Τρένα Προαστιακός: Επαναλειτουργία με αυστηρά μέτρα για την ασφάλεια των επιβατών


Τρένα Προαστιακός: Στις 22 Μαρτίου θα πραγματοποιηθεί η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας, αρμόδιος και για Θέματα Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Γεραπετρίτης. Αφού γίνει επιθεώρηση των υποδομών, θα αρχίσουν και τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και συγκεκριμένα από την 1η Απριλίου. Το σχέδιο προβλέπει δύο σταθμάρχες σε κάθε βάρδια, δύο μηχανοδηγούς – ακόμη και στον προαστιακό – και μείωση ταχύτητας, όπου δεν υπάρχει σηματοδότηση.

  • Από τις 22 Μαρτίου η σταδιακή επανεκκίνηση του σιδηροδρομικού δικτύου – Από την 1η Απριλίου το «Αθήνα – Θεσσαλονίκη»

Σταδιακά και με αυστηρά μέτρα ασφαλείας επιστρέφουν – μετά από μια περίοδο παύσης – τα σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Η επανεκκίνηση θα γίνει σε 5 φάσεις. Από τις 22 Μαρτίου και ανά πενθήμερο θα προστίθενται συνεχώς δρομολόγια. Καταληκτική ημερομηνία είναι η εντεκάτη Απριλίου.

22.03.2023:

  • Προαστιακός Πειραιάς – Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Αεροδρόμιο
  • Προαστιακός Κάντζα – Λιόσια
  • Προαστιακός Αθήνα – ΟΙνόη – Χαλκίδα
  • Θεσσαλονίκη – Φλώρινα
  • Θεσσαλονίκη – Δράμα
  • Αλεξανδρούπολη – Ξάνθη
  • Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
  • Κάτω Αχαϊα – Πάτρα
  • Πάτρα – Ρίο
  • Διακοφτό – Καλάβρυτα
  • Ολυμπία – Πύργος – Κατάκολο
  • Βόλος – Μηλιές
  • Εμπορευματικά από Θεσσαλονίκη προς Ειδωμένη και Προμαχώνα (1 ή 2 ζεύγη)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

27.03.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • Προαστιακός Αθήνα – Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών – Κόρινθος – Κιάτο – Αίγιο

01.04.2023 Επανεκκίνηση (επιπλέον):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 πρωινό ζέυγος)
  • Προαστιακός Θεσσαλονίκη – Λάρισα
  • Παλιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
  • Λάρισα – Βόλος
  • Λαμία – Στυλίδα

06.04.2023 Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζέυγη ημερησίως)
  • Εμπορευματικά Θριάσιο – Θεσσαλονίκη (1 ή 2 ζεύγη ημερησίως)

11.04.2023. Προσθήκη (κατόπιν αξιολόγησης συνθηκών):

  • Λοιπά δρομολόγια

«Είναι αυτονόητο ότι οι συρμοί του προαστιακού σιδηρόδρομου έχουν πολύ μεγαλύτερη κοινωνική αναγκαιότητα, γιατί χρησιμοποιούνται κατ’ εξοχήν από εργαζόμενους. Υπάρχουν διεθνείς υποχρεώσεις της χώρας που προκύπτουν μέσα από συμβάσεις, ιδίως για την διακομιδή εμπορευμάτων για το διεθνές εμπόριο και βεβαίως υπάρχουν και ανάγκες που προκύπτουν από την κινητικότητα του πληθυσμού και από τον τουρισμό», τόνισε μεταξύ άλλων ο κ. Γεραπετρίτης.

Πριν από την επαναλειτουργία των τρένων θα πραγματοποιηθεί επιθεώρηση σε όλο το δίκτυο.

Μέτρα ασφαλείας

Κάθε σταθμός στελεχώνεται με δύο σταθμάρχες και όλοι οι προαστιακοί συρμοί με δύο μηχανοδηγούς και έναν συνοδό. Στα δρομολογια των InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη, οι συνοδοί αυξάνονται σε τρεις από δύο που ήταν έως τώρα. Επιπλέον μειώνεται η ταχύτητα σε τμήματα που δεν καλύπτονται από σηματοδότηση.

Άμεσα μέτρα:

  • 2 σταθμάρχες σε κάθε σταθμό
  • Προαστιακός: 2 μηχανοδηγοί + 1 συνοδός
  • InterCity Αθήνα – Θεσσαλονίκη: 3 συνοδοί

Μείωση ταχύτητας:

  • 80 χλμ σε προαστιακούς/εμπορευματικούς
  • 100 χλμ σε επιβατικές αμαξοστοιχίες

Σταδιακή εγκατάσταση από την Hellenic Train καταγραφικού στις αμαξοστοιχίες με δυνατότητα καταγραφής επικοινωνιών καμπίνας μεταξύ των μηχανοδηγών και του προσωπικού κυκλοφορίας του ΟΣΕ (σταθμάρχες, ρυθμιστές κυκλοφορίας και τηλεδιοικητές).

Αναβαθμίζονται οι υποδομές με ολοκλήρωση των έργων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης του κύριου άξονα ενώ άμεσα πρόκειται να προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάταξη και συντήρηση των σηράγγων.

Προσλήψεις στον ΟΣΕ

Άμεσα ολοκληρώνονται οι προσλήψεις προσωπικού που βρίσκονται σε εκκρεμότητα ενώ προγραμματίζονται και νέες προσλήψεις κυρίως σταθμαρχών, κλειδούχων και τεχνικού προσωπικού.

Ψυχολογική υποστήριξη θα παρέχεται στο προσωπικό ενώ στα μέτρα στήριξης θα συμπεριληφθούν οι οικογένειες θανόντων σε σιδηροδρομικά δυστυχήματα της τελευταίας 10ετίας.


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ