ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς τους Υπουργούς Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα και Υποδομών-Μεταφορών Κώστα Καραμανλή.
Ως γνωστόν τα τέλη κυκλοφορίας για ένα αυτοκίνητο 1739-1928 κ.ε. είναι από 280 έως 320 ευρώ, ενώ για ένα 1929 έως 2357 κ.ε. είναι από 615-690 ευρώ (πλέον του φόρου πολυτελείας του άρθρου 4 παρ. 1 του ν. 4111/2013, όπως τροποποιήθηκε με άρθρο 1 του ν.4334/2015). Για ένα αυτοκίνητο δηλαδή 1800 κ.ε. τα τέλη ανέρχονται στα 320 ευρώ και για ένα αυτοκίνητο 2000 κ.ε. στα 690 ευρώ. Το παράδοξο είναι ότι το πρώτο μπορεί να είναι μεγάλης αξίας, που να πλησιάζει ή και να ξεπερνά τις 50.000 ευρώ, ενώ η αξία του δίλιτρου μπορεί να κυμαίνεται στις 5.000 ευρώ. Και ποια είναι η διαφορά ενός αυτοκινήτου 1928 κ.ε. από το άλλο των 1980 κ.ε., ώστε να έχει διπλάσια τέλη κυκλοφορίας;;;
Είναι επίσης γνωστό ότι ένα δίλιτρο αυτοκίνητο 1929-2000 κ.ε. δεν αποτελεί πολυτέλεια για την μεσαία τάξη με μισθό ή σύνταξη κοντά στα χίλια (1.000) ευρώ. Να θυμίσουμε επίσης, ότι η ίδια Κυβέρνηση πριν από καιρό είχε παροτρύνει τον κόσμο στην εν λόγω αγορά και είχε καταργήσει και τα τέλη μεταβίβασης. Έτσι εγκλώβισε πολλούς στο να κατέχουν ένα δίλιτρο όχημα με όλες τις αναφερόμενες συνέπειες. Και είναι απολύτως βέβαιο, ότι ένα τέτοιο όχημα δεν αποτελεί πολυτέλεια και παρέχει μεγαλύτερη ενεργητική και παθητική ασφάλεια.
Και το κυριότερο ο κάτοχος ενός τέτοιου οχήματος δεν μπορεί να το αντικαταστήσει, γιατί έχει παγώσει η αγοραπωλησία τους συνεπεία κυρίως των αυξημένων (δυσανάλογα) τελών κυκλοφορίας. Ένα δίλιτρο αυτοκίνητο θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο στην επαρχία, όπου δεν υπάρχουν τα εισοδήματα να καλύψουν τόσο τα τέλη όσο και το φόρο πολυτελείας. Συνέπεια της κατάστασης αυτής είναι το κράτος να χάνει μεγαλύτερα έσοδα λόγω του «παγώματος» της αγοράς από τα τέλη ταξινόμησης, μεταβίβασης κ.λ.π.
Κατά συνέπεια παρακαλούμε, όπως επανεξετάσετε το θέμα και εντάξετε και τα οχήματα από 1929 έως και 2000 κ.ε. στην κατηγορία των 1739-1928 κ.ε.. Είμαστε απολύτως βέβαιοι, ότι αντιλαμβάνεστε το πρόβλημα και ότι η προτεινόμενη λύση είναι συμφέρουσα τόσο για τα δημόσια οικονομικά, όσο και για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, την οδική ασφάλεια και τη λειτουργία της αγοράς.
Το κείμενο εστάλη στο inbox του policenews.eu από τον Αντιστράτηγο ΕΛ.ΑΣ. ε.α. κ. Ν. Μπλάνη
Νικόλαος Αθ. Μπλάνης
Αντιστράτηγος Αστυνομίας ε.α., Επίτιμος Προϊστάμενος Κλάδου Οργάνωσης και Ανθρώπινου Δυναμικού Α.Ε.Α./Υ.Δ.Τ., Πτυχιούχος Νομικής Σχολής Αθηνών