Οι δηλώσεις του αντιπροέδρου πωλήσεων της Dacia αναδεικνύουν ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα στην ηλεκτροκίνηση.
Όλοι θέλουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μεγάλη αυτονομία. Η οποία όμως συνεπάγεται μία μεγάλη και βαριά μπαταρία. Η οποία με την σειρά της έχει ως αποτέλεσμα να αυξάνει σημαντικά την τελική τιμή ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Δεν θα ήταν καλύτερα όμως αν υπήρχαν αυτοκίνητα με μικρότερες μπαταρίες και χαμηλότερο κόστος χρήσης που να φορτίζουν σε ένα πυκνό δίκτυο φόρτισης;
Αυτά έρχεται να μας πει ο αντιπρόεδρος πωλήσεων και μάρκετινγκ της Dacia, Xavier Martinet, σε συνέντευξή που έδωσε πρόσφατα στο βρετανικό περιοδικό Autocar. Φυσικά, αυτό ακούγεται βολικό για μία εταιρία που πουλά σχετικά φτηνά και value for money αυτοκίνητα. Η οποία πουλά ήδη το πρώτο της ηλεκτρικό, το Spring, ένα μικρό SUV με αστικές κόμπακτ διαστάσεις.
«Εάν θέλουμε να μιλάμε σοβαρά για τη συλλογική μείωση των εκπομπών, τότε το υπερβολικό βάρος δεν θα πρέπει να είναι αποδεκτό. Το Spring ζυγίζει 975 κιλά και σκοπεύουμε να μείνουμε σε αυτή τη λογική και στο μέλλον. Αυτό είναι ένα αυτοκίνητο που οδηγείται κατά μέσο όρο περίπου για 40 χιλιόμετρα την ημέρα και με μέση ταχύτητα 30 χλμ./ώρα. Δεν υπάρχει ανάγκη για μεγάλη, βαριά μπαταρία ή ισχυρότερο κινητήρα».
Μάλιστα, ο Martinet αναφέρθηκε στον ανταγωνισμό και ειδικότερα στα μεγάλα ηλεκτρικά SUV με τις τεράστιες μπαταρίες, τα οποία ζυγίζουν κοντά στους τρεις τόνους και συνήθως μεταφέρουν μόνο τον οδηγό τους διανύοντας καθημερινά και κατά μέσο όρο 50 χιλιομέτρων.
Αυτά θα μπορούσαν να έχουν την μισή μπαταρία, να κοστίζουν πολύ λιγότερο και να φορτίζουν πιο συχνά. Άδικο έχει; Μάλλον όχι και τόσο, ειδικότερα στις περιοχές που υπάρχει όντως ένα συγκροτημένο και πυκνό δίκτυο φόρτισης.