Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Άκης Σακελλαρίου μιλάει στο Newsbomb.gr για την καριέρα του, για τους δασκάλους του, για την εμπειρία του στις ΗΠΑ, για τον Τζον Πρόκτορ που υποδύεται στο θεατρικό έργο «Οι Μάγισσες του Σάλεμ» αλλά και για τον Δημήτρη Καλλέργη που υποδύεται στις κρίσιμες στιγμές…ενώ αποκαλύπτει πιο είναι το αγαπημένο του τραγούδι
Είναι από τις φορές που ο πρόλογος αποτελεί σπαζοκεφαλιά καθώς ο συνεντευξιαζόμενος σου είναι ένα πολύ καταξιωμένος. Ως καλλιτέχνης, αλλά ως άνθρωπος και η προσέγγιση είναι δύσκολη. Ωστόσο στην επικοινωνία που είχα με τον Άκη Σακαλλερίου αναδύθηκε μια οικειότητα λες και γνωριζόμασταν χρόνια. Άλλωστε τον παρακολουθώ – όπως και όλοι μας – εδώ και δεκαετίες. Πολύ εξελίξιμος ηθοποιός που κάθε φορά αιφνιδιάζει με την ερμηνεία του.
Πριν λίγους μήνες μια ακόμη δουλειά του ήταν καθηλωτική. Πρωταγωνιστούσε στη σειρά που προβάλλεται από την ΕΡΤ «Κρίσιμες Στιγμές», όπου υποδύεται έναν καθηγητή Πανεπιστημίου που μπαίνει στην Αντίσταση αλλά συλλαμβάνεται από τους Γερμανούς.
Αυτή η σειρά με τα έντονα ιστορικά στοιχεία, αποτέλεσε την αφορμή να τον αναζητήσω για την συνέντευξη που ακολουθεί. Όμως στην πορεία τον παρακολούθησα και στην θεατρική του δουλειά αυτή την περίοδο, που πρωταγωνιστεί στο «Οι Μάγισσες του Σάλεμ» όπου εκεί ως Τζον Πρόκτορ διδάσκει πάνω στην σκηνή μαθήματα κατά του δογματισμού, της θρησκοληψίας με γνώμονες την λογική, την ηθική και το συναίσθημα. Η ερμηνεία του καθηλωτική.
Καθώς ξετύλιγα την πορεία του διαπιστώνω πως επρόκειτο για έναν ηθοποιό που χωρίς τυμπανοκρουσίες και χωρίς να κυνηγά τα φλας των φωτορεπόρτερ των κοσμικών στηλών έχει γράψει μια πολύ ιδιαίτερη ιστορία τα τελευταία 30 χρόνια στα θεατρικά σανίδια, στην μικρή αλλά και στη μεγάλη οθόνη.
Πολύ προσιτός, πολύ διαβασμένος, ένας άνθρωπος που υπηρετεί τον Πολιτισμό.
Μάλιστα σε ερώτηση που του έκανα, αν παράγει Πολιτισμό, απάντησε πως τα θεατρικά τέρατα όπως ο Κουν ή ο Λευτέρης Βογιατζής παρήγαγαν Πολιτισμό, εμείς τον υπηρετούμε…
Απολαύστε την συζήτηση που ξεκινά με τις πολύ όμορφες δουλειές του και τα μηνύματα που εκπέμπουν αυτές, το ταξίδι του στην Αμερική και καταλήγει στο αγαπημένο του τραγούδι.
Ο Άκης Σακελαρίου είναι ένας άνθρωπος κόσμημα, ένας άνθρωπος που η τέχνη του αποτελεί το γνώμονα της ψυχής του και σίγουρα θα δούμε και άλλες δυνατές στιγμές του που θα μας ταρακουνήσουν καθώς ο ηθοποιός λειτουργεί με ενσυναίσθηση προς το κοινό και τους συνεργάτες του.
Κρίσιμες στιγμές το διήγημα της Γαλάτειας Καζαντζάκη στη μικρή οθόνη. Κομμάτια της ιστορίας , αυτής που δεν διδάσκεται στα σχολεία, στις τηλεοράσεις του κόσμου. Μια πολύ προσεγμένη παραγωγή και μια μεγάλη ευθύνη της απόδοσης
«Με την έρευνα που έχει γίνει από την πλευρά του Μανούσου Μανουσάκη, αλλά και με την ευαισθησία που έχουμε προσεγγίσει εμείς τους ρόλους, θεωρώ ότι βγαίνει ένα πολύ δυνατό αποτέλεσμα. Ουσιαστικά στη σειρά, ζούμε, τις στιγμές, τις κρίσιμες στιγμές που χρειάστηκαν να ανταπεξέλθουν οι γονείς μας, οι παππούδες μας. Είναι πολύ κοντά χρονολογικά και οφείλουμε να το αποδώσουμε με τέτοιο τρόπο ώστε να θυμηθούν οι παλιότεροι και να μη λησμονηθούν από τους νεότερους αυτές οι σελίδες της ιστορίας μας».
Πρωταγωνιστείς στο Θέατρο στις Μάγισσες του Σάλεμ…τελικά πόσο διαχρονικό είναι το κείμενο του Μίλερ;
«Το συγκεκριμένο έργο θίγει υπαρξιακά θέματα, θέματα θρησκείας, ηθικής. Είναι τρομερά επίκαιρο και στο σήμερα. Υποδύομαι τον Τζον Πρόκτορ τον άνθρωπο που έδωσε τη ζωή του και θυσιάστηκε για να υπερνικήσει η λογική το παράλογο. Αν το παραλληλήσουμε με το σήμερα είναι η κατάσταση που ζούμε θα διαπιστώσουμε ότι το έργο δείχνει την ευκολία που μπορεί κάποιος να παρασυρθεί, αγνοώντας αξίες, ηθικές, ακόμη και την ίδια του ορθολογική κρίση. Αυτό δεν συμβαίνει στα social media; Αυτό δεν συμβαίνει όταν απωθούν τις απόψεις της επιστήμης που αφορούν το εμβόλιο; Γενικά ο κόσμος τείνει να πιστεύει στις σύγχρονες μάγισσες ρίχνοντας στην πυρά ότι δεν τον εξυπηρετεί ή ότι τον δυσκολεύει . Όμως ο κόσμος οφείλει την εξέλιξη, η επιστήμη είναι αυτή έχει χαράξει νέους δρόμους. Ο Μίλερ είναι τρομερά επίκαιρος. Σε ανατριχιαστικό βαθμό, αν διαπιστώσει κανείς πως ακόμη και σήμερα την ευκολία που οι άνθρωποι μαζικοποιούνται και «δικάζουν» με ευκολία στιγματίζοντας υπολήψεις».
Αν βάλεις κανείς στο μικροσκόπιο του την καριέρα του Άκη σακελλαρίου θα δει μια ανοδική πορεία που έγινε χωρίς τυμπανοκρουσίες. Μια πορεία με πολλές δουλειές, δυνατούς ρόλους, στιγμές μέχρι και Επίδαυρο…
«Προσπαθώ οι δουλειές μου και η παρουσία μου να διέπονται από μια διαχρονικότητα. Θεωρώ ότι η ωριμότητα και εξέλιξη διακρίνονται από τους θεατές. Αλλά δεν είμαι μόνο εγώ. Αρκετοί της γενιάς μου, ηθοποιοί κοιτάμε να υπηρετούμε με σεβασμό αυτό που κάνουμε».
Υπήρξες μαθητής της Στέλλας Άντλερ η οποία ήταν μια από τις πιο ηγετικές μορφές της καλλιτεχνικής σχολής των ΗΠΑ. Τι αποκόμισες από εκείνη, τι σου έμεινε χαραγμένο;
«Η τόλμη! Να τολμάω να διεκδικώ αυτό που ονειρεύομαι και θέλω.
Από την άλλη μου δασκάλα, την Ρούλα Πετράκη την τεχνική της φαντασίας και από τον Τερζόπουλου την αυτονομία του σώματος μου.
Οι άνθρωποι αυτοί που ήρθαν στην ζωή σε μια πολύ καλή ηλικία, αυτή των 20-30 και μου έδωσαν στοιχεία που ενσωμάτωσα στον δικό μου καλλιτεχνικό αλλά και προσωπικό χαρακτήρα. Τους ευγνωμονώ. Θεωρώ ότι από τον καθένα τους πήρα ό,τι καλύτερο μπορούσα».
Αλήθεια αφού ήσουν στην άλλη άκρη του Ατλαντικού γιατί δεν κυνήγησες αυτό που λέμε «Αμερικάνικο όνειρο»;
«Θεωρώ ότι πρόκειται για μια μεγάλη ουτοπία. Η απόπειρα να έκανα εκεί κάτι δε θα ήταν εύκολη ταυτόχρονα είχε πολλές δύσκολες παραμέτρους, όπως τη γλώσσα, την κουλτούρα κ.α Θεώρησα πως αυτά που είχα αποκτήσει ως γνώσεις και δεξιότητες θα ήταν καλό να τα εφαρμόσω εδώ, στην χώρα που ζω και αναπνέω»
Μια πολύ δυνατή στιγμή ήταν και η παρουσία σου στο Έτερος Εγώ. Ποια είναι η άποψη σου γι΄αυτή την ταινία και στην συνέχεια σειρά φαινόμενο;
«Μια πολύ ωραία δουλειά. Μια δουλειά που αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έβαλε σε σκέψεις πως η μυθοπλασία χωράει ξανά στις ζωές μας. Οι καλές και οι ποιοτικές δουλειές ξεχωρίζουν στην συνείδηση του κόσμου. Έτσι και το «Έτερος Εγώ» ήταν μια πολύ καλή ιδέα που βρήκε πεδίο και εξελίχθηκε. Και είδατε που έφθασε και που έχει ακόμη να φθάσει.
Πρέπει να δίδονται χώροι στις ιδέες και στη μυθοπλασία και να επενδύονται σε αυτές.
Είδατε πως άλλαξε η τηλεόραση φέτος, με κάποιες όμορφες σειρές».
Ο covid-19 εισέβαλε και στο θέατρο, πόσο το έχει επηρεάσει;
«Προφανώς και έχει επηρεαστεί το θέατρο. Το θέατρο άλλωστε είναι ένα ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας μας. Δυστυχώς κάποια θέατρα αντιμετωπίζουν με όλη αυτή την κατάσταση που επικρατεί και θέματα επιβίωσης. Τα θέατρα είναι πύλες πολιτισμού για τον κόσμο αλλά και για εμάς που τα υπηρετούμε».
Και σε κωμικούς και σε δραματικούς ρόλους έχει μεταμορφωθεί ο Άκης Σακελλαρίου, τι νιώθει ποιο οικείο του;
«Θα σου πω ένα περιστατικό που έγινε πριν λίγες ημέρες. Στις «Κρίσιμες στιγμές» με στήνουν στο εκτελεστικό απόσπασμα και ήταν μια κομβική στιγμή του έργου. Δεν έγινε κάτι στα social, εκεί που έγινε χαμός ήταν όταν δυο μέρες μετά προβλήθηκε ένα επεισόδιο στα «Καλύτερα μας χρόνια» που υποδυόμουν έναν gay που ήρθε από την Αμερική. Αυτή η ερμηνεία άρεσε πολύ στον κόσμο. Φάνηκε και από τις αλληλεπιδράσεις. Προσπαθώ να δώσω στον κόσμο ό,τι καλύτερο έχω. Νιώθω καλά και αποδίδω γιατί προσεγγίζω τον κάθε ρόλο με την γνώμονα την ψυχή μου»
Οι Τρύπες είναι το αγαπημένου σου συγκρότημα, ποιο τραγούδι σ’ ακολουθεί μέχρι σήμερα;
«Το σιγά μην κλάψω, σιγά μη φοβηθώ», του Γιάννη Αγγελάκα.
Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο Newsbomb.gr.