Αν παρατηρήσετε τις φωτογραφίες θα διαπιστώσετε πως οι πίσω τροχοί στρίβουν αντίθετα από τους εμπρός. Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;
Του Γιάννη Σκουφή
Ίσως να έχετε ακούσει για τα συστήματα τετραδιεύθυνσης που παρουσιάστηκαν αρχικά τη δεκαετία του ‘90 σε μοντέλα όπως τo Honda Prelude. Στα επιβατικά το να στρίβουν κατά μερικές μοίρες και οι πίσω τροχοί έχει αποδειχθεί πως βελτιώνει την ευστάθεια, αλλά λόγω κόστους η συγκεκριμένη λύση εφαρμόζεται σπάνια και σε ακριβά σπορ ή πολυτελή μοντέλα.
Πέρα όμως από τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών το στρίψιμο των πίσω τροχών βοηθά στις μανούβρες και τους επιτόπιους ελιγμούς μειώνοντας σημαντικά της διάμετρο στροφής. Ενδεχόμενα να έχετε παρατηρήσει μεγάλα λεωφορεία ή φορτηγά στα οποία στρίβουν και οι πίσω τροχοί τους με τη βοήθεια ηλεκτρικών μοτέρ.
Ένα παρόμοιο σύστημα που λειτουργεί σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ ώρα ανακοίνωσε η Mercedes για τη νέα S-Class, το οποίο περιλαμβάνεται στη μακροσκελή λίστα με τον προαιρετικό εξοπλισμό. Το σύστημα λειτουργεί εντελώς αυτόματα και προσφέρεται σε δύο εκδοχές με κλίση των πίσω τροχών κατά 4, 5 ή και 10 μοίρες.
Διατίθεται τόσο για την S-Class με το κανονικό μεταξόνιο όσο και για την επιμηκυμένη με το μεγαλύτερο. Μάλιστα, στην τελευταία περίπτωση το αποτέλεσμα είναι θεαματικό, καθώς η διάμετρος του κύκλου στροφής μειώνεται κατά περίπου δύο μέτρα (από τα 12,8 στα 10,9). Κάτι που φυσικά θα διευκολύνει αφάνταστα τον ιδιοκτήτη της μεγάλης λιμουζίνας ή τον οδηγό του.