικά τρένα να μπουν ξανά στις ράγες, μετά το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καταβάλλουν οι υπεύθυνοι του ΟΣΕ και της Hellenic Train μαζί με την κυβέρνηση ώστε τα δρομολόγια να ξεκινήσουν πριν το Πάσχα, αυτή τη φορά με ασφάλεια.
Σήμερα ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης, μίλησε μετά την πρώτη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφάλειας Σιδηροδρόμων για το πλαίσιο με το οποίο θα ξεκινήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος μετά το δυστύχημα στα Τέμπη: «Είναι σημαντικό να υπάρχει επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου με όρους απόλυτης ασφάλειας».
Ο ίδιος ανακοίνωσε πως την επόμενη Τετάρτη (22.03.2023) ξεκινά η σταδιακή λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής που διεκόπη μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Όπως έχει γίνει ήδη γνωστό η ανάπτυξη των δρομολογίων θα γίνει σε πέντε φάσεις:
22.03.2023:
- Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
- Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
- Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
- Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
- Θεσσαλονίκη – Δράμα
- Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
- Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
- Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
- Πάτρα – Ρίο
- Διακοφτό – Καλάβρυτα
- Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
- Βόλος – Μηλιές
- Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο
01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
- Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
- Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
- Λάρισα – Βόλος
- Λαμία – Στυλίδα
06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
- Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)
11.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):
Λοιπά δρομολόγια
Μέτρα για την ασφάλεια:
- 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
- Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
- InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί
Ταχύτατες προσλήψεις προσωπικού για την ενίσχυση του ΟΣΕ
Μείωση ταχύτητας:
- 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
- 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες
Παράλληλα, θα υπάρξει σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ.
Τέλος, αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα, ενώ θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.
Τα προβλήματα στον σιδηρόδρομο
Πολλά είναι τα προβλήματα που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο και καθημερινά θέτουν σε κίνδυνο ζωές ανθρώπων. Σύμφωνα με το Mega, χαρακτηριστικές είναι οι ελλείψεις στον προαστιακό στα Άνω Λιόσια, όπου σε όλο το δίκτυο υπάρχουν «τυφλά σημεία» και στην Πάτρα δεν έχει γίνει καμία συντήρηση από το 2020 οπότε και δόθηκε στην κυκλοφορία.
Η εικόνα, στα Άνω Λιόσια, στον προαστιακό, δείχνει τις ελλείψεις. H κίνηση στο ένα ρεύμα γίνεται κανονικά, στο άλλο ρεύμα όμως υπάρχουν προβλήματα. Στο προαστιακό σημειώνονται διάφορα μικροσυμβάντα, ενώ όπως καταγγέλλεται, υπάρχει μόνο ένας κλειδούχος, καταγγέλλουν συνδικαλιστές.
«’Τυφλά’ σημεία υπάρχουν και θα έχουμε μειωμένες ταχύτητες», λέει ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΟΣΕ, Νίκος Τζικαλάκης, ενώ συνδικαλιστές σημειώνουν πως όλο το δίκτυο επιδέχεται βελτίωσης:
– Στο τμήμα μετά την Αθήνα μέχρι και την Τιθορέα
– Στο τμήμα από τον Δομοκό ως το Πλατύ
– Στο τμήμα από Αγ. Αναργύρους μέχρι ΣΚΑ υπάρχει τηλεδιοίκηση
Παράλληλα, στην Πάτρα οι εργαζόμενοι του Προαστιακού καταγγέλλουν πως δεν έχει γίνει συντήρηση από τη στιγμή που η γραμμή δόθηκε στην κυκλοφορία το Γενάρη του 2020, ενώ η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Αίγιο, λειτουργεί χωρίς ηλεκτροκίνηση.