Πριν από μερικά χρόνια τα σενάρια γύρω από τα αυτοκίνητα που θα μπορούν να κινούνται στον «αυτόματο» έκαναν αναφορές για ακόμη και σήμερα.
Του Γιάννη Σκουφή
Ωστόσο, τα πράγματα δείχνουν να είναι εντελώς διαφορετικά και τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα δεν φαίνεται να μπορούν να αποτελέσουν καθημερινότητα ακόμη και στην δεκαετία που διανύουμε.
Σε μία συνέντευξη του που έδωσε πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της Volvo στον αυστραλιανό Car Expert τα λέει έξω από τα δόντια. «Οι προδιαγραφές που έχουν μπει γύρω από την αυτόνομη οδήγηση είναι ανοησίες», δηλώνει μεταξύ άλλων.
Ο ίδιος αναφέρει πως παρόλο που η τεχνολογία έχει ωριμάσει τα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα είναι πολύ μακριά ακόμη και πως η διαβάθμισε σε πέντε επίπεδα είναι επίσης μία ανοησία.
Μάλιστα, θεωρεί πως το πέμπτο και υψηλότερο επίπεδο, στο οποίο τοποθετούνται τα φουλ αυτόνομα, υπάρχει απλώς για να φουσκώνονται οι μετοχές και τα μπάτζετ προμηθευτών και εταιρειών ηλεκτρονικών.
Ενδιαφέρον έχει πως κατά την άποψή του υπάρχουν δύο επίπεδα αυτόνομης οδήγησης. Το βασικό με τα συστήματα υποβοήθησης ADAS όπου ο οδηγός πρέπει να έχει τα χέρια του στο τιμόνι και το αυτόνομο AD όπου δεν χρειάζεται να το ακουμπά καθόλου.
Στο AD επίπεδο θεωρητικά ο οδηγός έχει ρόλο επιβάτη, όπως σε ένα ταξί όπου την κίνηση του αυτοκινήτου την έχει αναλάβει άλλος. Ωστόσο, «…κανένας αυτόματος πιλότος μέχρι σήμερα δεν έχει αποδειχθεί τόσο αξιόπιστος για κίνηση όπου υπάρχουν σχολεία με απρόβλεπτους μαθητές όταν σχολάνε ή σε περιοχές με περιστασιακά οδικά έργα».
Εμείς θα λέγαμε πως δεν θέλει και πολύ για να γίνει το κακό. Και αν γίνει πάντοτε θα υπάρχει το θέμα της απόδοσης ευθυνών. Εσείς, τι λέτε για το όλο θέμα;