Τι αναφέρει ο Ιαβέρης στο Newsbomb.gr με αφορμή το τροχαίο δυστύχημα στη ΛΕΑ στις Μικροθήβες
Σοκ προκάλεσε σε όλους μας η σφοδρότητα του δυστυχήματος στις Μικροθήβες, στο ύψος του Αϊδινίου, όταν το γαλάζιο Ford Focus που ήταν σταθμευμένο στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης χτυπήθηκε από το λευκό Renault Megane που έπεσε με ιλιγγιώδη ταχύτητα πάνω του. Το αποτέλεσμα ήταν να σκοτωθεί ακαριαία ο 60χρονος οδηγός του Ford Focus.
Λίγες ημέρες μετά ήρθε στο φως της επικαιρότητας το βίντεο του συμβάντος. Όπως ήταν φυσικό και επόμενο άνοιξαν οι συζητήσεις που αφορούν την χρήση της Λωρίδας Εκτάκτου Ανάγκης. Μια λωρίδα που καταπατείται από χιλιάδες οδηγούς σε καθημερινή βάση. Σίγουρα το «τρελό» Megane δεν είχε καμία απολύτως θέση σε αυτή την πλευρά του δρόμου. Καμία!
«Το λέει το όνομα της είναι Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Χρησιμοποιείται για τα ασθενοφόρα, τα πυροσβεστικά. Και για κάποιον που αισθάνεται μια αδιαθεσία και θέλει να βάλει στην άκρη το αυτοκίνητο, ή πάθει αυτό μια βλάβη μπορεί για λίγο να σταθεί εκεί. Αλλά επαναλαμβάνω είναι κυρίως για ασθενοφόρα και πυροσβεστικά.
Καθημερινά βλέπουμε οδηγούς να την χρησιμοποιούν χωρίς λόγο γιατί νιώθουν ότι θα πάνε πιο γρήγορα και αυτοί προκαλούν ουσιαστικά το μποτιλιάρισμα στις εθνικές όταν αποφασίζουν να βγουν από την ΛΕΑ», αναφέρει χαρακτηριστικά στο Newsbomb.gr ο Τάσος Μαρκουΐζος γνωστός και ως Ιαβέρης.
Η κίνηση το Πάσχα και η πυκνότητα
Μετά από δύο χρόνια περιορισμών ο κόσμος έφυγε από τα αστικά κέντρα για να βρεθεί στα χωριά του ή σε άλλους προορισμούς. Με τόσα αυτοκίνητα στις εθνικές οδούς καταγράφηκαν και πολλές παραβάσεις σύμφωνα με την Τροχαία.
Κατά τη διάρκεια της περιόδου 15 Απριλίου-2 Μαΐου, η Τροχαία κατέγραψε 55.534 παραβάσεις έπειτα από 250.690 ελέγχους στη χώρα μας.
Οι μετακινήσεις κατά την περίοδο του Πάσχα, αλλά και κατά την εβδομάδα έως την Πρωτομαγιά ήταν αυξημένες και σε αυτό το πλαίσιο, η Τροχαία εφάρμοσε αυξημένα μέτρα στους δρόμους της χώρας μας.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Ελληνικής Αστυνομίας, στην περίοδο του Πάσχα και της Πρωτομαγιάς πραγματοποιήθηκαν 250.690 έλεγχοι και σημειώθηκαν 55.534 παραβάσεις, με περισσότερες από 13.000 εξ αυτών να αφορούν στην κίνηση με υπερβολική ταχύτητα.
Μεγάλη ήταν η κινητοποίηση και κατά την περίοδο 26 Απριλίου-2 Μαΐου, κατά τη διάρκεια της οποίας διενεργήθηκαν 111.666 έλεγχοι από 4.103 συνεργεία ελέγχων της Τροχαίας, ενώ καταγράφηκαν 23.556 παραβάσεις.
Αναλυτικά, οι παραβάσεις που καταγράφηκαν στην περίοδο 15 Απριλίου-2 Μαΐου, διαμορφώνονται ως εξής:
- Υπερβολική Ταχύτητα 13.017
- Μη χρήση κράνους 1.634
- Mη χρήση ζώνης ασφαλείας 1.547
- Παραβάσεις Μέθης 1.263
- Παραβάσεις οχημάτων (ΚΤΕΟ) 1.022
- Κίνηση στο αντίθετο ρεύμα 647
- Χρήση κινητών τηλεφώνων 470
- Παραβίαση Eρυθρού Σηματοδότη 359
- Αντικανονικοί ελιγμοί 282
- Αντικανονικό Προσπέρασμα 240
- Κίνηση στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (Λ.Ε.Α.) 176
- Παραβίαση προτεραιότητας 96
Η ΛΕΑ, η υπερβολική ταχύτητα και ο ερυθρός σηματοδότης
Στις παραβάσεις παραπάνω καταγράφηκαν 176 παρουσίες οχημάτων στην ΛΕΑ. Το γεγονός αυτό δείχνει την νοοτροπία των οδηγών να χρησιμοποιούν χωρίς λόγο την Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης χωρίς λόγο και αιτία. Η υπερβολική ταχύτητα και το παραβίαση του «κόκκινου» είναι από τις πιο επικίνδυνες παραβάσεις…
«Πρέπει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο να γίνει πιο αυστηρό. Δυστυχώς ο Έλληνας οδηγός σκέφτεται πιο πολύ τα χρήματα για το πρόστιμο από την ίδια του την ζωή. Αν περάσει κανείς ερυθρό σηματοδοτή και χτυπήσει κάποιον είναι παράβαση του ΚΟΚ εξ αμελείας. Όταν οι Έλληνες οδηγούν και ανάψει πορτοκαλί κανείς δεν φρενάρει, αντιθέτως όλοι επιταχύνουν για να περάσουν γρήγορα από το φανάρι, το οποίο τι σημαίνει; Ότι περνάνε με κόκκινο», λέει χαρακτηριστικά στο Newsbomb.gr o θρυλικός Ιαβέρης.
Γενοκτονία
«Τρεις νεκροί την ημέρα και τρεις βαριά τραυματίες οδηγοί (μέχρι 29 ετών κυρίως), είναι ο απολογισμός για την Ελλάδα από τροχαία. Δυστυχώς η οδική Παιδεία δεν υπάρχει και συνεχίζουμε να πληρώνουμε βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο. Να σημειώσω ότι αυτό είναι μια σύγχρονη γενοκτονία καθώς φεύγουν νέοι άνθρωποι που δεν έχουν κάνει παιδιά. Και όλο αυτό σημαίνει ότι «φρενάρει» ο πληθυσμός. Πρέπει να σκεφτούμε ότι ο καθένας μας είναι μοναδικός για την οικογένεια του, τα αγαπημένα του πρόσωπα» αναφέρει ο κ. Ιαβέρης.
Την παραπάνω άποψη και τοποθέτηση του έμπειρου οδηγού επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας τον Ιανουάριο όπου είχε γίνει και η τελευταία σχετική καταμέτρηση.
Ειδικότερα, δεκαπέντε άτομα έχασαν τη ζωή τους και 412 τραυματίστηκαν σε τροχαία που σημειώθηκαν τον Ιανουάριο 2022, στην περιοχή της Αττικής.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Αττικής, σε 15 τροχαία δυστυχήματα έχασαν τη ζωή τους ισάριθμα άτομα, ενώ σε 366 τροχαία ατυχήματα τραυματίστηκαν 412, εκ των οποίων 10 σοβαρά και 402 ελαφρά.
Τα κυριότερα αίτια των τροχαίων αυτών ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση ρυθμιστικών πινακίδων και η παραβίαση των κανόνων κυκλοφορίας από πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
Το ίδιο χρονικό διάστημα βεβαιώθηκαν 13.160 παραβάσεις από τις οποίες 552 σε βαθμό πλημμελήματος. Σε όλη τη χώρα 30 νεκροί κάτω των 25 ετών μόνο τον Ιανουάριο.
Τα καντηλάκια
Η Ελλάδα, είναι γεμάτη από καντηλάκια. Σχεδόν σε κάθε δρόμο, σε κάθε γωνία. Σχεδόν κάθε σπίτι, έχει κάποιον που έχει θρηνήσει. Ή που θα θρηνήσει. Ως συνήθως, οι αριθμοί καταδεικνύουν τη σκληρή αλήθεια. Πρόχειρη μελέτη των στοιχείων της Τροχαίας και της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι από το 1991 ως το 2016, έχουν εμπλακεί σε τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα στους δρόμους της Ελλάδας 126.393 άνθρωποι. Για το ίδιο διάστημα, έχασαν τη ζωή τους 9.617 άνθρωποι
Σε μια 15ετία «εξαφανίστηκε η Ζάκυνθος… ή η Καλαμπάκα»
Είναι σαν, μέσα σε μια 15ετία, να εξαφανιζόταν η Ζάκυνθος από το χάρτη. Ή η Καλαμπάκα, η Σητεία, το Πόρτο Ράφτη, η Νάξος.
Οι επικίνδυνες…γειτονιές
«Τα δυστυχήματα και τα ατυχήματα δεν είναι μόνο από θέμα απροσεξίας είναι από έλλειψη σεβασμού προς τον ΚΟΚ. Τα περισσότερα καταγράφονται σε γειτονιές και μάλιστα μιλάμε για θανάτους, βαριούς τραυματισμούς ή ακόμη και αναπηρίες Αν η ταχύτητα κάτω από 40 χλμ φαίνεται μικρή και αθώα, θα σας υπενθυμίσω ότι ο Γιάνκοβιτς χτύπησε το κεφάλι του στην μπασκέτα με μια ταχύτητα μικρότερη των 6 χλμ την ώρα», αναφέρει ο Ιαβέρης ο οποίος στην συνέχεια απαντά σε ερώτηση μας ότι στην μικρή ταχύτητα μπορεί κανείς να φρενάρει πιο γρήγορα και να αποτρέψει το μοιραίο εκείνος απαντά, «Μέχρι να πάρεις το πόδι σου από το γκάζι και να το πας στο φρένο το συμβάν δεν μπορείς να το αποφύγεις και μιλάμε για τον χρόνο αντίδρασης, το οποίο έπεται του χρόνου αντίληψης. Όταν οδηγείς δεν βλέπεις με τα μάτια, οδηγείς με το μυαλό. Τα μάτια κοιτάνε, είναι φακοί, οι φακοί δεν κάνουν αναγνώριση της εικόνας που έρχεται. Η εικόνα αυτή πρέπει να περάσει στο μυαλό και από εκεί και έπειτα αντιδρά. Μα και όλοι όταν οδηγούμε σκεφτόμαστε τα πάντα, όλα μας τα προβλήματα εκτός από την οδήγηση. Αυτόματα εκείνη την στιγμή το μυαλό σου απασχολείται και δεν είναι συγκεντρωμένο στο δρόμο».
Οπότε το συμπέρασμα που βγαίνει είναι προσοχή, συγκέντρωση σεβασμός στον ΚΟΚ και στις γειτονιές τα μάτια ανοιχτά.