Οι ελληνικοί προορισμοί είναι από τους λίγους ευρωπαϊκούς που δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση του ευρώ έναντι του ρουβλίου.
Δημοφιλής προορισμός των Ρώσων επισκεπτών αναδείχθηκε η Ελλάδα το 2018 και τους χειμερινούς μήνες (αύξηση 5% το 1ο εξάμηνο του έτους), δίνοντας έμφαση στο city-break σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τα οργανωμένα επαγγελματικά ταξίδια ρωσικών εταιρειών, τη φιλοξενία ρωσικών εθνικών και συνολικά αθλητικών ομάδων για προπονητικό τουρισμό και τον οργανωμένο εκπαιδευτικό τουρισμό σχολείων και πανεπιστημίων της Ρωσίας.
Τα σχετικά στοιχεία περιέχονται σε ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού, μετά την ολοκλήρωση του Αφιερωματικού Έτους Τουρισμού Ελλάδας – Ρωσίας 2017-2018 που αποτέλεσε πρωτοβουλία της υπουργού Τουρισμού, Έλενας Κουντουρά και της ομολόγου της, Άλα Μανίλοβα (Alla Manilova).
Το υπουργείο Τουρισμού καθ’ όλη τη διάρκεια του αφιερωματικού έτους, όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, λειτούργησε ως «γέφυρα» για τον συντονισμό των δράσεων με τα συναρμόδια υπουργεία, τις Περιφέρειες και τον ιδιωτικό τομέα για να προωθηθούν από ελληνικής πλευράς πρόσθετες στοχευμένες επιχειρησιακές δράσεις στη Ρωσία.
Όπως αναφέρεται ακόμη, οι ελληνικοί προορισμοί είναι από τους λίγους ευρωπαϊκούς που δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από την αύξηση του ευρώ έναντι του ρουβλίου και την πολιτική των μεγάλων «εκπτώσεων» των τουρκικών ξενοδόχων. Σε αντίθεση με άλλους ευρωπαϊκούς προορισμούς που οι Ρώσοι ταξιδεύουν κυρίως τη θερινή περίοδο, η Ελλάδα το 2018 κατέγραψε συνολική άνοδο 5%, σύμφωνα με τα στοιχεία του Rostourism και της Ένωσης της Ρωσικής Τουριστικής Βιομηχανίας (ATOR).
Μάλιστα, στο πλαίσιο του κεντρικού σχεδιασμού των αρμόδιων για τον τουρισμό υπουργών της Ελλάδας και της Ρωσίας, τονίζεται στην ανακοίνωση, πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά η διασύνδεση 9 Περιφερειών της Ελλάδας και 30 Περιφερειών της Ρωσίας, όπου περιελάμβανε εκτενείς παρουσιάσεις του τουριστικού προϊόντος των Περιφερειών των δύο χωρών, B2B συναντήσεις και συναντήσεις εργασίας με έμφαση στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των Περιφερειών και τα θεματικά τουριστικά προϊόντα (πολιτιστικό τουρισμό, θρησκευτικό-προσκυνηματικό, σχολικό, συνεδριακό, θαλάσσιο και τουρισμό υγείας και ευεξίας).
Μέσα από κεντρικές συμφωνίες του υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ με τους κορυφαίους ταξιδιωτικούς ομίλους της Ρωσίας δόθηκε έμφαση στην προώθηση και την προβολή νέων ελληνικών προορισμών στη ρωσική τουριστική αγορά, λιγότερο δημοφιλών, όπως η Ήπειρος, η Πελοπόννησος, η Μακεδονία και τα νησιά του Βόρειου Αιγαίου. Καθώς, και στην καλή γνώση του ελληνικού τουριστικού προϊόντος μέσα από workshops και Β2Β συναντήσεις με στελέχη της ταξιδιωτικής βιομηχανίας των δύο χωρών υπό την αιγίδα του ΕΟΤ.