Μία νέα έρευνα του ευρωπαϊκού συνδέσμου κατασκευαστών (ACEA) υπενθυμίζει πως η βραδεία διεύρυνση του δικτύου φόρτισης λειτουργεί ως τροχοπέδη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Του Γιάννη Σκουφή
Η ACEA παρουσίασε πρόσφατα μερικά πολύ ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για τα δίκτυα φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη. Τι δείχνουν αυτά τα στοιχεία; Πως σχεδόν τα μισά σημεία φόρτισης είναι συγκεντρωμένα σε μόλις δύο χώρες!
Συγκεκριμένα, όπως μπορείτε να δείτε και μόνοι σας στο παρακάτω σχεδιάγραμμα σχεδόν το 50% των σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη εντοπίζεται σε δύο χώρες: την Γερμανία και την Ολλανδία με περίπου 60.000 και 90.000 δημόσιας χρήσης φορτιστές, αντίστοιχα.
Στον αντίποδα στις χώρες με τα λιγότερα αναπτυγμένα δίκτυα -όχι, η Ελλάδα δεν βρίσκεται σε αυτά- είναι η Λετονία, η Εσθονία, η Λιθουανία, η Μάλτα και η Κύπρος με μόλις 57 δημόσια σημεία φόρτισης.
Αξιοσημείωτο είναι πως αν και έχει σημειωθεί μεγάλη αύξηση στον αριθμό των σημείων φόρτισης στην ΕΕ τα τελευταία πέντε χρόνια (+180%), ο συνολικός αριθμός (περίπου 307.000) υπολείπεται κατά πολύ από αυτό που απαιτείται και που είχε εκτιμηθεί βάσει αρχική μελετών. Και ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων λανσάρουν συνεχώς νέα ηλεκτρικά η εξάπλωση του δικτύου φόρτισης δεν αναπτύσσεται ανάλογα.
«Ενώ ορισμένες χώρες προχωρούν μπροστά σε ό,τι αφορά την ανάπτυξη υποδομών, η πλειοψηφία υστερεί», δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema. «Οι έντονες ανισότητες καταδεικνύουν την ανάγκη για πιέσεις με ισχυρότερους στόχους που να είναι εναρμονισμένοι σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ».