Το 1945, με το 80% των εργοστασίων της κατεστραμμένο, η αυτοκρατορία της Mercedes-Benz ήταν συντετριμμένη. Και το μόνο που της απέμενε ήταν να διασφαλίσει τη συντήρηση του υφιστάμενου, εναπομείναντος πάρκου.
Η επιστροφή στα πράγματα ξεκίνησε δειλά στην αρχή, με μόλις μια χιλιάδα 170άρες το 1947, ενώ στη συνέχεια η ρελάνς της γερμανικής φίρμας ενισχύθηκε: Περισσότερα από 30.000 αυτοκίνητα θα έβγαιναν από τη γραμμή παραγωγής τρία χρόνια αργότερα, το 1950. Με μεγάλο ενδιαφέρον να δηλώσει και πάλι το δυναμισμό της και την ανακτηθείσα ευημερία, η Mercedes-Benz λανσάρισε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης του 1951 δύο νέα μοντέλα με 6κύλινδρο μοτέρ: Τη 220 και την 300.
Αν και η 220 ήθελε απλώς να είναι το αυτοκίνητο της μιας εύπορης τάξης, η 300 καταγράφηκε από την Ιστορία ως ένα μοντέλο υψηλής πολυτέλειας και κύρους. Βασισμένη πάνω στο κλασικό σωληνωτό σασί σχήματος «Χ», η 300 υιοθέτησε εξελιγμένες αναρτήσεις με υδραυλικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο εμπρός, εμπνευσμένα αμφότερα από τα μονοθέσιά της στα Grand Prix το 1939. Η σύνδεση με τους αγώνες ήταν επίσης καταφανής και στον κινητήρα. Ολοκληρωτικά καινούργιος, αυτό το 6κύλινδρο μοτέρ με την αλουμινένια κεφαλή και τον εκκεντροφόρο επικεφαλής απέδιδε μόλις 125 άλογα, αλλά έκρυβε ένα απύθμενο δυναμικό. Που θα το διαπιστώναμε αργότερα, το 1954 με την 300 SL.
Προσώρας τότε, ανεβαίνοντας στα 150 άλογα, βρήκε στέγη κάτω από το καπό της κουπέ 300S που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Παρισιού το 1951, και λανσαρίστηκε εμπορικά τον Ιανουάριο του επόμενου έτους. Κι ενώ λοιπόν η 300άρα «Adenauer» όργωνε τις παρελάσεις στη Δυτική Ευρώπη μεταξύ 1951-58, η Mercedes-Benz έριχνε στην αγορά την 300 S σε κουπέ και ρόουντστερ.
Μοντέρνα στον τεχνολογικό τομέα, αλλά και ελαφρά συντηρητική στο αισθητικό κομμάτι, η 300 S θύμιζε την διακεκριμένη γραμμή των προπολεμικών 500Κ και 540Κ, με την κάθετη μάσκα πίσω από εμπρός φτερά που ήταν ξέχωρα από το καπό. Το 3λιτρο 6κύλινδρο μοτέρ σε σειρά των 150 PS, το 1955, ξεφορτώθηκε τα τρία καρμπιρατέρ Solex προς χάριν ενός συστήματος μηχανικού ψεκασμού, ανεβαίνοντας παράλληλα στα 175 άλογα -300 Sc.
Η 300 S με μια ματιά
Κινητήρας 6κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 2.996 cc
Ισχύς 150-175 ίπποι
Τελική ταχύτητα 175-180 km/h
Παραγωγή 760 αυτοκίνητα (1952-1958)
Τιμή σήμερα 550.000 ευρώ