Από τις 21 Δεκεμβρίου, οι εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων θα εμπίπτουν στους κανόνες της ΕΕ που είναι γνωστοί ως οδηγία ePrivacy. Το Facebook αποφάσισε να απενεργοποιήσει πολλές διαδραστικές επιλογές και να προσφέρει απλώς μια βασική υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων έως ότου μπορέσει να προσθέσει τα υπόλοιπα. Οι δημοσκοπήσεις ομαδικής συνομιλίας στο Messenger είναι μεταξύ των εργαλείων που θα απενεργοποιηθούν. Η δυνατότητα ορισμού ψευδώνυμων για φίλους στο Messenger θα απενεργοποιηθεί επίσης, ενώ η κοινή χρήση φίλτρων προσώπου επαυξημένης πραγματικότητας μέσω άμεσου μηνύματος στο Instagram θα απενεργοποιηθεί επίσης στην Ευρώπη.
Το Facebook είπε ότι δεν είχε δημοσιεύσει μια λίστα με όλες τις λειτουργίες που είχε αναστείλει στην Ευρώπη, επειδή θα επανενεργοποιήσει γρήγορα αυτά που ήταν βέβαιο ότι συμμορφώνονται με τους κανόνες. Οι βασικές επιλογές ανταλλαγής μηνυμάτων κειμένου και κλήσεων στο Instagram και το Messenger δεν θα επηρεαστούν. “Εξακολουθούμε να αναζητούμε τον καλύτερο τρόπο για να επαναφέρουμε αυτές τις δυνατότητες. Χρειάζεται χρόνος για την ανακατασκευή προϊόντων με τρόπο που λειτουργεί απρόσκοπτα για τους ανθρώπους και επίσης συμμορφώνεται με τους νέους κανονισμούς”, ανέφερε η εταιρεία σε δήλωση. Τα εργαλεία θα απενεργοποιηθούν για χρήστες σε όλη την Ευρώπη σταδιακά, οπότε μερικοί άνθρωποι μπορεί να βρουν ότι μπορούν ακόμα να τα χρησιμοποιήσουν για μερικές ημέρες.
Δεν υπάρχει τίποτα στην οδηγία ePrivacy που απαγορεύει τη χρήση διασκεδαστικών αυτοκόλλητων ή δημοσκοπήσεων σε εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, οπότε η κίνηση του Facebook να τις απενεργοποιήσει είναι λίγο παράξενη. Η ασαφής ειδοποίησή της ότι “ορισμένες λειτουργίες δεν είναι διαθέσιμες” έθεσε περισσότερες ερωτήσεις από ό, τι απαντήσεις. Είναι πολύ πιθανό ότι οι δημοσκοπήσεις Instagram και Messenger και τα αυτοκόλλητα selfie δεν έκαναν τίποτα για να παραβιάσουν τους νέους κανόνες – αλλά το Facebook θέλει να το παίξει με ασφάλεια και να προσφέρει μια υπηρεσία αποστολής μηνυμάτων μέχρι να μπορέσει να προσθέσει τα υπόλοιπα.
Η οδηγία ePrivacy έχει σχεδιαστεί για να περιορίζει τι μπορούν να κάνουν οι εταιρείες με τα μηνύματά σας και τα μεταδεδομένα που επισυνάπτονται σε αυτά. Απαγορεύει επίσης την παρακολούθηση των επικοινωνιών και των μεταδεδομένων χωρίς ρητή συγκατάθεση από τους εμπλεκόμενους. Οι υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου δεν επιτρέπεται να σαρώσουν μηνύματα για να εμφανίζουν για παράδειγμα εξατομικευμένες διαφημίσεις χωρίς άδεια από τον κάτοχο του λογαριασμού.
Τις τελευταίες εβδομάδες, το Gmail της Google ζήτησε από τους χρήστες να συναινέσουν ή να εξαιρεθούν από “έξυπνες λειτουργίες”, όπως η πρόβλεψη προτάσεων, η οποία απαιτεί τη σάρωση του κειμένου. Τώρα που η οδηγία για την προστασία της ιδιωτικής ζωής στο ePrivacy ισχύει για τις λεγόμενες υπηρεσίες ανταλλαγής μηνυμάτων όπως το Facebook καθώς και τις παραδοσιακές εταιρείες τηλεπικοινωνιών, ενδέχεται να δούμε περισσότερες εφαρμογές να ενημερώνουν τις πολιτικές τους ή να περιορίζουν τις δυνατότητές τους.