Μερικές σκληρές αλήθειες που πρέπει να μάθεις για τη δουλειά πριν τα 30


Μερικά από τα πιο σκληρά αλλά σημαντικά μαθήματα που θα πάρεις στην επαγγελματική σου ζωή έρχονται κατά την πρώτη σου δεκαετία στον κόσμο της εργασίας. Ένα σχολείο γεμάτο λίγες καλές στιγμές και πολλές μπουνιές στο πρόσωπο. Υπάρχουν επαγγελματικές αποτυχίες που δεν μπορείς να προβλέψεις, ευκαιρίες που έμοιαζαν πολύ καλές για να είναι αληθινές και στιγμές που οι ικανότητές σου κρίθηκαν ανεπαρκείς.

Μερικά από τα παραπάνω θα αρκούσαν για να βάλουν ένα πρόωρο τέλος σε αυτό που είχες οραματιστεί ως καριέρα – αλλά όλα αυτά τα γεγονότα μπορούν, με την πάροδο του χρόνου, να γίνουν πολύτιμα μαθήματα. Αρκεί να μάθεις από τα λάθη, δικά σου ή των άλλων, και να φροντίσεις να τα αντιμετωπίσεις με τον κατάλληλο τρόπο αυτή τη φορά. Ορίστε λοιπόν 10 εφιαλτικά σενάρια που γίνονται πραγματικότητα όσο περνούν τα χρόνια και μεγαλώνεις πίσω από ένα γραφείο, ρωτώντας συνεχώς τον εαυτό σου γιατί είναι απαραίτητο να δουλεύεις.

Η δουλειά των ονείρων σου δεν υπάρχει
Ξεκινάμε από τα σκληρά. Σχεδόν το 95% των εργαζομένων σε αυτό τον πλανήτη έχουν κάποιο -μικρότερο ή μεγαλύτερο- παράπονο από την εργασία τους. Κάτι που σε οδηγεί τελικά να το συνειδητοποιήσεις: Αυτό που στο μυαλό σου είχες σαν dream job, στην πραγματικότητα είναι μια ουτοπία της νιότης σου.

Δεν προετοιμάζεσαι σωστά για τις συνεντεύξεις
Ψάχνεις καιρό για δουλειά και έχεις φτάσει στο σημείο να έχεις ανάγκη να εργαστείς. Για να συμβεί αυτό, θα πρέπει να έχεις κάνει μια στοιχειώδη έστω προετοιμασία για το job interview. Δεν είναι δυνατόν για παράδειγμα να μην γνωρίζεις ποιον έχεις απέναντί σου ή ποιο ακριβώς είναι το αντικείμενο της θέσης την οποία διεκδικείς ή πολύ περισσότερο σε ποιον ακριβώς κλάδο ειδικεύεται η εταιρεία.Επίσης, η αλαζονεία, λόγω περισσότερων προσόντων από τα απαιτούμενα για τη θέση, δεν βοήθησε ποτέ κανέναν.

 

Βιάστηκες να πεις το «ναι»
Σε οτιδήποτε. Από το να δεχτείς τη δουλειά χωρίς να διαπραγματευτείς καλύτερα κάποιους όρους μέχρι το να προσφέρεσαι να φέρεις εις πέρας projects που δεν θα έπρεπε, σε χρόνο που δε γίνεται. Κάτι που πρέπει να έχεις στο μυαλό σου, ειδικά αν βρίσκεσαι σε ένα ιδιαιτέρως απαιτητικό περιβάλλον, είναι πως ποτέ δεν μπορούν να είναι όλοι ευχαριστημένοι.

Δεν πήρες την προαγωγή που άξιζες
Έχεις προσπαθήσει αρκετά και είσαι σίγουρος πως θα ανέβεις, από κάθε άποψη level. Το αφεντικό σου όμως έχει αντίθετη άποψη και δεν εκτιμά δεόντως τα 15ωρα στο γραφείο και τα 12.328 Σαββατοκύριακα και αργίες που εργάστηκες. Η επίκληση στον Χριστό του και την Παναγία του με βροντερή φωνή δεν είναι μια κάποια λύση, όπως και το να εκτοξεύσεις -κατά λάθος πάντα- μερικά αντικείμενα. Αντ’ αυτού, καλό θα είναι να επιδείξεις ψυχραιμία και υπομονή, περιμένοντας την επόμενη ευκαιρία.

To αφεντικό σου είναι καθίκι
Bad boss θα το χαρακτήριζαν οι φίλοι μας οι Αμερικάνοι, αλλά ευτυχώς η πλούσια ελληνική γλώσσα έχει αρκετά περισσότερα ουσιαστικά και επίθετα. Όπως ας πούμε για παράδειγμα τη λέξη «α$%#δι» – τυχαία επιλογή. Σε κάθε περίπτωση, και ειδικά αν είσαι νεαρός και δεν το έχεις βιώσει ακόμη, υπάρχουν και εκείνα τα αφεντικά που δεν θα λέγαμε πως συμπεριφέρονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στους εργαζομένους τους. Για να μην ζήσεις λοιπόν έναν εργασιακό εφιάλτη, το ιδανικότερο που μπορείς να κάνεις είναι να μάθεις τις αντιδράσεις του αφεντικού σου και να προσαρμοστείς σε αυτές. Επίσης, η ευγένεια και ο ήρεμος τόνος της φωνής πάντοτε βοηθούν.

Βγάζεις αρκετά χρήματα, αλλά μισείς τη δουλειά σου
Αρχικά, κακά τα ψέμματα, όλοι αυτό έχουμε στο μυαλό μας: Πώς θα βγάλουμε χρήμα. Υπάρχουν όμως και κάποιες άλλες σημαντικές παράμετροι που πρέπει να λάβεις υπόψιν. Όπως ας πούμε, την αίσθηση της συνεχούς προόδου και ανέλιξης ή την ικανοποίησή σου στον εργασιακό χώρο. Οφείλεις να αναγνωρίσεις τον τρόπο που το εισόδημα έχει αντίκτυπο στην καθημερινή σου ζωή, αλλά πρέπει να αντιλαμβάνεσαι και το πόσο επηρεάζει η δουλειά σου την προσωπικότητα, τις σχέσεις ή ακόμη και την υγεία σου.

 

Κάλυψες ένα λάθος που είχες κάνει αντί να το διορθώσεις αμέσως
Ακόμη και οι πιο έμπειροι επαγγελματίες κάνουν λάθη. Αυτό όμως που ξεχωρίζει τους πραγματικά υπεύθυνους είναι ότι το αναφέρουν και προσπαθούν να το διορθώσουν αμέσως. Δεν επιλέγουν τον άλλο δρόμο: Δεν θα ωφελήσει πουθενά και κανέναν το να το «κουκουλώσεις», αντιθέτως, όπως συμβαίνει τις περισσότερες φορές, θα δημιουργήσει μελλοντικά και ίσως μεγαλύτερα προβλήματα. Ειδικά από τη στιγμή που θα το μάθει κάποιος προϊστάμενός σου.

Τα έκανες χάλια σε μια παρουσίαση ή σε ένα ραντεβού
Όταν έχεις να αντιμετωπίσεις ένα μεγάλο ακροατήριο ή έναν πολύ απαιτητικό πελάτη, είναι λογικό να έχεις άγχος. Το οποίο με τη σειρά του μπορεί να σε οδηγήσει σε κάποια λάθη. Όποιο κι αν είναι το τελικό αποτέλεσμα, δεν είναι ούτε το τέλος του κόσμου, ούτε, ειδικότερα, η ταφόπλακα της επαγγελματικής σου σταδιοδρομίας. Την επόμενη φορά αφιέρωσε περισσότερο χρόνο, πάρε περισσότερες πληροφορίες, δοκίμασε άλλα πράγματα και δείξε αυτοπεποίθηση.

Είσαι φίλος (ή εχθρός) με τον λάθος συνάδελφο
Περνάς αρκετές ώρες στο γραφείο, οπότε δεν είναι και τόσο κακό να δημιουργήσεις κάτι παραπάνω από τυπικές επαγγελματικές σχέσεις με τους συναδέλφους σου. Φρόντισε μόνο να μην είναι λανθασμένη η κρίση σου όσον αφορά αυτούς στους οποίους θα πεις δυο πράγματα παραπάνω.

 

Διαφωνείς -ανοιχτά- με το αφεντικό σου
Κάτι τέτοιο δεν είναι ποτέ μια σωστή ιδέα. Όποια κι αν είναι η διαφωνία σας, οφείλεις να το συζητήσεις σε έναν χώρο όπου θα είστε μόνο οι δυο σας και όχι μπροστά σε τρίτους.

ΠΗΓΗ


Αφήστε ένα μήνυμα

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ