Οι μεγαλύτεροι θα θυμούνται το Audi 80 που φέτος συμπλήρωσε 50 χρόνια από το λανσάρισμά του.
Του Γιάννη Σκουφή
Πραγματικά, είναι απίστευτο το πόσο γρήγορα κυλά ο χρόνος και το πόσο γρήγορα περνούν από δίπλα μας οι γενιές των μοντέλων των εταιριών. Για την Audi ένα από τα πιο σημαντικά ήταν το 80 με ορόσημο τους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1972 όταν η γερμανική εταιρία παρουσίασε το οικογενειακό της σεντάν.
Ήταν ένα προηγμένο για την εποχή του μοντέλο που ταυτόχρονα αντιπροσώπευε την εξέλιξη της μάρκας ως μέλος του ομίλου Volkswagen. Συγκεκριμένα, είχε να επιδείξει προηγμένες για την εποχή τεχνολογίες όπως έναν τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα τεχνολογίας TDI, ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και την καινοτόμο τετρακίνηση Quattro με κεντρικό διαφορικό και πίσω σπορ μπλοκέ. Το highlight ήταν η πεντακύλινδρη έκδοση RS που αποτελούσε το καμάρι των τεχνικών από το τεχνολογικό κέντρο στο Vorsprung.
Το πρωτότυπο Audi 80 ήταν κουπέ και ζύγιζε μόλις 835 κιλά. Είχε μεταξόνιο στα 2.470 χιλιοστά και μήκος στα 4,18 μέτρα. Στη συνέχεια εξελίχθηκε σε ένα σεντάν παραγωγής και το 1973 απέσπασε τη διάκριση του Αυτοκινήτου της Χρονιάς για την Ευρώπη. H παραγωγή του μοντέλου κράτησε μέχρι το 1995.
Το Audi 80 είχε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ευρώπη αλλά και στις ΗΠΑ που κυκλοφορούσε ως Fox. Ήταν το πρώτο μοντέλο της μάρκας που έσπασε το ένα εκατομμύριο σε πωλήσεις και αργότερα το ίδιο έκανε και ο διάδοχος του. Το A4 που έχει ξεπεράσει τα 12,5 εκατομμύρια και που οδεύει προς τη νέα του γενιά που θα παρουσιαστεί του χρόνου.