Σαν σήμερα το 1919 ο Έντζο Φεράρι κάνει το ντεμπούτο του σε αγώνα αυτοκινήτων. Η αγάπη του για τα αυτοκίνητα τον οδήγησε λίγα χρόνια αργότερα να κάνει μια στροφή στην καριέρα του. Από οδηγός έγινε τεχνικός και μετά επιχειρηματίας. Έγινε ο άνθρωπος που ίδρυσε την ομώνυμη ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία.
Γεννήθηκε στη Μόντενα, στις 18 Φεβρουαρίου 1898. Ο πατέρας του ήταν ιδιοκτήτης μηχανουργείου και λάτρης των αγώνων αυτοκινήτου. Σε ηλικία 10 ετών, ο Έντζο βρέθηκε στο ράλι της Μπολόνια όπου παρακολούθησε την κόντρα μεταξύ των Βιτσέντσο Λάντσια και Φελίπε Νατσάρο. Ο έρωτάς του με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό ήταν κεραυνοβόλος, γεγονός που καθόρισε τα μελλοντικά του σχέδια.
Κατά τον Α΄Παγκόσμιο πόλεμο κι ενώ υπηρετούσε στο στρατό, ο Έντζο έχασε τον πατέρα του και τον αδερφό του από επιδημία γρίπης. Αμέσως αποδεσμεύτηκε από τα καθήκοντά τους στις ένοπλες δυνάμεις και αναζήτησε εργασία, καθώς η πατρική επιχείρηση είχε ήδη κλείσει.
Αρχικά απευθύνθηκε στη FIAT, από όπου έλαβε αρνητική απάντηση. Στη συνέχεια έγινε δεκτός από τη CMN, μία μικρή εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων, για λογαριασμό της οποίας έπαιρνε μέρος σε αγώνες ως οδηγός. Στις 5 Οκτωβρίου 1919, ο Έντζο Φεράρι έκανε την πρώτη του εμφάνιση στο χώρο του τετράτροχου μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Το 1920 εντάχθηκε στην οικογένεια της Alfa Romeo. Στα χρόνια που ακολούθησαν, ξετύλιξε το ταλέντο του στην οδήγηση και κατάφερε όχι μόνο να διακριθεί αλλά και να αποσπάσει αρκετά βραβεία. Το 1924 έκανε μία ακόμη αλλαγή στην σταδιοδρομία του και αφοσιώθηκε στο τεχνικό τμήμα της Alfa Romeo.
To 1929 προχώρησε στην ίδρυση της Scuderia Ferrari , που λειτούργησε ως το αγωνιστικό τμήμα της Alfa Romeo. Κατά τη δεκαετία του 1930 η Scuderia Ferrari στελεχωνόταν από 50 επαγγελματίες οδηγούς αγώνων, οι οποίοι συνέβαλλαν με τις γνώσεις τους στην εξέλιξη των αυτοκινήτων εταιρείας, ανεβάζοντας ολοένα και περισσότερο το επίπεδο των αγώνων. Η Ferrari ωστόσο δεν ξεπέρασε τις τότε κυρίαρχες στις πίστες επαγγελματικής οδήγησης, Auto Union και Mercedes.
Το 1940 ο Έντζο δημιούργησε την Auto-Avio Construzioni, μια εταιρεία που προμήθευε με ανταλλακτικά αγωνιστικές ομάδες, αλλά και τον στρατό του Μουσολίνι στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Αργότερα μετέφερε την της εταιρείας από τη Μόντενα στο γειτονικό Μαρανέλο.
Το 1956 ο Έντζο έχασε τον 24χρονο γιο του Ντίνο, ο οποίος είχε προσβληθεί από μια σπάνια ασθένεια. Έκτοτε ο Έντζο φορούσε πάντοτε γυαλιά ηλίου κατά τη διάρκεια της ημέρας μέχρι το τέλος της ζωής του, τιμώντας τη μνήμη του γιου του.
Οι οικονομικές δυσκολίες που αντιμετώπιζε η εταιρεία ανάγκασαν τον Έντζο να πουλήσει το τμήμα αυτοκινήτων δρόμου στη Fiat, το 1969. Η Fiat από τη μεριά της εξασφάλισε οικονομική χορηγία στην αγωνιστική ομάδα, από την οποία άντλησε παράλληλα σημαντική τεχνογνωσία.
Ο Έντζο Φερράρι παρέμεινε επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του, το 1988, σε ηλικία 90 ετών.