Σε 15 θα ανέρχονται πλέον τα Πειραματικά και Θεματικά Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης συνολικά τη νέα χρονιά, με τη μετατροπή άλλων 5 λειτουργούντων Δημοσίων ΙΕΚ σε Πειραματικά, με σχετική απόφαση που υπεγράφη από την υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως.
Με την εν λόγω απόφαση προβλέπονται τα εξής νέα 5 Πειραματικά ΙΕΚ:
- Το ΙΕΚ Νίκαιας μετατρέπεται σε Πειραματικό ΙΕΚ Νίκαιας
- Το ΙΕΚ Βέροιας μετατρέπεται σε Πειραματικό ΙΕΚ Βέροιας
- Το ΙΕΚ Κομοτηνής μετατρέπεται σε Πειραματικό ΙΕΚ Κομοτηνής
- Το ΙΕΚ Μυτιλήνης μετατρέπεται σε Πειραματικό ΙΕΚ Μυτιλήνης
- Το ΙΕΚ Κοζάνης μετατρέπεται σε Πειραματικό ΙΕΚ Κοζάνης
Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση, τα Πειραματικά ΙΕΚ αποτελούν εφεξής μονάδες οι οποίες θα στοχεύουν στην υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής καινοτομιών στο σύστημα της αρχικής επαγγελματικής κατάρτισης και θα συμβάλλουν στον καλύτερο σχεδιασμό και την πιλοτική εφαρμογή μεθόδων κατάρτισης, ώστε να καλλιεργηθούν και να διαχυθούν οι βέλτιστες εκπαιδευτικές μέθοδοι, πρακτικές και εργαλεία σε ολόκληρο το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης.
Επισημαίνεται ότι τα εν λόγω Πειραματικά ΙΕΚ, τα οποία θα αρχίσουν τη λειτουργία τους κατά το νέο έτος κατάρτισης 2022-2023, προστίθενται στα ακόλουθα ήδη λειτουργούντα 5 Πειραματικά και 5 Θεματικά ΙΕΚ:
- Πειραματικό ΙΕΚ Καρδίτσας
- Πειραματικό ΙΕΚ Πάτρας
- Πειραματικό ΙΕΚ Γλυφάδας
- Πειραματικό ΙΕΚ Θέρμης
- Πειραματικό ΙΕΚ Λαμίας,
- Θεματικό ΙΕΚ STEAM Αιγάλεω (Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Τεχνών και Μαθηματικών)
- Θεματικό ΙΕΚ Θεσσαλονίκης Υγείας, Κοινωνικής Μέριμνας και Υπηρεσιών Ευεξίας
- Θεματικό ΙΕΚ Αχαρνών Φυσικού Περιβάλλοντος, Αθλητισμού και Αναψυχής
- Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Ιωαννίνων Πρωτογενούς Τομέα, Μεταποίησης Προϊόντων και Βιώσιμης Ανάπτυξης στα Ιωάννινα με έδρα την Ι.Μ. Βελλά
- Θεματικό Παράρτημα ΙΕΚ Διδυμοτείχου Πρωτογενούς Τομέα, Μεταποίησης Προϊόντων και Βιώσιμης Ανάπτυξης με έδρα το Σουφλί.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η μετατροπή των Δημοσίων ΙΕΚ σε Θεματικά και Πειραματικά ΙΕΚ υλοποιήθηκε κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Κ.Σ.Ε.Ε.Κ) και της Κεντρικής Επιστημονικής Επιτροπής (Κ.Ε.Ε.) βάσει κριτηρίων εξωστρέφειας, συμμετοχής σε καινοτόμες δράσεις, διάθεσης κατάλληλων υποδομών, καθώς και δυνατότητας εφαρμογής καινοτομιών στο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης σε συνεργασία με τοπικούς φορείς και πανεπιστημιακά ιδρύματα.