Στην Ειδική Αγωγή πάνω από τους μισούς Αναπληρωτές που προσλήφθηκαν φέτος


Το μόνιμο προσωπικό φτάνει μόλις τους 3.536 – Αναλυτικά στοιχεία από την Μερόπη Τζούφη
Αναλυτικά στοιχεία για την Ειδική Αγωγή έδωσε, στην ομιλία της στη Βουλή, η Υφυπουργός Παιδείας, Μερόπη Τζούφη, κατά τη διάρκεια της συζήτησης για τον Προϋπολογισμό.

Όπως σημείωσε, στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση (ΕΑΕ), με βάση τα περυσινά δεδομένα, οι μαθητές/τριες που χρήζουν υπηρεσιών ΕΑΕ είναι 95.000 στην Γενική τάξη και 11.000 στις Σχολικές Μονάδες ΕΑΕ.

Όπως εξήγησε, το μόνιμο προσωπικό στην ΕΑΕ φτάνει μόλις τους 3.536, ενώ από τους 30.000 αναπληρωτές που προσελήφθησαν φέτος, οι περίπου 16.000 αξιοποιούνται για να καλύψουν τις ανάγκες της ΕΑΕ.

Επιπλέον, υπενθύμισε ότι οι μόνιμοι διορισμοί στην Εκπαίδευση ξεκινούν από την ΕΑΕ, με 4.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών, Ειδικού Επιστημονικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Επιπλέον, αναφέρθηκε στη νέα στοχοθεσία για την ΕΑΕ και συγκεκριμένα στον προγραμματισμό της «πρώιμης παρέμβασης» στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση και στη διαμόρφωση νέων δομών μεταγυμνασιακής υποστήριξης.

*****

Αναλυτικά το κομμάτι της ομιλίας της Υφυπουργού Παιδείας για την Ειδική Αγωγή:

Πράγματι, οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν τη δυνατότητα και την υποχρέωση να φοιτούν μέσα στην εκπαιδευτική διαδικασία, αντιμετωπίζοντας βεβαίως μια σειρά από σοβαρά κοινωνικά στερεότυπα, ανισότητες και πραγματικές δυσκολίες, όχι μόνο μέσα στο σχολείο, αλλά και σε όλες τις διαστάσεις της ζωής τους.

Τι κάναμε γι αυτούς; Ιδρύσαμε τα τελευταία 3 χρόνια ιδρύσαμε 570 νέα Τμήματα Ένταξης, αγγίζοντας συνολικά τα 3710. Οι μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που σήμερα φοιτούν στα Γενικά Σχολεία είναι περίπου 95.000 για το τρέχον σχολικό έτος, με διαρκή αυξητική τάση τα τελευταία έτη και πέφτει τη σχολική διαρροή, με ποσοστό μικρότερο του 6% (με ευρωπαϊκό στόχο για το 2020 το 10%).

Ένα μέρος των παιδιών αυτών, περίπου 11.000 μαθητές, φοιτούν σε ειδικές μονάδες Ειδικής Αγωγής. Ιδρύσαμε και 36 τέτοιες δομές σε όλη τη χώρα σε σύνολο 450, με πολλαπλά προβλήματα που βελτιώθηκαν για την ασφαλή μεταφορά τους, ενώ εξακολουθούν να υπάρχουν σε πολύ σημαντικό ποσοστό των σχολείων, σε ένα περίπου 60-70% προβλήματα προσβασιμότητας. Για να αντιμετωπιστούν όμως αυτές οι ανάγκες, τη στιγμή που το μόνιμο προσωπικό ήταν μόλις 3.536 άτομα, αυξήσαμε πολύ σημαντικά το στελεχιακό δυναμικό της Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, τόσο σε εκπαιδευτικό, όσο και σε Ειδικό Εκπαιδευτικό και Βοηθητικό Προσωπικό.

Τη φετινή χρονιά, οι προσλήψεις είναι σε αριθμό – ρεκόρ, αγγίζουν τις 16.000 για να καλυφθεί σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων για Παράλληλη Στήριξη, εξασφαλίζοντας Σχολικούς Νοσηλευτές, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους και άλλες κατηγορίες ειδικού προσωπικού, και μάλιστα οι περισσότεροι με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, γεγονός που αναγνωρίζεται από τον εκπαιδευτικό κόσμο και την κοινωνία.

Καταθέτω συγκριτικούς πίνακες προσλήψεων στην ΕΑΕ. Ενδεικτικά αναφέρω: 2014-15: 6308, 2018-19:15802 (μέχρι στιγμής), Παράλληλη στήριξη 2014-15:4296,2018-19:7599

Υπάρχει η εξαγγελία του Πρωθυπουργού στη ΔΕΘ και η συμπερίληψη στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού για πρόσληψη 4.500 εκπαιδευτικού και εξειδικευμένου προσωπικού, εντός του 2019, σε θέσεις που τώρα καλύπτονται από συμβάσεις ορισμένου χρόνου, αναμένεται να ενισχυθεί από τη δεδομένη για την κυβέρνησή μας επαναφορά του κανόνα 1/1, ενώ η «ευαίσθητη» ΝΔ επιμένει να μιλάει για επαναφορά του 1/5.

Επιπρόσθετα προχωρήσαμε στην ΕΑΕ και σε μια σειρά σημαντικών μεταρρυθμίσεων, βελτίωσης του ποιοτικού κομματιού της, ενώ προγραμματίζουμε και άλλου μεταρρυθμιστικού πράγματα, πιο σημαντικά, όπως την «πρώιμη παρέμβαση» στην υποχρεωτική δίχρονη προσχολική εκπαίδευση αλλά και τη διαμόρφωση νέων δομών μεταγυμνασιακής υποστήριξης ατόμων με σοβαρές αναπηρίες, σε συνεργασία με άλλα υπουργεία, με την παροχή από το ΥΠΠΕΘ εξειδικευμένου προσωπικού και προγραμμάτων σπουδών στα πλαίσια της δια βίου μάθησης.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ