Η παραπληροφόρηση μέσω Διαδικτύου έχει κάνει 6 στους 10 Έλληνες να… χάσουν τον ύπνο τους!


Την έντονη ανησυχία της πλειοψηφίας των Ελλήνων χρηστών του Διαδικτύου προκαλεί η παραπληροφόρηση, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 18 χωρών του δυτικού κόσμου.

Συγκεκριμένα, την ανησυχία για τη διάδοση της παραπληροφόρησης στο Διαδίκτυο εκφράζει το 63% των Ελλήνων χρηστών, ποσοστό που αποτελεί και το υψηλότερο σε σχέση με το μέσο όρο 40 χωρών παγκοσμίως, ο οποίος κυμαίνεται στο 56%. Μάλιστα, η Ελλάδα αποδεικνύεται η λιγότερο ανθεκτική χώρα στην κακόβουλη παραπληροφόρηση μετά τις ΗΠΑ, στο συγκεκριμένο δείγμα.

Οι παράγοντες, που ευνοούν την έλλειψη ανθεκτικότητας στην παραπληροφόρηση στην Ελλάδα, είναι η χαμηλή εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, η υψηλή χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ενημέρωση, η χαμηλή τηλεθέαση της δημόσιας τηλεόρασης, και η διάδοση του λαϊκισμού στην κοινωνία.

Τα παραπάνω στοιχεία περιλαμβάνονται σε ανάλυση της ετήσιας έκθεσης «Digital News Report» του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης. Η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα από το 2016. Η διαΝΕΟσις, σε συνεργασία με τον Επίκουρο Καθηγητή Επικοινωνίας, κ. Αντώνη Καλογερόπουλο, δημοσιεύει τα βασικά ευρήματα που αφορούν την Ελλάδα για τρίτη συνεχόμενη χρονιά.

Πολιτικοί και δημοσιογράφοι οι ένοχοι

Σύμφωνα με την εν λόγω ανάλυση, οι Έλληνες χρήστες του Διαδικτύου ανησυχούν, κυρίως, για την παραπληροφόρηση που πηγάζει από την κυβέρνηση, τα πολιτικά κόμματα ή τους πολιτικούς (43%) και από δημοσιογράφους ή ειδησεογραφικούς οργανισμούς (29%). Μάλιστα, η ανησυχία για την παραπληροφόρηση από δημοσιογράφους και ΜΜΕ στην Ελλάδα είναι πολύ υψηλότερη σε σχέση με τον μέσο όρο του δείγματος των 40 χωρών (13%), ενώ μόλις το 10% ανησυχεί για την παραπληροφόρηση που πηγάζει από απλούς ανθρώπους και 8% για την παραπληροφόρηση από ξένες κυβερνήσεις και πολιτικούς.

Σχετικά με την ανησυχία για την έκθεση σε παραπληροφόρηση σε διαφορετικά διαδικτυακά περιβάλλοντα, οι Έλληνες χρήστες ανησυχούν, κυρίως, για τις επισκέψεις τους στις ιστοσελίδες των μέσων ενημέρωσης (33%) και μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, το YouTube ή το Twitter (32%).

Πηγή


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ