Κάθε νέα γενιά κινητής τεχνολογίας έχει επιφέρει τεράστιες αλλαγές στον παγκόσμιο χάρτη των κορυφαίων κατασκευαστών συσκευών. Ηγέτες χάνουν τα σκήπτρα τους, ανερχόμενοι “παίκτες” παίρνουν τα ηνία, ενώ νέοι κάνουν την εμφάνισή τους, διεκδικώντας μερίδιο αγοράς. Το 5G θα είναι η εξαίρεση; Πιθανώς όχι, σύμφωνα τουλάχιστον με τους αναλυτές της εταιρείας Strategy Analytics. Σύμφωνα με το τελευταίο report της εταιρείας (Winners and Losers In a Disrupted 5G Future), το 5G απειλεί να αναδιατάξει τον παγκόσμιο χάρτη των κατασκευαστών smartphones. Η τεχνολογία νέας γενιάς, όπως τουλάχιστον εκτιμούν οι αναλυτές της Strategy Analytics, είναι πολύ πιθανό να πιέσει τους σημερινούς τρεις παγκόσμιους leaders της αγοράς smartphones (Samsung, Huawei, Apple), περιορίζοντας τα μερίδια αγοράς τους.
“Με κάθε νέα γενιά (GSM, WCDMA, LTE) έχουμε παρατηρήσει σημαντικές αλλαγές στη γλώσσα σχεδιασμού και στις περιπτώσεις χρήσης. Οι αλλαγές αυτές έχουν πολλές φορές ανατρέψει πλήρως τα δεδομένα της αγοράς”, αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. Παραθέτουν δε ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη Nokia, η οποία κορυφώθηκε στην τεχνολογία 2G, έχασε το 1/3 του μεριδίου αγοράς της με το 3G και εξαφανίστηκε στον κόσμο του 4G. Αντίστοιχα, όπως τονίζουν οι ίδιοι, η Motorola έχασε τα τέσσερα πέμπτα του μεριδίου αγοράς της στην παγκόσμια αγορά συσκευών κινητής τηλεφωνίας στη μετάβαση από το 2G στο 3G.
Κατασκευαστές σε άνοδο
Από την άλλη, η Samsung, σύμφωνα με την ανάλυση της Strategy Analytics, άδραξε την ευκαιρία της μετάβασης στην τεχνολογία 3G, διπλασιάζοντας τα μερίδια αγοράς της, εξελισσόμενη σε παγκόσμιο ηγέτη του κλάδου. Στο μεταξύ, οι Κινέζοι κατασκευαστές αναδείχθηκαν σε σημαίνοντες “παίκτες” της αγοράς κινητών συσκευών, σε παγκόσμιο επίπεδο, χάρη στην τεχνολογία 4G, με τη Huawei – όπως αναφέρουν οι αναλυτές ως παράδειγμα, να φτάνει στο νούμερο 2 της διεθνούς αγοράς.
Η Strategy Analytics εντοπίζει δύο κύριες ομάδες κατασκευαστών στον δρόμο προς την τεχνολογία 5G: τους “Adaptive Local players” και τους “Global Seekers Scale”. Στην πρώτη κατηγορία, σύμφωνα με την ανάλυση της εταιρείας, ανήκουν ευπροσάρμοστοι “παίκτες”, όπως η Sharp, η ZTE και πιο πρόσφατα η Sony, έχουν μικρότερη ενοποιημένη βάση κόστους και σημαντική τοπική παρουσία στην αγορά. Στη δεύτερη εταιρείες, όπως οι Xiaomi, Vivo και OPPO, οι οποίοι έχουν επεκτείνει την παρουσία τους πέρα από τις εγχώριες αγορές, δημιουργώντας συνθήκες, που τους επιτρέπουν να κινηθούν σε μεγαλύτερες αγορές.
“Ο ανταγωνισμός με βάση το πλεονέκτημα της τεχνολογίας θα είναι εξαιρετικά δύσκολος και αναπόφευκτα θα υπάρξουν αλλαγές. Το 5G αντιπροσωπεύει ευκαιρίες για νέους κατασκευαστές να αναδυθούν και για μεγάλο χρονικό διάστημα οι υφιστάμενοι ηγέτες της βιομηχανίας θα αντιμετωπίζουν έναν “αναζωογονητικό” ανταγωνισμό”, αναφέρει η Strategy Analytics.