Θα είναι μια σημαντική αύξηση στον κατώτατο μισθό είπε, ο υπουργός εργασίας Κωστής Χατζηδάκης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων της ΕΡΤ, το βράδυ της Τρίτης (14/3), για τις σχετικές ανακοινώσεις που αναμένονται στο τέλος της εβδομάδας. «Έχουμε λογαριάσει και τον πληθωρισμό και την αύξηση του ΑΕΠ, και άλλα μεγέθη όπως είναι η παραγωγικότητα και θα παρουσιάσουμε κάτι που θα είναι κοινωνικά δίκαιο αλλά και υπεύθυνο» είπε. Όσο για το ποια επιδόματα θα συμπαρασύρει είπε πως «Το επίδομα ανεργίας και τα οικογενειακά επιδόματα επηρεάζονται από την αύξηση του κατώτατου μισθού».
Ο κ. Χατζηδάκης ξεκαθάρισε: «Δεν θέλουμε να λειτουργήσουμε ως πολιτικοί Αγιοβασίληδες ενόψει εκλογών. Πρέπει να είμαστε υπεύθυνοι, να δούμε τις αντοχές της οικονομίας, τις αντοχές των επιχειρήσεων. Από τη μια πλευρά δεν μπορούμε να το αγνοήσουμε αυτό. Χωρίς επιχειρήσεις δεν υπάρχουν και εργαζόμενοι, αλλά από την άλλη πλευρά πρέπει να δούμε και τις αυξημένες πράγματι ανάγκες των εργαζομένων, ιδιαίτερα λόγω του εισαγόμενου πληθωρισμού».
«Δεν δίνουμε όμως λεφτά από την τσέπη μας. Δίνουμε λεφτά του ιδιωτικού τομέα. Άρα πρέπει να είμαστε σοβαροί. Και από την άλλη, ξέρετε, αυτή είναι η ιδιαιτερότητα αυτού του υπουργείου. Στα εργασιακά πρέπει να είσαι συνέχεια με ένα ζύγι ανάμεσα στις ανάγκες των επιχειρήσεων και της επιχειρηματικότητας από τη μια πλευρά και τις ανάγκες των εργαζομένων από την άλλη. Αν σου φύγει το ζύγι, έχεις πρόβλημα».
Για την τραγωδία στα Τέμπη και τον ΟΣΕ
«Θέλω να θυμίσω ότι η Ελλάδα και πάντως όχι με κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ, βασικά με κυβερνήσεις Νέας Δημοκρατίας, έχει λύσει μια σειρά από μεγάλα προβλήματα του ΟΤΕ παλιότερα της Ολυμπιακής, της ΔΕΗ, του λιμανιού στον Πειραιά. Και για όλα αυτά αυτοί που παριστάνουν τους προοδευτικούς ήταν απέναντι. Όμως, πράγματι, ενώ ισχύουν όλα αυτά, ισχύει ότι κι εδώ υπάρχουν ευθύνες». Ο κ. Χατζηδάκης είπε πως ο ίδιος είχε ενημερώσει από το 2008 για το θέμα της ασφάλειας στα τρένα.
«Εγώ προσωπικά είμαι μισητό πρόσωπο στον ΟΣΕ, διότι από το 2008, όταν ξεκίνησα την Ολυμπιακή και την τελειώσαμε γιατί ήταν σχετικώς πιο απλή περίπτωση για να διευθετηθεί, ξεκινήσαμε και το πρόγραμμα της εξυγίανσης του ΟΣΕ σε 4 διαφορετικά επίπεδα. Υπάρχουν τα έγγραφα» είπε και συνέχισε:
«Η προσπάθεια όμως αυτή, επειδή είναι μεγάλη και πρέπει να εξελιχθεί σε διάφορα στάδια, είναι σαν σκυταλοδρομία. Όταν ας πούμε εγώ είχα φέρει το 2008 τους γαλλικούς σιδηροδρόμους, είναι καταγεγραμμένα αυτά, είχαμε κάνει συμφωνία και ήρθαν εδώ οι άνθρωποι και δούλεψαν και η επόμενη κυβέρνηση το σταμάτησε, έχετε μία εξήγηση. Εγώ είχα μιλήσει από το 2008 και για το θέμα της ασφάλειας που σας είπα για τους σιδηροδρόμους τους γαλλικούς, είχαμε προχωρήσει την τηλεδιοίκηση, στο κομμάτι αυτό της Λάρισας στο οποίο έγινε το δυστύχημα, εγώ είχα εγκαινιάσει την τηλεδιοίκηση από τις 4 Σεπτεμβρίου του 2008, εΊπε και συνέχισε: «Στη συνέχεια, όταν εγώ ξαναγύρισα στο υπουργείο για ένα χρόνο το 2012 δεν τα βρήκα. Είχε βανδαλιστεί το δίκτυο».
«Εκείνο που ξέρω για να είμαι δίκαιος είναι ότι έγιναν προσπάθειες συνολικά στο υπουργείο. Δηλαδή η γραμμή του μετρό που κατασκευάζεται, δεν ήταν αυτονόητο. Ο ΒΟΑΚ της Κρήτης που είναι στο τελικό στάδιο για τη δημοπράτηση δεν ήταν αυτονόητο και στον ΟΣΕ σε σχέση με τη συγκεκριμένη σύμβαση έγιναν βήματα μπροστά. Όμως, δεν θέλω να κρυφτώ με την ίδια ειλικρίνεια για την οποία σας μίλησα και εγώ το πιστεύω πραγματικά ότι έχουν λυθεί μια σειρά από προβλήματα όπως αυτά που σας είπα προηγουμένως, ΟΤΕ, ΔΕΗ, Ολυμπιακή κλπ κλπ. με την ίδια ειλικρίνεια πρέπει να πω ότι εδώ δεν τα καταφέραμε».
«Ήμασταν σε διάλογο με τους συνδικαλιστές και εκείνο για το οποίο κανείς μπορεί να μας κατηγορήσει είναι ότι δεν πήγαμε πιο γρήγορα και πιο αποφασιστικά, διότι μπορεί να υπήρξαν και υπήρξαν κάποιες επισημάνσεις για την ασφάλεια, αλλά η γενικότερη αντίληψη είναι “άστο για αργότερα και μη θίγεις τα κακώς κείμενα και μην αλλάζεις καταστάσεις”».
Στην ερώτηση γιατί δεν πάει στη Βουλή που τον καλεί ο ΣΥΡΙΖΑ, είπε: «Δεν είχα καμία προσωπική ανάμειξη. Όσον αφορά εμένα, εγώ αν με καλούσαν θα ήταν μια μέρα στην οποία θα μπορούσα να δείξω, όσον αφορά εμένα, ότι έχω κάνει ένα συγκεκριμένο έργο. Ο ΣΥΡΙΖΑ ήθελε να με καλέσει για να μιλήσω για το 2007. Για ποιο πράγμα; Για το ότι με μένα προχώρησε και ολοκληρώθηκε σε όλο το κομμάτι εκτός το κομμάτι που γινόντουσαν έργα η τηλεδιοίκηση. Αυτό δεν το λέω εγώ, το λένε και οι συνδικαλιστές του ΣΥΡΙΖΑ. Ήταν λίγο ατυχές από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ. Ούτε ήθελε να με καλέσει, αλλά αν επιμένουν εγώ ευχαρίστως».
Για δηλώσεις Τσίπρα για παραίτηση Ντογιάκου
«Ο κ. Τσίπρας στέλνει για το θέμα των παρακολουθήσεων επιστολή στον κ. Ντογιάκο και λέει ότι πρέπει να πάει πολύ γρήγορα. Όταν ο κ. Μητσοτάκης στέλνει επιστολή για το θέμα του ΟΣΕ είναι παρέμβαση. Δεν μπορεί να ισχύουν και τα δύο. Ενώ θεωρητικώς σεβόμαστε τη δικαιοσύνη. Γίνονται αυτές οι τοποθετήσεις, που δεν ξέρω πόσο σεβασμό δείχνουν προς τη δικαιοσύνη. Ο κ. Ντογιάκος νομίζω το ξέρει πρώτος και αν έχετε δει αυτές τις μέρες εγώ δεν θα το δω να συνηγορήσει υπέρ του κ. Ντογιάκου, αν είδατε αυτές τις μέρες έχει κινηθεί προς πάσα κατεύθυνση νομίζω, να ερευνηθούν φάκελοι εδώ και 15 χρόνια τοποθετήθηκε εφέτης ανακριτής. Πήγε με μεγάλη ταχύτητα. Δεν ξέρω τι συγκεκριμένο έχει να του καταλογίσει για τη συγκεκριμένη υπόθεση».
Για την υποψηφιότητα Καραμανλή
Ερωτηθείς σχετικά με το ποια είναι η άποψή του σχετικά με την υποψηφιότητα του πρώην υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, στις επόμενες εκλογές, ο υπουργός Εργασίας απάντησε:
«Αυτονόητα τη γνώμη της κυβέρνησης. Οι υπουργοί που έχουν διαφορετική γνώμη από την κυβέρνηση στην Αγγλία φεύγουν την ίδια στιγμή. Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος έχει τοποθετηθεί και είπε ότι πρόθεση είναι να είναι υποψήφιος. Από εκεί και πέρα, ξέρετε, μην ξεχνάμε ότι θα τοποθετηθεί και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής δεν έχει τοποθετηθεί και το κυριότερο θα τοποθετηθεί στο τέλος ο λαός των Σερρών. Θέλω επίσης να επισημάνω σε αυτό, ότι ο κύριος Τσίπρας, που σε αυτό πάλι κουνάει το δάχτυλο, ξεχνάει ότι ο κύριος Τόσκας που δεν παραιτήθηκε στην αρχή σε αντίθεση με τον κύριο Καραμανλή και παραιτήθηκε πιεζόμενος ουσιαστικά από τον ίδιο τον κύριο Τσίπρα, κατέβηκε υποψήφιος. Και πάλι δυο μέτρα και πάλι, δυο μέτρα και δυο σταθμά. Όχι μόνο στην περίπτωση του κ. Ντογιάκου και εδώ».