Σφοδρές αντιδράσεις έχει προκαλέσει στην Ιταλία το άγαλμα με αφορμή ποίημα του 19ου αιώνα καθώς ο γλύπτης παρουσίασε τη γυναικεία φιγούρα με ένα διαφανές φόρεμα
Τη συζήτηση περί σεξισμού πυροδότησε εκ νέου στην Ιταλία το χάλκινο άγαλμα που είναι αφιερωμένο σε ποίημα του 19ου αιώνα καθώς ο καλλιτέχνης που το κατασκεύασε επέλεξε να «φορέσει» στη γυναικεία φιγούρα ένα προκλητικά διαφανές φόρεμα.
Τα αποκαλυπτήρια του χάλκινου αγάλματος του γλύπτη Εμανουέλε Στιφάνο έγιναν το περασμένο Σάββατο στην πόλη Σάπρι της επαρχίας της Καμπάνια με τον πρώην πρωθυπουργό της Ιταλίας, Τζιουζέπε Κόντε, να δίνει το «παρών».
Το έργο είναι αφιερωμένο στο ποίημα La Spigolatrice di Sapri (Η καθαρίστρια του Σάπρι) που έγραψε ο ποιητής Λουίτζι Μερκαντίνι το 1857. Το ποίημα βασίζεται στην ιστορία της αποτυχημένης εκστρατεία κατά του βασιλείου της Νάπολη από τον Κάρλο Πισκάνε έναν από τους πρώτους θεωρητικούς του σοσιαλισμού στην Ιταλία.
«Πρόκειται για προσβολή προς τις γυναίκες και την ιστορία που αντιπροσωπεύει. Πώς μπόρεσαν οι αρχές να δεχθούν την απεικόνιση μιας γυναίκας μέσω μιας σέξι φιγούρας;» αναρωτήθηκε μέσω Twitter η εκπρόσωπος των Δημοκρατικών, Λάουρα Μπολντρίνι.
La statua appena inaugurata a #Sapri e dedicata alla #Spigolatrice è un’offesa alle donne e alla storia che dovrebbe celebrare.
Ma come possono perfino le istituzioni accettare la rappresentazione della donna come corpo sessualizzato?
Il maschilismo è uno dei mali dell’Italia. pic.twitter.com/2msLhgJvso
— laura boldrini (@lauraboldrini) September 26, 2021
Ήδη ομάδα γυναικών πολιτικών του Δημοκρατικού Κόμματος από το Παλέρμο έχουν ζητήσει να κατεδαφιστεί το άγαλμα. Όπως ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους «για μια ακόμη φορά πρέπει να υποστούμε την ντροπή να βλέπουμε τους εαυτούς μας να απεικονίζονται με τέτοιο σεξουαλικό τρόπο χωρίς καμία σύνδεση με την κοινωνική και πολιτική ιστορία του ποιήματος».
Ο καλλιτέχνης, πάντως, υπερασπίστηκε το έργο του γράφοντας στο Facebook ότι αν ήταν στο χέρι του θα έφτιαχνε ένα τελείως γυμνό άγαλμα «γιατί είμαι εραστής του ανθρώπινου σώματος» προσθέτοντας ότι είναι «ανώφελο να εξηγήσεις την τέχνη σε κάποιον που το μόνο που θέλουν να βλέπει είναι η ανηθικότητα».