Μακιγιάζ νοσταλγία: Η βιομηχανία καλλυντικών επιστρέφει στα εμβληματικά 90s


Η βιομηχανία καλλυντικών επανεφευρίσκει συνεχώς τον εαυτό της. Στόχος της να κατακτήσει τους δύο προνομιούχους στόχους της, τις γενιές Z και Y, προσφέροντας πιο οικολογικά υπεύθυνες, χωρίς αποκλεισμούς ή ηθικές συλλογές, σύμφωνα με τις αξίες αυτών των νεότερων καταναλωτών. Ωστόσο, ορισμένες επωνυμίες επιζητούν τη νοσταλγία για τις τελευταίες συλλογές τους. Το επιτυγχάνουν εστιάζοντας σε καλτ τηλεοπτικές σειρές από τις δεκαετίες του 1990 και του 2000. Μια τάση που δεν είναι άσχετη με το ανανεωμένο ενδιαφέρον αυτές τις δύο δεκαετίες στον κόσμο της μόδας.

Αχ η δύναμη της νοσταλγίας! Οι μάρκες καλλυντικών στρέφονται σε τηλεοπτικές σειρές από τις δεκαετίες του 1990 και του 2000 για να τραβήξουν την προσοχή των millennials. Αυτό είναι το συμπέρασμα μιας νέας μελέτης από την GlobalData. Η μελέτη βασίζεται στα πρόσφατα λανσαρίσματα αρκετών παραγόντων του κλάδου ενόψει του Halloween, μια εποχή του χρόνου που οι καταναλωτές θέλουν συχνά να αγοράζουν νέα προϊόντα μακιγιάζ. Η πλατφόρμα ανάλυσης δεδομένων μας λέει ότι οι νεότεροι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να πειραματιστούν με νέα προϊόντα περιποίησης δέρματος και μακιγιάζ, με τους millennials να πρωτοστατούν (76%) από τους Zers και αυτούς της γενιάς X.

“The Simpsons” και “Saved by the Bell”

Οι Millennials είναι πιθανότατα ο προτιμώμενος στόχος των επωνυμιών καλλυντικών για αυτά τα νέα φθινοπωρινά λανσαρίσματα. Αυτό ενισχύεται από τα θέματα των νέων συλλογών. Συγκεκριμένα μερικές από τις πιο εμβληματικές σειρές των δεκαετιών του 1990 και του 2000, προσεγγίζοντας έτσι τη νοσταλγία μιας ολόκληρης γενιάς. Μερικά παραδείγματα περιλαμβάνουν τη συλλογή “Saved by the Bell” από τη μάρκα Wet n Wild Beauty, το μακιγιάζ “Gilmore Girls” από την Ulta Beauty και ένα αφιέρωμα στο “The Simpsons Treehouse of Horror”, τα ανατριχιαστικά επεισόδια της σειράς κινουμένων σχεδίων για το Halloween, από η μάρκα Makeup Revolution.

Σύμφωνα με την GlobalData, αυτή η στρατηγική μάρκετινγκ συνδέεται με την «ρετροφιλία» και ανταποκρίνεται στις τρέχουσες προσδοκίες των καταναλωτών. Μπορεί επίσης να παρατηρηθεί στη βιομηχανία της μόδας, οι δεκαετίες του 1990 και του 2000 έχουν επίσης κάνει μια αξιοσημείωτη επιστροφή στις πασαρέλες από το τέλος. των lockdowns, με τζιν, εμφανή εσώρουχα, παπούτσια πλατφόρμας και άλλα που μαρτυρούν τον ενθουσιασμό των καταναλωτών για αυτές τις δύο δεκαετίες. Η επιστροφή των σούπερ μοντέλων της δεκαετίας του 1990 —ιδίως η Naomi Campbell και η Kate Moss— στις πασαρέλες των τεσσάρων πρωτευουσών της μόδας κατά τη διάρκεια Αξιοσημείωτες είναι και οι πιο πρόσφατες έτοιμα ρούχα.

“Σε μια κοινωνία που εκτιμά ιδιαίτερα την ατομικότητα, το μακιγιάζ με θέμα τον κινηματογράφο και την τηλεόραση εμπλέκεται σε αυτό το βαθιά ριζωμένο συναίσθημα: τη νοσταλγία. Νιώθουμε συνδεδεμένοι με χαρακτήρες – ειδικά αυτούς που μεγαλώσαμε παρακολουθώντας – και έχουμε την ευκαιρία να συνδεθούμε με κάποιο τρόπο με αυτούς Τα σόου μπορεί να είναι ευχάριστα. Η αγορά μακιγιάζ είναι αρκετά υπερκορεσμένη, επομένως η χρήση τέτοιων θεμάτων εμπνευσμένων από την ποπ κουλτούρα θα μπορούσε να βοηθήσει μια επωνυμία να προσφέρει ένα μοναδικό πλεονέκτημα και να προσεγγίσει καταναλωτές που διαφορετικά δεν θα αγόραζαν», εξηγεί η Nina Nowak, Senior Consumer Researcher της GlobalData.

 

Η αυξανόμενη επιρροή των τηλεοπτικών σειρών

Εάν οι επωνυμίες καλλυντικών αγγίζουν αυτή τη στιγμή τη χορδή της νοσταλγίας, είναι πιθανώς επειδή οι τηλεοπτικές εκπομπές θεωρούνται περισσότερο από ποτέ ισχυρές επιρροές της μόδας και της ομορφιάς. Αυτό συνέβαινε ήδη στη δεκαετία του 2000 με σειρές όπως το «Sex and the City» και το «Gossip Girl», εμπνευσμένες έντονα από τον κόσμο της μόδας, αλλά το φαινόμενο αυξάνεται τα τελευταία χρόνια. Οι “Emily in Paris”, “The Queen’s Gambit” και “Brigerton” είναι μεταξύ των τηλεοπτικών σειρών που έχουν βοηθήσει να φέρουν ορισμένα κομμάτια ξανά στο προσκήνιο. Για να μην αναφέρουμε την επιτυχία του «Squid Game» που έχει καταφέρει ακόμη και να τονώσει την αναζήτηση για vintage αθλητικές φόρμες.

“Βρισκόμαστε μάρτυρες μιας μεγάλης επιστροφής των στυλ της δεκαετίας του ’90 και των αρχών της δεκαετίας του 2000 στη μόδα. Καθώς η μόδα και η ομορφιά συνυπάρχουν και επηρεάζουν η μία την άλλη, η ρετροφιλία στην κατηγορία του μακιγιάζ είναι μια φυσική συνέπεια. Το βασικό σημείο απήχησης τέτοιων θεματικών γραμμών είναι να επιτρέπει στους καταναλωτές να προβάλει μια συγκεκριμένη εικόνα — η οποία είναι σύμφωνη με την τάση του self-branding», περιγράφει η Nina Nowak. Μένει να δούμε αν αυτή η τάση θα συνεχιστεί και μετά το Halloween. Αυτή είναι μια καλή στιγμή για να μπείτε στα παπούτσια φανταστικών χαρακτήρων που έχουν αφήσει το στίγμα τους όχι μόνο με τη μορφή προσωπικής ιστορίας αλλά σε μια ολόκληρη γενιά.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ