Για δεκαέξι ολόκληρα χρόνια η καινούργια μπαταρία θα φορτίζεται και θα εκφορτίζεται χωρίς πρόβλημα.
Του Γιάννη Σκουφή
Οι μπαταρίες και η τρέχουσα τεχνολογία τους είναι η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Λόγω κόστος, βάρους και αυτονομίας, ενώ οι κατασκευαστές τους, που είναι κυρίως κορεάτικες και κινέζικες εταιρείες προσπαθούν συνεχώς να εξελίσσουν τα προϊόντα τους.
Το ίδιο κάνει και η κινεζική Contemporary Amperex Technology (CATL), μια από τις μεγαλύτερες του χώρου, με πελάτες μεταξύ άλλων τις BMW, Daimler, Honda, Toyota, Volkswagen, Volvo και Tesla. H οποία πρόσφατα ήρθε στο προσκήνιο λόγω της συνεργασίας της με την τελευταία στην εξέλιξη μιας νέας μπαταρίας με διάρκεια ζωής 1,6 εκατομμυρίων χιλιομέτρων ή αλλιώς 1,0 εκατομμυρίου μιλίων.
Τώρα οι Κινέζοι υπερθεματίζουν με διάρκεια ζωής 2 εκατομμυρίων χιλιομέτρων, χωρίς όμως να διευκρινίζουν αν πρόκειται για την ίδια μπαταρία που εξελίσσουν μαζί με την Tesla. Ταυτόχρονα δηλώνουν πως χρονικά η διάρκεια ζωής της φτάνει τα 16 έτη
Με βάση τα δεδομένα αυτά η συγκεκριμένη μπαταρία, που είναι έτοιμη προς παραγωγή με ένα επιπλέον κόστος 10% σε σχέση με τις συμβατικές, θα έχει ωφέλιμη διάρκεια ζωής μεγαλύτερη από αυτήν του αυτοκινήτου που θα τοποθετείται, οπότε ενδεχόμενα να μπορούν να επαναχρησιμοποιείται χωρίς πρόβλημα.